افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

در حالی که بیت کوین از صلیب طلایی عبور می کند، آیا باید نگران بازده اوراق قرضه باشیم؟

  • کد خبر : 407686
در حالی که بیت کوین از صلیب طلایی عبور می کند، آیا باید نگران بازده اوراق قرضه باشیم؟

با توجه به روند صعودی اخیر قیمت بیت کوین، پیش بینی ها در مورد این دارایی از الگوی “صلیب طلایی”. در حال افزایش است برخی از تحلیلگران معتقدند نگرانی ها در مورد افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا بی اساس است و تاثیر آن در کوتاه مدت کمتر از حد انتظار است. به گزارش اسمارتک نیوز، […]

با توجه به روند صعودی اخیر قیمت بیت کوین، پیش بینی ها در مورد این دارایی از الگوی “صلیب طلایی”. در حال افزایش است برخی از تحلیلگران معتقدند نگرانی ها در مورد افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا بی اساس است و تاثیر آن در کوتاه مدت کمتر از حد انتظار است.

به گزارش اسمارتک نیوز، آن ها معتقدند با وجود این چالش ها، بازار بیت کوین به توسعه خود ادامه خواهد داد و اتفاقاتی مانند شکل گیری الگوی «تقاطع طلایی» می تواند نقطه عطفی برای رشد بیشتر قیمت این دارایی باشد. در حالی که برخی از سرمایه گذاران نگران تاثیر نرخ های بهره بالا بر روند بیت کوین هستند، برخی دیگر تاکید می کنند افزایش تقاضا در بازار این فشارها کاهش یافته است.

افزایش بازده اوراق خزانه؛ چالشی برای دارایی های پرخطر

شکست اخیر بیت کوین در عبور از سطح 70000 دلار این امر باعث شده است که تحلیلگران به دنبال توضیحی برای این پدیده باشند و برخی نیز افزایش مستمر آن را باور کنند بازدهی خزانه داری آمریکا می تواند منجر به کاهش مداوم قیمت این دارایی در یک روند بلندمدت شود.

با این حال، دیگران این نگرانی ها را باور دارند اغراق آمیز و مسیر بیت کوین به رشد خود ادامه خواهد داد. این روند صعودی همچنین با الگوی قیمتی که به عنوان “تقاطع طلایی” شناخته می شود، سازگار است.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده در روز دوشنبه از میانگین متحرک ساده 200 روزه خود (SMA) عبور کرد و در زمان نگارش این مقاله، بالاترین سطح سه ماهه خود (4.2٪) رسید

بر اساس داده‌های پلتفرم TradingView، بازدهی این اوراق از زمان کاهش 0.5 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در 18 سپتامبر (28 سپتامبر) تا نرخ 0.6 درصد افزایش یافته است

افزایش اوراق قرضه «بدون ریسک» آنها را جذاب‌تر می‌کند و بسیاری از سرمایه‌ها را از دارایی‌های پرریسک‌تر مانند ارزهای دیجیتال و سهام فناوری خارج می‌کند. جالب اینجاست که افزایش بیت کوین در روز دوشنبه، نزدیک به سطح 70000 دلار متوقف شد و از آن زمان تا زمان نگارش این مقاله به سطحی در حدود 66500 دلار بازگشته است

یک تحلیلگر معروف بازار با نام مستعار The Great Martis که اغلب بیت کوین را با ETF نزدک مقایسه می کند، اشاره کرد که با افزایش بازده اوراق، دارایی های پرخطر با چالش هایی مواجه خواهند شد.

چند تحلیلگر دیگر افزایش بازدهی این اوراق پس از کاهش نرخ بهره را نشانه ای از اشتباهات استراتژیک آنها می دانند و با کاهش زودهنگام نرخ بهره است سال 1967 آنها مقایسه می کنند در آن زمان بانک مرکزی در مقابل داده های ضعیف بازار کار، نرخ ها را کاهش داد و این اقدام باعث شد باعث تورم گسترده می شود و در نهایت در چند سال به رکود اقتصادی منجر به

این نگرانی ها احتمالا از انتشار داده های مشاغل سپتامبر و داده های تورم غیرمنتظره این از این واقعیت ناشی می شود که چشم انداز کاهش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو کم رنگ شده است فشار صعودی بر بازده اوراق قرضه اضافه شود

موسسه TS Lombard مخالف این روایت است

اما پژوهشکده اقتصاد کلان تی اس لومبارد که در لندن مستقر است، با این دیدگاه مخالف است. داریو پرکینزیکی از مدیران ارشد اقتصاد کلان این موسسه در یادداشتی در 17 اکتبر (26 اکتبر) بیان کرد:

بانک های مرکزی فکر می کنند سیاست های پولی فعلی سخت است و می خواهند به تدریج نرخ ها را کاهش دهند. بر این اساس، در صورت تضعیف اشتغال، نرخ‌ها با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد و در صورت قوی ماندن اشتغال، نرخ‌ها کمتر کاهش می‌یابد.

