افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
0

در دیدار معاون رئیس جمهور با اساتید حقوق خانواده ایران چه گذشت؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 400734
در دیدار معاون رئیس جمهور با اساتید حقوق خانواده ایران چه گذشت؟ – خبرگزاری بیشتر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در منزل صفایی با تنی چند، مشاوران و وکلای و دانشجویان صفایی و امامی دیدار کرد. در ابتدای این نشست بهروز آذر به بیان تلاش های اساتید حقوق خانواده در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی پرداخت و […]

به گزارش خبرگزاری مهر، بهروز آذر معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در منزل صفایی با تنی چند، مشاوران و وکلای و دانشجویان صفایی و امامی دیدار کرد. در ابتدای این نشست بهروز آذر به بیان تلاش های اساتید حقوق خانواده در ایران به ویژه پس از انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش آنها برای ترویج مباحث علمی حقوق خانواده برای کاربردی شدن هستیم. در سیر تحول حقوق زنان و خانواده را بشناسیم و رهنمودهای آنها را به کار گیریم.

سید حسین صفایی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم توجه به سند سیاست کلی خانواده در 16 بند اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این سند به نکات اصلی حقوق خانواده اشاره کرده اند و مواردی از این قبیل را چگونه تسهیل کنیم. ازدواج جوانان، تهیه مسکن و شغل مناسب برای آنان و تشویق جوانان به ازدواج و باید در برنامه های آتی به طور جدی روی این مسائل کار کرد.

اسدالله امامی همچنین به فقه و تفاسیر اسلامی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر قوانین جامع حمایت از خانواده داریم که پتانسیل تحول آفرین زیادی دارد. حقوق زنان در حقوق خانواده به تدریج مورد توجه قرار گرفته است و با قوانین فعلی تحولات جدیدی مشاهده می شود. وی همچنین افزود: برای ایجاد تحول در حقوق خانواده باید زمینه های علمی و اجتماعی ایجاد کرد که بخشی از آن است و البته سند سیاست خانواده سند مهمی است که باید تقویت شود.

در این نشست اساتید حقوق خانواده حضور جوانان به ویژه وکلا در عرصه های مختلف را در راستای ترویج و توسعه علم مورد تاکید قرار دادند و ابراز داشتند که حضور جوانان می تواند در همه عرصه ها راهگشا باشد. وی همچنین به همکاری پیشکسوتان و جوانان تشویق کرد. بازتاب ها فقه، ارتباط با علما و اساتید فقه برای ایجاد تحول در رشته ها. قانونی لازم دانستند و اظهار داشتند که با ایجاد گفت و گو و همکاری حقوقی بین علما و حقوقدانان می توان راهکارهای اساسی برای رفع مشکلات نوپدید و تحولات اجتماعی پیدا کرد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده جایگاه پیشکسوتان علم حقوق خانواده را برجسته کرد و افزود: دکتر صفایی و دکتر امامی ارزشمندترین سرمایه های علمی کشورمان در حوزه حقوق مدنی و خانواده هستند و قدردان آن هستیم. به این عزیزان و سایر معلمان و معتقدیم که دانش و سرمایه اجتماعی که دارند می تواند به گسترش و توسعه ظرفیت های قانونی در راستای ارتقای حقوق زنان و خانواده در راستای اصول 10، 20 و 21 قانون اساسی و کلیات کمک کند. سیاست های نظام در امور خانواده

بهروز آذر افزود: در تلاش هستیم در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برنامه ریزی های مستمری انجام دهیم تا با ارتباط بیشتر نظریه پردازان، علما، دانشگاهیان، وکلا، قضات و حقوقدانان به پیشرفت های لازم در این حوزه از علوم حقوقی دست یابیم. آن را داشته باشید و به شکلی خاص با آن روبرو شوید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400734

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.