افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
11

در تلاش برای تمرکز هستید؟ بازی های ویدیویی را امتحان کنید

  • کد خبر : 1403
در تلاش برای تمرکز هستید؟  بازی های ویدیویی را امتحان کنید

23 نوامبر 2022 – شاید فکر نکنید که کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی یا ADHD شباهت زیادی با بزرگسالان مسن دارند. بچه ها در تلاش هستند که یک جا بنشینند و روی یک کار تمرکز کنند. افراد مسن‌تر در یک جا نشستن عالی هستند، اما اغلب اوقات به سختی می‌توانند گفتگو را […]


23 نوامبر 2022 شاید فکر نکنید که کودکان مبتلا به اختلال کم توجهی بیش فعالی یا ADHD شباهت زیادی با بزرگسالان مسن دارند.

بچه ها در تلاش هستند که یک جا بنشینند و روی یک کار تمرکز کنند. افراد مسن‌تر در یک جا نشستن عالی هستند، اما اغلب اوقات به سختی می‌توانند گفتگو را در یک شام تعطیلات دنبال کنند.

در هر دو مورد، مشکل توجه است.

بله، این برای کسی که مبتلا به ADHD تشخیص داده شده است واضح است. دقیقاً در نام آن وجود دارد. با ADHD، مغز دائماً در جستجوی راه‌های جدید و جالب برای پرت کردن حواس خود است.

اما سالمندان به دنبال عوامل حواس پرتی نیستند. آنها فقط نمی توانند حواس پرتی را نادیده بگیرند.

می گوید: «تمرکز توجه دو جنبه دارد: تمرکز و نادیده گرفتن آدام گازالی, MD, PhD، استاد علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا، سانفرانسیسکو. “این عمل فیلتر کردن اطلاعات نامربوط است که با افزایش سن کاهش می یابد.”

به همین دلیل Gazzaley اختراع کرد EndeavorRx، یک بازی ویدیویی درمانی که ممکن است نام آن را شنیده باشید، به خصوص اگر فرزند شما مبتلا به ADHD باشد. در سال 2020، FDA EndeavorRx را تایید کرده است برای درمان کودکان مبتلا به ADHD بین سنین 8 تا 12 سال، و این اولین درمان دیجیتالی است که برای هر بیماری چراغ سبز دریافت می کند.

چیزی که ممکن است ندانید این است که این بازی در ابتدا برای کمک به سالمندان استفاده می شد. یا اینکه بازی های درمانی اکنون برای طیف وسیعی از شرایط و جمعیت ها در حال توسعه و آزمایش هستند.

Gazzaley آن را “طب تجربی” می نامد و می گوید که یک مزیت عمده نسبت به طب سنتی دارد: این دارو با شما سازگار است. در حالی که بیمار در حال یادگیری بازی کردن است، بازی یاد می گیرد که با بیمار کار کند.

چگونه بازی های ویدیویی مانند ورزش برای مغز شما کار می کنند

این کیفیت تطبیقی ​​کلید EndeavorRx و تفاوت آن با بازی‌های ویدیویی تجاری است. Gazzaley آن را “الگوریتم حلقه بسته تطبیقی” می نامد.

به زبان ساده، بازی با بازیکن تنظیم می شود. بازیکنان بهتر با چالش‌های سخت‌تری روبرو می‌شوند، در حالی که آنهایی که مهارت کمتری دارند هنوز می‌توانند در سطوح بازی کار کنند و قفل پاداش‌های آن را باز کنند.

مغز شما نیز به نوبه خود، با تغییرات ساختاری خود را با چالش ها وفق می دهد، بی شباهت به سازگاری هایی که بدن شما هنگام ورزش انجام می دهد.

همانطور که عضلات شما با بزرگتر شدن و قویتر شدن به تمرینات قدرتی پاسخ می دهند، مغز شما با ایجاد ارتباطات جدید بین و درون شبکه های عصبی با چالش ها سازگار می شود. برای همه سنین یکسان عمل می کند، چه یک فرد مسن که هرگز یک بازی ویدیویی انجام نداده است یا یک فرد جوان که احتمالاً بیش از حد بازی کرده است. (شایان ذکر است که این نیز قابل توجه است بازی زیاد می تواند به سلامت روان شما آسیب برساند.)