دو ماه پیش، بازار اوراق قرضه به احتمال زیاد از تورم عقب ماند. اکنون احتمال رکود از بین رفته و بازدهی ها افزایش یافته است. این بدان معنا نیست که دارایی های ریسک نزولی هستند و فدرال رزرو لزوماً اشتباه نمی کند.

وی افزود:

کسانی که اشتباه می کنند کسانی هستند که دیدگاه خود را بر اساس اشتباهات سیاستی قرار می دهند و به نظر می رسد هیچ توجهی به عملکرد مسئولین مربوطه ندارند.

این یادداشت پژوهشی کاهش نرخ بهره را توسط فدرال رزرو به دلایل زیادی از جمله تمدید اوراق قرضه با نرخ های بالاتر، لزوماً تورم را دوباره شعله ور نمی کند و تاکید می کند که افزایش اخیر بازدهی خزانه داری با کاهش نرخ بهره غیر رکودی گذشته سازگار است.

عملکرد 10 ساله بازدهی خزانه داری پس از کاهش اولیه نرخ بهره غیررکودی - منبع: موسسه تی اس لومبارد
عملکرد بازدهی 10 ساله خزانه داری پس از کاهش اولیه نرخ بهره غیررکودی – منبع: موسسه تی اس لومبارد

نمودار بالا عملکرد بازده اوراق قرضه 10 ساله را در 12 ماه پس از کاهش نرخ اولیه در کاهش نرخ های غیررکودی گذشته نشان می دهد.

به جز در سال 1984، بازده اوراق قرضه 10 ساله پس از اولین کاهش نرخ افزایش یافت. این بدان معناست که آنچه در حال حاضر می بینیم تعجب آور نیست و ممکن است منجر به خروج نقدی قابل توجهی از دارایی ها و اوراق قرضه Prisk نشود.

علاوه بر این، طبق داده های فدرال رزرو، نرخ بهره خنثی که نه محرک است و نه محدود کننده، در محدوده 2.5 تا 3 درصد واقع شده است؛ یعنی 2 درصد کمتر از محدوده فعلی نرخ بهره فدرال رزرو (نرخ بهره معیار) که بین 4.75٪ و 5٪ است

به گفته پرکینز، کاهش اخیر نرخ بهره لزوما یک اشتباه سیاستی نیست و حتی اگر اقتصاد انعطاف پذیر باشد، بانک مرکزی می تواند نرخ ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

شایان ذکر است که طلا به‌عنوان یک دارایی امن، در مواجهه با افزایش بازدهی اسمی و واقعی، به اوج‌های جدیدی رسیده است و سیگنال‌های صعودی را برای دارایی‌هایی مانند بیت‌کوین که ذخیره ارزش محسوب می‌شوند، ارائه می‌کند.

مقایسه روند بازدهی خزانه داری و طلا - منبع: TradingViewمقایسه روند بازدهی خزانه داری و طلا - منبع: TradingView
مقایسه روند بازدهی خزانه داری و طلا – منبع: TradingView

احتمال شکل گیری الگوی «تقاطع طلایی» در قیمت بیت کوین

اخیرا، میانگین متحرک ساده 50 روزه بیت کوین شروع به صعود کرده است و به نظر می رسد به زودی صعود خواهد کرد میانگین متحرک 200 روزه از آن عبور کنید و از این طریق الگوی معروف “Golden Crossing” را تایید کنید.

این الگو نشان دهنده آن است روند قیمت کوتاه مدت از روند بلندمدت پیشی گرفته است و می تواند به یک روند صعودی تبدیل شود. این شاخص بر اساس میانگین متحرک است، اغلب به این دلیل تاخیر در سیگنال دهی و به دام انداختن معامله گران در جهت نادرست بازار نقد می شود.

در حالی که این اغلب درست است، مواردی وجود داشته است که کراس اوورهای طلایی قبل از رالی های بزرگ بازار اتفاق افتاده است.

یکی از معامله گران بازار بیت کوین را به مدت یک سال پس از دو تقاطع طلایی اول و همچنین تقاطع طلایی می 2020 (مه 99) نگه داشته بود. سود سه رقمی از آن به دست آورده است.

بیت کوین پس از عبور از تقاطع طلایی در 30 اکتبر 2023 (8 نوامبر 1402)، ارزش خود را دو برابر کرد و به رکوردهای جدید بالای 73000 دلار رسید.

روند میانگین متحرک ساده 50 و 200 روزه (SMA) و تشکیل روند میانگین متحرک ساده 50 و 200 روزه (SMA) و تشکیل یک
روند میانگین های متحرک ساده 50 و 200 روزه (SMA) و شکل گیری الگوی “صلیب طلایی” در قیمت بیت کوین – منبع: TradingView/CoinDesk

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در محدوده 66470 دلار قرار دارد و در 24 ساعت گذشته حدود 1.2 درصد کاهش یافته است.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-23 19:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407686

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.