افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

در توضیح استراتژی میکرواستراتژی: عملکرد 4 ساله این شرکت از میراث وارن بافت پیشی گرفت.

  • کد خبر : 323383
در توضیح استراتژی میکرواستراتژی: عملکرد 4 ساله این شرکت از میراث وارن بافت پیشی گرفت.

از زمانی که Microstrategy شروع به سرمایه گذاری در بیت کوین کرد، سهام این شرکت 1000٪ افزایش یافته است و از شرکت های شناخته شده از جمله Berkshire Hathaway وارن بافت بهتر عمل کرده است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از خصومت وارن بافت با بیت کوین سوال و انتقاد کنند. مقایسه قیمت […]

از زمانی که Microstrategy شروع به سرمایه گذاری در بیت کوین کرد، سهام این شرکت 1000٪ افزایش یافته است و از شرکت های شناخته شده از جمله Berkshire Hathaway وارن بافت بهتر عمل کرده است. این موضوع باعث شده است که بسیاری از خصومت وارن بافت با بیت کوین سوال و انتقاد کنند.

مقایسه قیمت صرافی های ایران

بهترین قیمت خرید و فروش ارزهای دیجیتال را با Blockchain Homeland بیابید!

مقایسه تبادل

به گزارش اسمارتک نیوز، شرکت میکرواستراتژی ابتدا بیت کوین را در 10 آگوست 2020 خریداری کرد و اولین شرکت دولتی بود که این ارز دیجیتال را به عنوان ذخیره اصلی خود پذیرفت. اکنون پس از چهار سال از این اقدام جسورانه، میکرواستراتژی عملکرد خیره کننده ای را در بازار سهام ایالات متحده نشان داده است و عملکرد آن حتی از Berkshire Hathaway وارن بافت پیشی گرفته است.

سود 5.38 میلیارد دلاری Microstrategy در بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، MicroStrategy دارای 226500 واحد بیت کوین با ارزش 13.771 میلیارد دلار است. میانگین قیمت خرید بیت کوین های MicroStrategy 37000 دلار است و با قیمت فعلی، این شرکت 5.39 میلیارد دلار از سرمایه گذاری های خود سود کسب کرده است.

Microstrategy Bitcoin Investments - منبع: SaylorTracker.comMicrostrategy Bitcoin Investments - منبع: SaylorTracker.com
Microstrategy Bitcoin Investments – منبع: SaylorTracker.com

با وجود این سود قابل توجه، مایکل سیلر، بنیانگذار MicroStrategy، تصمیم گرفت این ذخایر را حفظ کند و تاکنون هیچ یک از این بیت کوین ها را نفروخته است. او همچنین گفت که Microstrategy به استراتژی انباشت بیت کوین خود ادامه خواهد داد.

مایکل سیلر در حال شکست دادن وارن بافت افسانه ای است

ارزش سهام MSTR Microstrategy نسبت به سرمایه گذاری این شرکت در بیت کوین واکنش مثبت نشان داده است و از آگوست 2020 حدود 1000 درصد افزایش یافته است. این بازده 1.5 برابر بازده بیت کوین و 16.25 برابر رشد شاخص S&P 500 در مدت مشابه است.

مقایسه عملکرد میکرواستراتژی با بیت کوین و شاخص SPXمقایسه عملکرد میکرواستراتژی با بیت کوین و شاخص SPX
مقایسه عملکرد میکرواستراتژی با بیت کوین و شاخص SPX – Bane: TradingView

جالب اینجاست که کلاس A برکشایر هاتاوی (BRK.A) به طور قابل توجهی در MSTR عملکرد کمتری داشته است. این سهام از آگوست 2020 تنها 104.75 درصد رشد داشته است و موضع منفی وارن بافت مانع از سرمایه گذاری آن در دنیای ارزهای دیجیتال و رشد بیشتر شده است.

بافت در سال 2018 بیت کوین را “زهر موش” نامید. حتی دست راست او، چارلی مانگر فقید، نفرت خود از بیت کوین را در سال 2021 یک قدم جلوتر برد و پیش بینی کرد که “محصول منزجر کننده” روزی به صفر خواهد رسید. با این حال، بیت‌کوین و MSTR در سال‌های اخیر از دارایی‌های برتر بافت، اپل، امریکن اکسپرس و بانک آمریکا بهتر عمل کرده‌اند.

مقایسه عملکرد خرد استراتژی سهام و سایر سهام - منبعمقایسه عملکرد خرد استراتژی سهام و سایر سهام - منبع
مقایسه عملکرد سهام MicroStrategy و سایر سهام – منبع: TradingView

با این حال، برخی معامله‌گران از وابستگی بیش از حد سهام میکرواستراتژی به بیت‌کوین انتقاد کرده‌اند و گفته‌اند که قصد دارند یک موقعیت کوتاه در مورد سهام اتخاذ کنند.

سهم آدرنگی، مدیر ارشد سرمایه گذاری Kerrisdale Capital می گوید:

ارزش شرکت میکرواستراتژی شاید 1 تا 1.5 میلیارد دلار است که خیلی زیاد نیست. قیمت بیت کوین باید افزایش یابد تا ارزش ریزاستراتژی افزایش یابد. اگر قیمت کاهش یابد، ارزش میکرواستراتژی نیز کاهش می یابد. ارزش این شرکت ارتباط مستقیمی با بیت کوین دارد. بحث ما این است که در MSTR کوتاه و در بیت کوین طولانی باشیم.

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-08-11 23:34:10

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=323383

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.