افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 26 September , 2024
1

در برخی از کشورها برای شرکت نکردن در انتخابات جریمه وجود دارد

  • کد خبر : 197321
در برخی از کشورها برای شرکت نکردن در انتخابات جریمه وجود دارد

آفتاب نیوز: سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه اصفهان با اشاره به روایات امام موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: سیره و کلام ائمه سراسر درس است. ائمه اطهار (ع) به ما آموختند که با ظلم و استکبار مقابله کنیم و اجازه ندهیم دشمن […]

آفتاب نیوز:

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت دهه مبارک فجر در دانشگاه اصفهان با اشاره به روایات امام موسی بن جعفر(ع) اظهار داشت: سیره و کلام ائمه سراسر درس است. ائمه اطهار (ع) به ما آموختند که با ظلم و استکبار مقابله کنیم و اجازه ندهیم دشمن از امکانات و دستاوردهای ما برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کند.

وی با تاکید بر لزوم تقویت فرهنگ کار ادامه داد: ما با کمبود نیروی متخصص مواجه هستیم و باید افرادی را تربیت کنیم که به دنبال کار و صنعت و آموزش در مشاغل مختلف باشند نه افراد غیر ماهر پشت میز نشستن.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به احادیث ائمه (علیهم السلام) و با بیان اینکه ایشان بر کار تاکید داشتند، خاطرنشان کرد: ائمه و ائمه ما علاوه بر ارشاد مردم به گله داری، کشاورزی و… می پرداختند. ما باید فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم.

حسینی با تشریح وقایع و حوادثی که منجر به شهادت امام کاظم علیه السلام شد، گفت: شهادت امام کاظم علیه السلام نتیجه قدرت طلبی و قدرت طلبی دشمنان بود.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی و ذکر برخی از آنها افزود: مردم باید بدانند که چرا انقلاب اسلامی به وقوع پیوست. الزامات تشکیل جمهوری اسلامی ایران و دستاوردهای آن باید برای مردم تبیین شود تا با آگاهی کامل وارد عرصه انتخابات شوند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور ادامه داد: در اسفند 1299 با حمایت انگلیسی ها کودتا شد، رضاشاه به سلطنت رسید و نظام دیکتاتوری بر کشور حاکم شد. مردم فقط ناظر بودند و نقشی در تغییر حکومت از قاجار به پهلوی نداشتند.

حسینی به تشریح برخی از وقایع دوران پهلوی و خیانت هایی که در حق مردم کردند افزود: بعدها در سال 1320 انگلیس و آمریکا رضاشاه را رها کردند و خامی جوانی را به سلطنت رساندند و برای حفظ محمدرضا شاه از زور و استکبار استفاده کردند. در قدرت. کشور این کار را کرد.دولت استبدادی وابسته به کشورهای غربی بود و نمی خواست مردم انتخاب کنند زیرا دیکتاتوری بر دموکراسی چیره شده بود.

وی ادامه داد: البته مجلسی هم داشتند و وقتی تاریخ درباریان را مطالعه کنیم، می بینیم که نمایندگان مجلس توسط آنها انتخاب شده اند و مردم در این امر نقشی نداشته اند. انقلاب این شرایط را تغییر داد و باعث شد مردم در مشکلات کشور نقش واقعی داشته باشند و به دنبال تحول اساسی بودند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور به بیان ویژگی های امام راحل و خدمات ایشان به مردم ایران پرداخت و گفت: امام بساط این افراد را در 22 بهمن 57 خلع کرد و برکت جدیدی به نام جمهوریت و مردم سالاری حاصل شد.

حسینی در خصوص نظرات برخی مخالفان گفت: برخی می گفتند جمهوریت با اسلام سازگاری ندارد اما در این 45 سال نشان دادیم که مردم می توانند در آینده خود و کشور نقش آفرینی کنند.

وی در خصوص اشتراکات حکومت پیامبر اسلام(ص) و انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: زمانی که پیامبر(ص) اولین حکومت را بر اساس وحی الهی تشکیل دادند؛ در حالی که این حکومت با انقلاب اسلامی همراه بود. در مورد مسائل اجتماعی مشورت می کرد. آنها می خواستند مردم وارد صحنه شوند و در جنگ ها شرکت کنند و آینده و مسیر خود را با اراده و انتخاب آزاد تعیین کنند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: انقلاب اسلامی ایران اولین رفراندوم را بین ۲۲ بهمن ۵۷ تا ۲۱ فروردین ۵۸ برگزار کرد و سپس قانون اساسی تدوین شد.

حسینی با اشاره به اعلام گام دوم انقلاب و لزوم بررسی آن گفت: استقلال، آزادی، اخلاق، معنویت، عزت، عدالت، عقلانیت، برادری و خواهری ثمره انقلاب اسلامی است. ما بر آرمان ها و اعتقادات انقلاب ثابت قدم می مانیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ دموکراسی ادامه داد: در حالی که جمهوری اسلامی ایران در کنار مردم است. مردم باید پشتیبان نظام باشند. اگر مردم نبودند انقلاب راه به جایی نمی برد. مردم برای بقا و دوام نظام به صحنه بیایند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: رهبری هستند که مردم را در صحنه نگه می دارند. تأکید امام بر مشارکت مردم در همه مردم بود. اگر نیروهای داوطلب بسیجی در کنار نیروهای مسلح نبودند نمی توانستیم پیروز شویم.

حسینی ادامه داد: یکی از مظاهر حضور و مشارکت مردم، حضور در انتخابات است. می توان گفت اکنون بیش از 66 انتخابات در جهان برگزار می شود و این موضوع نیمی از جمعیت کره زمین را در بر می گیرد. در برخی کشورها مانند ترکیه اگر فردی در انتخابات شرکت نکند جریمه می شود و از برخی امور اجتماعی محروم می شود.

وی پس از اشاره به اینکه طبق آمار مشکل اصلی کشور ما بهبود وضعیت اقتصادی است، گفت: این یک الزام کلی است که شاهد بهبود شرایط اقتصادی باشیم. انتخابات و انتخابات از طریق قوانین امنیت کشور را تامین می کند. اگر امنیت نباشد، دانشی وجود نخواهد داشت. حضور گسترده مردم در انتخابات نشان دهنده وحدت ملی است و به دشمن جرات حمله نمی دهد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دشمن با ایجاد دو جناح سعی در ایجاد هرج و مرج دارد. اما پس از رویارویی با وحدت و یکپارچگی مردم و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، مانند پارسال که دشمن در رسیدن به اهداف خود ناکام ماند و مواضع خود را مانند عربستان تغییر داد، از تحریم و تهدید دست بردارد. عربستان نسبت به ایران و آواز خواندن برای کشور اسلامی ایران را متوقف کرد. علاوه بر این، وجوه بلوکه شده ما آزاد شد و دشمن متوجه شد که او مرد این میدان نیست که با مردم ما مقابله کند.

حسینی با بیان اینکه اگر در انتخابات شرکت کنیم، آرای ما به حل مشکلات کشور کمک می کند، تصریح کرد: آرای ما مجلس قوی را تشکیل می دهد و مشکلات را حل می کند و به این ترتیب حمایت محکمی از مجلس می شود. مردم باید در تصمیم گیری مجلس کمک کنند. گاهی مجلس می خواهد تصمیم بگیرد اما نمی داند مردم همکاری می کنند یا نه. اگر دولت از حمایت مردم از طرح ها مطمئن باشد، اقدامات موثرتری انجام خواهد داد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=197321

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.