افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

در ایام نوروز 615 هزار نفر در استان کردستان اسکان یافتند

  • کد خبر : 241791
در ایام نوروز 615 هزار نفر در استان کردستان اسکان یافتند

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، گفت: نوروز امسال از از 4 اسفند تا 5 فروردین مسافران زیادی وارد استان می شوند و از جاذبه های گردشگری دیدن می کنند. […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، منصور مهرزاد مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش سه درصدی مسافران نوروزی نسبت به سال گذشته، گفت: نوروز امسال از از 4 اسفند تا 5 فروردین مسافران زیادی وارد استان می شوند و از جاذبه های گردشگری دیدن می کنند.

وی افزود: در نوروز امسال حدود 615 هزار نفر اسکان داشتند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان تصریح کرد: 5500 تخت هتلی و غیرهتلی در استان کردستان وجود دارد و از ظرفیت سایر امکانات به صورت اضطراری در ایام نوروز و تعطیلات تابستان استفاده شده است.

مهرزاد تصریح کرد: سال گذشته 18 میلیارد تومان برای مرمت بناهای تاریخی هزینه شد و شاخص های استانی به پایان رسید.

وی گفت: سال گذشته بسیاری از آثار تاریخی توسط کارشناسان شناسایی و 30 اثر به ثبت رسید. همچنین در سال های اخیر 1520 اثر در سراسر کشور به ثبت رسیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان گفت: از نظر تسهیلات برای حوزه گردشگری جزو استان های خوب هستیم که البته بانک های عملیاتی در این زمینه همکاری لازم را ندارند.

مهرزاد خاطرنشان کرد: سال گذشته پنج رویداد بسیار مهم ملی و بین المللی از جمله جشنواره توت فرنگی شیان، نوروز کردی در پلنگان و نوروز در سنندج، عروسی پیرشالیار و کومسایی در استان کردستان به ثبت رسید.

یادآور شد: مراسم “هزار دف” ساعت 15 روز جمعه در روستای پالنگان برگزار می شود.

۴۶

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=241791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.