توانایی مغز برای انطباق با اطلاعات، شرایط یا خواسته های جدید، نوروپلاستیسیتی نامیده می شود و این مزیت کلیدی است که پزشکی تجربی نسبت به درمان های دارویی دارد. تغییرات در مغز نه تنها به بهبود توجه در زندگی واقعی منجر می شود، بلکه پس از اتمام زمان تجویز شده توسط بیمار با بازی، دست نخورده باقی می مانند.

Gazzaley می‌گوید: «این فقط می‌چسبد، که به طرز باورنکردنی با نحوه عملکرد داروها در حال حاضر متفاوت است.

درمان کودکان مبتلا به ADHD تنها یکی از بسیاری از کاربردهای بالقوه است.

Gazzaley می‌گوید: «این بازی هیچ ویژگی خاصی برای آسیب‌شناسی یا گروه سنی خاصی ندارد. “این مغز را به گونه ای به چالش می کشد که منجر به این مزیت در توجه پایدار در هر جمعیتی که تاکنون آزمایش کرده ایم، می شود.”

نمونه موردی: او و همکارانش در UCSF اکنون بازی‌های حلقه بسته را با افرادی که افسردگی، مولتیپل اسکلروزیس و لوپوس دارند، آزمایش کرده‌اند که همگی ممکن است بر توانایی تمرکز تأثیر بگذارند.

اما همه چیز با یک جمعیت بسیار خاص شروع شد.

چگونه بازی های ویدیویی به درمان تبدیل شدند

در اوایل دهه 2000، Gazzaley با بیماران مسن‌تری که برای اولین بار با مهارت‌های فکری خود مشکل داشتند، کار کرد.

او می گوید: «آنها اغلب به من می گفتند که حواسشان پرت شده است. “آنها فقط نتوانستند توجه خود را حفظ کنند.”

که منجر به یک سری مطالعات در مورد منبع مشکل شد. که در مطالعه ای که در سال 2005 منتشر شدبرای مثال، تیم تحقیقاتی او دریافتند که افراد مسن می توانند به اندازه افراد 20 ساله روی یک کار تمرکز کنند.

او توضیح می‌دهد: «کاری که آنها در انجام آن کوتاهی کردند نادیده گرفتن بود. اطلاعات بی ربط زیادی وجود دارد که باید فیلتر شوند. این همان چیزی است که باعث اختلال شده است.»

مطالعه بعدی که در سال 2008 منتشر شد نشان داد که این اختلال با کاهش سرعت پردازش مغز بدتر شده است. زمان بیشتری طول کشید تا افراد مسن تصمیم بگیرند که آیا یک وقفه واقعاً به توجه آنها نیاز دارد یا خیر، به این معنی که هر حواس پرتی بیشتر از آن چیزی که برای جوان تر آنها ایجاد می شود، مخرب است.

برای سالمندان، این چالش‌ها به‌ویژه زمانی آشکار می‌شوند که سعی می‌کنند چند کار را انجام دهند، زمانی که شما به سرعت توجه خود را از یک چیز به چیز دیگر هدایت می‌کنید. توانایی انجام چند کار معمولاً در حدود 20 سالگی شما به اوج می رسد و در طول زندگی کاهش می یابد.

هنگامی که آنها یافته های اولیه خود را در UCSF منتشر کردند، تمرکز Gazzaley و تیم سازنده بازی او در این مورد بود یک مطالعه شاخص در سال 2013.

پس از انجام یک بازی به نام NeuroRacer (پیشرو EndeavorRx)، سالمندان در انجام چند کار بسیار بهتر شدند. بهبودهایی که آنها در یک پیگیری 6 ماه بعد حفظ کردند.

و این تمام ماجرا نبود. افراد شرکت‌کننده در این مطالعه همچنین مهارت‌های تفکر خود را در زمینه‌هایی که هدف قرار نگرفته بودند، بهبود بخشیدند: توجه پایدار و حافظه فعال. این اولین شواهد از پتانسیل بازی های ویدیویی درمانی برای هدف قرار دادن و تقویت آن توانایی ها بود. اما این آخرین نخواهد بود.

که ما را به کودکان مبتلا به ADHD بازمی گرداند.

آیا بازی ویدیویی درمانی در آینده شما وجود دارد؟

حافظه کاری توانایی نگهداری اطلاعات به اندازه کافی برای استفاده از آن کلید موفقیت در مدرسه، کار و زندگی روزمره است. مانند توانایی تمرکز توجه، این یک عملکرد اجرایی سطح بالاتر است، به این معنی که این دو فرآیند برخی از شبکه های عصبی مشابهی را در قسمت های مشابهی از مغز به اشتراک می گذارند. تصادفی نیست، کمبود حافظه فعال است یکی از مشخصه های ADHD.

