افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
8

در این روزهای هفته خود را وزن نکنید. دقیق نیست!

  • کد خبر : 18429
در این روزهای هفته خود را وزن نکنید.  دقیق نیست!

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به وزن ما در زمان‌های خاصی نوسان می‌کند و این نوسانات می‌تواند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شود. به گزارش اسمارتک نیوز و به گفته برنا، توصیه می شود از ترازو برای اطلاع از وزن دقیق خود در 7 بار استفاده نکنید: روزهای خاص هفته: در […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:

به

وزن ما در زمان‌های خاصی نوسان می‌کند و این نوسانات می‌تواند باعث دلسردی و بی انگیزگی ما شود.

به گزارش اسمارتک نیوز و به گفته برنا، توصیه می شود از ترازو برای اطلاع از وزن دقیق خود در 7 بار استفاده نکنید:

روزهای خاص هفته: در مطالعه ای که توسط محققان دانشگاه کرنل انجام شد، مشخص شد که وزن افراد در روزهای خاصی از هفته، به ویژه آخر هفته ها، نوسانات شدیدی دارد و ترازو افزایش وزن را نشان می دهد. به عنوان مثال، وزن شرکت کنندگان در این مطالعه در روز دوشنبه بسیار بیشتر از روز جمعه بود. محققان توصیه می کنند یک روز خاص را برای وزن کردن روی ترازو انتخاب کنید و از وزن کشی در روزهای مختلف هفته خودداری کنید.

عدم برآورد لباسی که می پوشیم: به گفته محققان، لباس مردانه به طور متوسط ​​1.1 کیلوگرم به وزن واقعی آنها اضافه می کند. وزن زن نیز با محاسبه لباس 0.9 گرم بیشتر از مقدار واقعی است.

عدم محاسبه عضلات: وزن عضله بیشتر از چربی است، اما چربی حجم بیشتری نسبت به ماهیچه در بدن می گیرد. به همین دلیل است که افرادی که چربی بیشتری دارند نسبت به کسانی که عضله دارند چاق تر به نظر می رسند. انجام ورزش های مقاومتی عضله سازی می کند و ترازو عددی بیش از حد انتظار را به ما نشان می دهد. اگرچه این تعداد افزایش یافته است، اما اندازه بدن در حال کاهش است و فرد کمتر از رسیدن به تناسب اندام فاصله دارد.

مقدار زیادی آب بنوشید: نوشیدن 475 میلی لیتر آب در روز می تواند نیم کیلوگرم وزن را افزایش دهد، بنابراین هرگز بعد از نوشیدن آب خود را وزن نکنید.

ورزش شدید انجام دهید: وزن کردن خودمان بعد از یک تمرین شدید و عرق آور، وزن ما را کمتر از حد طبیعی می کند، زیرا مایعات زیادی از دست داده ایم. وزن واقعی در این زمان نیم کیلوگرم بیشتر از وزن نمایش داده شده روی ترازو است.

مصرف زیاد کربوهیدرات یا نمک: خوردن غذاهای شور باعث احتباس آب در بدن و افزایش موقت وزن می شود. کربوهیدرات ها نیز همین خاصیت را دارند. مقادیر اضافی آن به صورت گلیکوژن در کبد ذخیره می شود. گلیکوژن آب را جذب می کند. بنابراین پس از مصرف این دو گروه غذایی خود را وزن نکنید.

یبوست: عدم مدفوع به مدت دو یا سه روز یک تا دو کیلوگرم وزن کاذب اضافه می کند. با اجابت مزاج وزن شما به حالت عادی باز می گردد.

برای زندگی بهتر صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18429

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.