افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

دریافت وام بدون مراجعه حضوری 2 وام جدید 300 و 600 میلیونی بدون وثیقه و چک و سفته

  • کد خبر : 137560
دریافت وام بدون مراجعه حضوری 2 وام جدید 300 و 600 میلیونی بدون وثیقه و چک و سفته

بر اساس مصوبه دولت، محدودیت های جدیدی برای خرید یا ساخت مسکن شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا در شهرهای مختلف تعیین شد. وام مسکن یکی از مهم ترین و مفیدترین ابزار مالی برای خرید یا ساخت خانه است. این تسهیلات به افراد این امکان را می دهد که با پرداخت مبلغی کمتر خانه […]

بر اساس مصوبه دولت، محدودیت های جدیدی برای خرید یا ساخت مسکن شهدا، آزادگان، جانبازان و خانواده های شهدا در شهرهای مختلف تعیین شد.

وام مسکن یکی از مهم ترین و مفیدترین ابزار مالی برای خرید یا ساخت خانه است. این تسهیلات به افراد این امکان را می دهد که با پرداخت مبلغی کمتر خانه ای را خریداری یا بسازند و در نتیجه با پرداخت اقساط از مزیت مالکیت کامل خانه در مدت زمان تقریبا طولانی بهره مند شوند.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور نامه تصویب اصلاحیه ماده 3 آیین نامه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران، ایثارگران و خانواده های ایثارگران را به بنیاد شهید و ایثارگران به هیئت وزیران ابلاغ کرد. امور خارجه، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه.

بر اساس این مصوبه حداکثر سقف اسکان شهدا به ازای هر واحد مسکونی در سال جاری به شرح زیر است:

شهرهای بالای یک میلیون نفر: 600 میلیون تومان

مراکز استان ها: 500 میلیون تومب

سایر شهرها: 400 میلیون تومان

روستاها: 300 میلیون تومان

شهرهای جدید: معادل مرکز همان استان

نرخ سود خرید یا ساخت مسکن جانبازان: 4 درصد

مدت بازپرداخت: 20 سال

بدون نیاز به رعایت الگوی مصرف و ضوابط مربوط به قدمت ساختمان.

همچنین بنیاد شهید می تواند تا سقف 500 واحد مسکونی از سهمیه مسکن شهدا در سال 1402 به خانواده های شاهد از دهک های پایین بدون مسکن یا فاقد مسکن مناسب اختصاص دهد.

منبع: اقتصاد آنلاین

وام جدید 300 میلیونی

رئیس کل بانک مرکزی گفت: بانک ها در کشور تخصصی خواهند شد و در حال تدوین اساسنامه بانک های تجاری، اعتباری و توسعه ای در بانک مرکزی هستیم.

محمدرضا فرزین رئیس کل بانک مرکزی در مراسم افتتاحیه وام قرض الحسنه بدون کارمزد گفت: ما در بانک مرکزی به دنبال توسعه بانکداری تخصصی در کشور هستیم، بانک ها باید بر اساس فعالیت های مختلف تقسیم بندی شوند. آنها با توجه به تجربه و اهداف خود انجام دادند.

وی افزود: در مرحله تدوین اساسنامه بانک های تجاری، قرض الحسنه و توسعه بانک مرکزی هستیم.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه بانک توسعه فعلی در کشور کار بانک توسعه ای را انجام نمی دهد، تصریح کرد: تامین مالی یک بانک توسعه ای وظیفه سهامداران است. در بانک های تجاری باید در بازار پول حضور داشته باشند و تجارت کنند. در حال تغییر اساسنامه این بانک ها هستیم.

فرزین درباره بانکداری قرض الحسنه نیز گفت: ما به دنبال قرض الحسنه بانک هستیم تا نیازهای خرد و ضروری مردم را با هزینه کم تامین کنیم. نرخ بهره این خدمات باید پایین باشد زیرا مردم به دلیل نیازهای ضروری خود این وام را می گیرند نه برای اهداف تجاری.

رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: برخی از بانک ها مانند بانک ملی بانک های جامع هستند. ما منشور بانکی جامع را برای این بانک ها تدوین خواهیم کرد. ملی و سپه شعبه های زیادی دارد و در سراسر ایران پراکنده است و می تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد.

وی با بیان اینکه در حال تدوین اساسنامه بانک های تامین کننده دانش بنیان هستیم، تصریح کرد: نظارت موضوع مهم بانک مرکزی است. اگر بتوانیم طبقه بندی را انجام دهیم، مدل نظارتی هر بانک متفاوت خواهد بود. ما نمی توانیم یک نوع نظارت برای همه بانک ها داشته باشیم. ما با اقدامات خوبی شروع کردیم، قطعاً نظارتی که در ماه های آینده در بانک مرکزی خواهیم داشت با آنچه اکنون وجود دارد متفاوت خواهد بود.

فرزین با اشاره به اینکه هر جا پول سپرده گذاران وجود دارد، افزود: اگرچه مدیرعامل بانک رسالت با همکاری بانک مرکزی تلاش کرد وام را بدون کارمزد اعلام کند، اما واقعیت این است که این مدل بسیار خوبی است که حاصل ایده هاست. سعی می کنیم خودمان مشکلات را حل کنیم.

آرزوی ما کاهش هزینه وام بود و اکنون اجرایی شده است. هر کاری که بتوانیم برای توسعه بانکداری قرض الحسنه انجام دهیم، شکست نخواهیم خورد.

رئیس کل بانک مرکزی در ادامه گفت: مدتی است که تسهیلات اجباری شده است. قرض الحسنه و … به سیستم بانکی واگذار شده است; امسال در بودجه پیشنهاد دادیم که تعداد این تسهیلات توسط شورای پول و اعتبار تعیین شود.

به گفته فرزین، قانون جدید بانک مرکزی گامی رو به جلو در نظام بانکی کشور برداشته است و این موضوع قابل بررسی است. این قانون بسیار بهتر از قانون قبلی است، اگرچه ما در مورد نسبی صحبت می کنیم. از نظر استقلال اختیارات بیشتری به بانک مرکزی داده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=137560

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.