افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
0

دریای خون، بهای هجوم به جزایر

  • کد خبر : 405238
دریای خون، بهای هجوم به جزایر

آفتاب نیوز: رضا نصری در یادداشتی نوشت: امارات اگرچه نیروی نظامی ندارد اما تلاش می کند در منطقه نقش آفرینی کند و شیطنت های خود را در همه جای منطقه انجام دهد. در مورد جزایر سه گانه اگرچه نتیجه ای نخواهد گرفت اما فشار خود را اعمال خواهد کرد. امارات متحده عربی در سال های […]

آفتاب نیوز:

رضا نصری در یادداشتی نوشت: امارات اگرچه نیروی نظامی ندارد اما تلاش می کند در منطقه نقش آفرینی کند و شیطنت های خود را در همه جای منطقه انجام دهد. در مورد جزایر سه گانه اگرچه نتیجه ای نخواهد گرفت اما فشار خود را اعمال خواهد کرد.

امارات متحده عربی در سال های اخیر توانسته است روابط خود را با قدرت های منطقه ای و قدرت های بزرگ اقتصادی جهان افزایش دهد. اگر با کشورهای عربی ائتلاف می کند، برای اهداف خودش است. و اکنون در بخشی از یمن و در دهانه باب المندب حضور دارد.

امارات در بسیاری از بنادر جهان نقش آفرینی می کند و با کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی و قطر رقابت می کند. این کشور توانسته در سال 2024 اولین مقصد میلیونرهای جهان باشد. وقتی به روند خروج میلیونرهای کشورهای مختلف جهان نگاه می کنیم، می بینیم که میلیونرها در حال خروج از کشورهایی مانند چین، انگلیس، هند و … هستند. و وقتی پول این افراد را بررسی می کنیم، می بینیم که اولین مقصد آنها در سال 2024 امارات متحده عربی و مقصد بعدی آمریکا، کانادا، استرالیا و … بوده است. اولین کشوری که پول وارد آن می شود، امارات متحده عربی است و پس از آن سایر کشورها. این نشان می دهد که اقتصاد حرف اول را در دنیا می زند و وقتی اقتصاد یک کشور می تواند 700 هزار و 800 میلیارد دلار ذخایر ارزی داشته باشد بدون اینکه منابع زیرزمینی و سابقه تمدنی داشته باشد و از طریق موقعیت سوق الجیشی و تامین یک گاوصندوق. محیط زیست اقتصادی که به این امر دست یافته باشد قطعاً جاه طلبی های خود را خواهد داشت. بنابراین به نظر می رسد این ماجرای جزایر سه گانه با جاه طلبی های امارات متحده عربی همخوانی دارد و این کشور می خواهد در منطقه نقش آفرینی کند، هرچند امارات نیروی نظامی ندارد، اما تلاش می کنند تا در منطقه ایفای نقش می کنند و در تمام نقاط منطقه به نوعی شیطنت خود را انجام می دهند. در مورد جزایر سه گانه اگرچه نتیجه ای نخواهد گرفت اما فشار خود را اعمال خواهد کرد.

بعید به نظر می رسد که امارات متحده عربی بتواند این جزایر را تصرف قانونی کند، اتحادیه اروپا قطعنامه ای در این مورد صادر نکرده و بیانیه ای صادر کرده است و به طور کلی امارات متحده عربی فاقد ابزار ممکن برای تصاحب است. این جزایر از نظر حقوقی و قانونی نیست. وی پیش از این همواره در بیانیه‌های خود درخواست ارجاع این موضوع به دادگاه‌های بین‌المللی را داشت که ایران گفت دلیلی برای ورود به بحث حقوقی درباره موضوعی که همه متعلق به ایران است وجود ندارد.

اخیرا امارات لحن خود را تند کرده و در بیانیه اخیر خود از واژه اشغال استفاده کرده است که قطعا برای روابط ایران و امارات خوب نیست و برای امارات نتیجه ای نخواهد داشت.

در شرایط کنونی طرح این بحث ها بازی در خاک اسرائیل است و قطعا امارات هزینه این را خواهد داد، ایران کشوری نیست که از این موضوع خلاص شود و این برای آینده منطقه خوب نیست. .

در حال حاضر دولت آقای مزیکیان در صدد گسترش روابط و حل مشکلات با جهان است که قطعا اسرائیل و دشمنان ما علاقه ای به آن ندارند. کشورهای منطقه که قاطعانه به دنبال توسعه اقتصادی هستند، نیازمند روابط با ایران و صلح هستند. و این نوع حرکات ناخودآگاه و بی پروا به نظر می رسد. امارات تلاش می کند به نحوی از این مزیت در نشست اتحادیه عرب و خلیج فارس در رابطه با کشورها استفاده کند و ردی از مالکیت امارات بر این جزایر باقی بگذارد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=405238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.