افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
1

دریاچه ارواح نوشهر; طبیعت شگفت انگیزی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد

  • کد خبر : 383213
دریاچه ارواح نوشهر; طبیعت شگفت انگیزی که شما را تحت تاثیر قرار می دهد

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- چند سالی است که با گسترش شبکه های اجتماعی، بیش از گذشته به سفر به مکان های طبیعی که ویژگی های خاصی دارند، توجه شده است. سفر به سواحل پارسیا، جزیره هرمز، کویر ریگ جن و جاهایی از این دست بسیار پرطرفدار است. اسم دریاچه […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- چند سالی است که با گسترش شبکه های اجتماعی، بیش از گذشته به سفر به مکان های طبیعی که ویژگی های خاصی دارند، توجه شده است. سفر به سواحل پارسیا، جزیره هرمز، کویر ریگ جن و جاهایی از این دست بسیار پرطرفدار است.

اسم دریاچه ارواح نوشهر را شنیده اید؟ دریاچه ای زیبا در وسط جنگل که نامی عجیب و کمی ترسناک دارد و به همین دلیل افسانه هایی در مورد آن شکل گرفته که دهان به دهان می چرخد. این نام باعث شده خیلی ها رغبت کنند به جنگل های نوشهر بروند و دریاچه ارواح را از نزدیک ببینند. در این مطلب شما را با دریاچه ارواح نوشهر که به آن دریاچه مامرز نیز می گویند آشنا می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

موقعیت جغرافیایی دریاچه ارواح

دریاچه ارواح در استان سرسبز و زیبای مازندران، در دل جنگل های نوشهر، در حدود ۴۵ کیلومتری این شهر و در نزدیکی روستاهای صلاح الدین کالا و ونوش قرار دارد.

جاده دسترسی به دریاچه ارواح.

برای دیدن دریاچه ارواح نوشهر باید از شهر نور به سمت نوشهر رفته و پس از عبور از جاده ونوش وارد جاده فرعی روستای چلادر و صلاح الدین کلای سفالی در کیلومتر 12 این مسیر شوید.

با عبور از شهرک به ورودی دریاچه و اطراف می رسید که باید اقدامات لازم را برای دسترسی به منطقه انجام دهید. پس از عبور از اطراف بانی، جاده ای خاکی به طول حدود 11 کیلومتر شما را به دریاچه ارواح می رساند.

12

08

جاذبه های دریاچه ارواح

مسیر جنگلی 11 کیلومتری تا دریاچه مامرز را می توان با پای پیاده یا با ماشین کاوش کرد. وقتی به انتهای مسیر رسیدید، برای دیدن دریاچه زیبای ارواح باید چند پله را طی کنید.

بقایای تنه های کوتاه و بلند درختان که از وسط آب بیرون می آیند، مهی که سطح دریاچه ارواح را می پوشاند، صدای آواز پرندگان و سکوت عمیق پس زمینه بسیار رویایی و جذاب است.

01

09

احتمالاً درختان روییده روی دریاچه، فضای مه آلود و صدای پرندگانی که در هوا پرواز می کنند و به طرز وحشتناکی به گوش مردم می رسد، باعث شده است که مردم محلی نام ارواح را برای این دریاچه بی نظیر انتخاب کنند.

تفریحات و امکانات دریاچه ارواح.

اگر به طبیعت گردی علاقه دارید، برای رسیدن به دریاچه ارواح، به خصوص در فصل بهار و پاییز که هوا گرم نیست، بهتر است جاده را پیاده روی کنید. این اثر در چنین محیط فوق العاده ای می تواند برای دوستداران طبیعت بسیار لذت بخش و خاطره انگیز باشد.

وقتی به دریاچه مامرز می رسید، عکاسی، پیاده روی و گشت و گذار در اطراف دریاچه بسیار جذاب و هیجان انگیز است. اگر اهل کمپینگ هستید، اطراف دریاچه ارواح نوشهر برای کمپینگ دسته جمعی بسیار مناسب است. البته توصیه می شود از قبل وضعیت آب و هوا و احتمال بارندگی را بررسی کنید.

05

10

این را هم باید بگوییم که خوشبختانه دریاچه ارواح و جنگل های اطراف آن بسیار بکر هستند و هیچ گونه امکانات توریستی و اقامتی در آنها وجود ندارد، بنابراین در سفر به دریاچه ارواح باید تمام وسایل مورد نیاز خود را همراه داشته باشید.

بهترین زمان برای بازدید از دریاچه ارواح.

جنگل ممرز و دریاچه ارواح در هر فصل زیبایی خاص خود را دارد. در فصل بهار احتمال بارندگی و مه آلود بودن دریاچه بیشتر است و اگر بارندگی داشته باشد هوا فوق العاده خواهد بود. در فصل تابستان احتمال بارندگی کمتر است، اما هوا ممکن است کمی گرم باشد. از اوایل تا اواسط پاییز هوا چندان سرد نیست اما رنگ جنگل زیباست. بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به دریاچه ارواح نوشهره است.

13

14

اگر به طبیعت و سفر علاقه دارید مقاله ای در مورد پارک های جنگلی نوشهر را اینجا بخوانید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383213

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.