داروها مطمئنا می توانند کمک کنند.

اما همینطور است بازی های ویدیوییبر اساس مطالعه ای که اخیراً منتشر شده است. کودکان 9 و 10 ساله ای که چندین ساعت در روز بازی های ویدیویی تجاری انجام می دادند، حافظه کاری بهتر و مهار پاسخگویی داشتند. قبل از اینکه اجازه دهند حواس پرتی آنها را از کار خارج کند، خود را متوقف کنند نسبت به بچه هایی که هرگز بازی نکردند

خوشبختانه، بچه ها برای دستیابی به مزایای نیازی به چند ساعت بازی در روز ندارند.

می‌گوید: «تقریباً در هر چیزی که نگاه می‌کردیم، اثرات خطی را دیدیم دکتر بادر چهارانی، استادیار روانپزشکی در دانشگاه ورمونت و نویسنده اصلی این مطالعه.

او می‌گوید: «بازی‌کنندگان سبک که به‌طور متوسط ​​1 ساعت در روز بازی می‌کردند، در مقایسه با کسانی که هرگز بازی‌های ویدیویی انجام نمی‌دادند، پیشرفت‌های مشابهی در شناخت، بازداری پاسخ و حافظه کاری نشان دادند. «این جلوه‌ها بین گیمرهای غیر ویدیویی و بازی‌بازان ویدیویی سنگین متوسط ​​بود.»

این به توضیح اینکه چرا بازی‌های ویدیویی در تحقیقات عصب‌شناسی، پزشکی و روان‌شناختی بسیار مورد توجه قرار گرفته‌اند کمک می‌کند.

علاوه بر EndeavorRx، Gazzaley و تیمش چندین مورد دیگر را برای جمعیت ها و ترجیحات مختلف توسعه داده اند.

به عنوان مثال، MediTrain از فناوری دیجیتال استفاده می کند به جوانان کمک کنید تا مدیتیشن را تسلط یابند، تمرین بی زمانی سکون و حضور.

Rhythmicity، یک بازی موزیکال است که برای کمک به سالمندان برای بهبود حافظه کوتاه مدت طراحی شده است به آنها کمک می کند تا چهره ها را به خاطر بسپارند. (میکی هارت درامر Grateful Dead به توسعه بازی کمک کرد.)

Body-Brain Trainer، بازی دیگری که برای سالمندان ساخته شده است، آموزش شناختی را با ورزش ترکیب می کند و از الگوریتم حلقه بسته برای تنظیم هر دو مداخله با توانایی کاربر استفاده می کند. کسانی که 8 هفته از بازی استفاده کردند در دو معیار تناسب اندام (فشار خون و تعادل) و همچنین در توانایی آنها برای حفظ توجه بهبود یافته است.

Gazzaley قصد دارد در مطالعه‌ای آینده توضیح دهد که چگونه بازی‌هایی با چنین مکانیک‌ها و سرعت‌های متفاوت – از دویدن با موانع تا نواختن درام گرفته تا مدیتیشن آهسته – منجر به پیشرفت‌های مشابهی در توجه می‌شوند.

باز هم، این شبیه به ورزش است، جایی که تقریباً هر نوع تمرینی منجر به بهبود سلامت قلب می شود که به نوبه خود خطر مرگ زودرس به هر دلیلی را کاهش می دهد.

از آنجایی که راه‌های زیادی برای رسیدن به یک مقصد وجود دارد، می‌توانید برنامه‌های ورزشی مؤثری را پیدا کنید که تقریباً با هر ترکیبی از توانایی‌ها و ترجیحات متناسب باشد. شما همچنین می توانید از طریق یک برنامه تناسب اندام با سرعت خود پیشرفت کنید.

این ممکن است نحوه استفاده از بازی‌های ویدیویی درمانی با توسعه این دسته باشد.

Gazzaley می‌گوید: «اکنون که ما انواع بازی‌ها و جمعیت‌های بسیار زیادی داریم، درک غنی‌تری از اینکه چگونه می‌توانید این سیستم‌ها را برای به دست آوردن این نتایج فشار دهید و بکشید، دریافت می‌کنیم. “این چیزی است که من را در مورد آینده بسیار هیجان زده می کند.”

بازی به عنوان دارو؟ به نظر ارزش توجه دارد



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1403

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.