افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
4

دریافت هزینه خدمات در رستوران ها غیرقانونی است

  • کد خبر : 206907
دریافت هزینه خدمات در رستوران ها غیرقانونی است

به گزارش بازار، اکبر تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: بر اساس اخبار و گزارش های دریافتی برخی از واحدهای رستوران داری کشور بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت درگیر گران فروشی و جمع آوری غیرقانونی سرمایه بوده اند: مصرف کنندگان علاوه بر سود قانونی، هزینه خدمات […]

به گزارش بازار، اکبر تقوی شوازی معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اظهار داشت: بر اساس اخبار و گزارش های دریافتی برخی از واحدهای رستوران داری کشور بر اساس مصوبه کمیسیون نظارت درگیر گران فروشی و جمع آوری غیرقانونی سرمایه بوده اند: مصرف کنندگان علاوه بر سود قانونی، هزینه خدمات اضافی را نیز پرداخت می کنند.

بازرس فرعی بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرف کننده و تولیدکننده افزود: بر اساس ماده 57 قانون اصلاح نظام صنفی، عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمات با قیمتی بالاتر از نرخ تعیین شده، یا انجام هر نوع اقدامی که منجر به افزایش قیمت کالا و یا ارائه ضرر برای خریدار شود، از مصادیق بارز گران فروشی است.

وی بیان کرد: برای حفظ حقوق مصرف کنندگان تمامی رستوران ها باید تابلوی قیمت یا فهرست قیمت نصب کنند و با توجه به اینکه دریافت هر مبلغی تحت عنوان حق سرویس باعث افزایش قیمت غذا و نوشیدنی های عرضه شده در رستوران ها و چلوکبابی ها می شود. بنابراین، اخذ هر مبلغی بیش از نرخ های اعلام شده در جدول نرخ واحد تجاری غیرقانونی است.

معاون بازرسی و نظارت بر خدمات سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: در رستوران ها تمامی هزینه ها و هزینه های قانونی مربوط به قیمت خوراکی ها و آشامیدنی ها لحاظ می شود.

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: با توجه به غیرقانونی بودن دریافت حق سرویس از سوی رستوران ها، چلوکبابی ها و صنایع مشابه، بدیهی است که هیچ سازمان یا نهادی مانند اتحادیه و غیره نمی تواند صادر کند. مجوز قبل از اخذ مجوزهای قانونی برای این امر صادر شود.

تقوی شوازی اذعان داشت: مردم در صورت مشاهده تخلف در این زمینه می توانند با شماره تلفن 124 سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی تشکل های صنعتی، معدنی و تجاری استان ها و یا اتحادیه فوق الذکر در سراسر کشور تماس بگیرند تا رسیدگی شود. . .

وی همچنین از اجرای نظارت محسوس و نامحسوس بر عملکرد رستوران ها خبر داد و گفت: در صورت مشاهده تخلف در این نظارت ها، طبق قانون پیگیری و با آن برخورد می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=206907

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.