افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
4

در اجلاس مدیران رسانه کرمانشاه چه گذشت؟/ از موانع طرح مطالبات تا لزوم افزایش سواد رسانه ای مدیران

  • کد خبر : 229018
در اجلاس مدیران رسانه کرمانشاه چه گذشت؟/ از موانع طرح مطالبات تا لزوم افزایش سواد رسانه ای مدیران

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ میزگرد «بررسی شرایط و موانع تقاضا در کرمانشاه» با حضور مدیران استانی خبرگزاری های کشور در کرمانشاه برگزار شد. در این نشست حسین مسکنه مدیر خبرگزاری رکنا، رضا کبودی مدیر خبرگزاری ایسنا، امیر مهتران مدیر خبرگزاری مهر و فرهاد خزایی مدیر خبرگزاری ایمنا کرمانشاه حضور داشتند. مردم باید مطالبات خود […]

به گزارش رکنا از کرمانشاه؛ میزگرد «بررسی شرایط و موانع تقاضا در کرمانشاه» با حضور مدیران استانی خبرگزاری های کشور در کرمانشاه برگزار شد. در این نشست حسین مسکنه مدیر خبرگزاری رکنا، رضا کبودی مدیر خبرگزاری ایسنا، امیر مهتران مدیر خبرگزاری مهر و فرهاد خزایی مدیر خبرگزاری ایمنا کرمانشاه حضور داشتند.

مردم باید مطالبات خود را به مسئولان ارائه کنند.

حسین مسکنه در این جلسه گفت: یکی از مشکلاتی که گاها در بحث مطالبات مسئولان مطرح می شود بحث حامیان رسانه ای است که در عناوین مختلف ظاهر می شوند و در پاسخگو بودن عملکرد مدیران نقش دارند.

نماینده رکنا در استان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از موانع مطالبه گری در کرمانشاه، اقتصادی بودن رسانه است که می تواند آثار مثبت و منفی داشته باشد، زیرا رسانه های خصوصی مشکلات اقتصادی خاص خود را دارند.

وی ادامه داد: برخی رسانه ها به دلیل اقتصادی محور بودن با چالش هایی مواجه شده اند که نیازمند تحقیق و تشخیص است. عدم مطالبات صحیح مسئولان از سوی مردم و عدم آگاهی از روند بیان مشکلات یکی دیگر از چالش های حوزه مطالبات است که باید از نحوه بیان صحیح مطالبات مسئولان آگاه شود و از سوی دیگر از سوی دیگر، مدیران باید وسایل ارتباطی خود را افزایش دهند. ادبیات.

فضای رسانه ای کرمانشاه نیازمند تقویت نیروهای متخصص است

خزایی همچنین بیان کرد: یکی از نقاط ضعف رسانه در کرمانشاه عدم تقویت رسانه ها و نیروهای متخصص است، هرچند خبرگزاری های استان نیروهای متخصص و توانمندی دارند اما این خلا همچنان احساس می شود.

نماینده خبرگزاری ایمنا در کرمانشاه افزود: یکی از موضوعاتی که باید در حوزه مطالبات از آن بهره ببریم، فضای مجازی است چرا که در فضای مجازی دایره خبر بسیار بالاست و می توانیم از این فرصت و توانایی برای حل استفاده کنیم. مشکلات مردم.”

وی ادامه داد: بسیاری از رسانه های استان کرمانشاه در حوزه اقتصادی با مشکل مواجه هستند و باید تسهیلاتی برای افرادی که در این حوزه فعالیت می کنند در نظر گرفته شود.

باید فرهنگ مطالبه گری در کرمانشاه تقویت شود

در ادامه این نشست کبودی گفت: مهمترین و اصلی ترین موضوع مطالبه گری تبیین و آموزش فرهنگ مطالبه گری است و رسانه ها می توانند در این امر جایگاه خاص خود را داشته باشند.

نماینده خبرگزاری ایسنا افزود: کرمانشاهی ها در عرصه مطالبات فعال و پرشور حضور فعال ندارند زیرا انتظارات محدودی دارند.

وی ادامه داد: ما بیش از گذشته نیازمند آشنایی مردم با حقوق شهروندی خود از طریق رسانه ها هستیم و همین عدم اطلاع رسانی کافی زمینه را برای عدم مطالبه گری ایجاد کرده است در حالی که مشکلات مردم باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

کبودی با بیان اینکه یکی از راه های رساندن مطالبات مردم به مسئولان، رسانه ها و گروه های غیردولتی برشمرد: مردم باید طعم شیرین مطالبه گری را حس کنند تا مشکلات خود را پیگیری کنند.

مدل های تقاضای موفق باید به مردم ارائه شود

مهتران گفت: فقدان روحیه انتقادپذیری مسئولان در فضای مطالبه گری با چالش هایی مواجه شده است.

نماینده خبرگزاری مهر افزود: انتقاد می تواند درست یا نادرست باشد اما نباید با موضع گیری از سوی مسئولان همراه باشد بلکه باید با صدای قوی پاسخ لازم و کافی را دریافت کند.

وی ادامه داد: در ادامه مقام معظم رهبری بر مطالبه گری تاکید ویژه دارند اما می فرمایند این مطالبات نباید زمینه ساز برداشت های نادرست شود.

مهتران افزود: در حوزه دعاوی باید به صورت تخصصی وارد شویم تا بتوانیم با ارائه راهکارها و اقداماتی برای رفع مشکلات مردم تاثیرگذاری بیشتر و بهتری داشته باشیم.

وی در پایان گفت: تقویت روحیه مطالبه گری در مردم کرمانشاه ضروری است چرا که در صورت عدم موفقیت مطالبات، دلسرد می شوند و همچنین مردم باید حقوق خود را بشناسند و علاوه بر آن مصداق و مصادیق الگوهای موفق باید به مردم نشان داده شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=229018

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.