افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

درگیری شدید بین یمنی ها و آنگلوساکسون ها در باب المندب

  • کد خبر : 269739
درگیری شدید بین یمنی ها و آنگلوساکسون ها در باب المندب

به گزارش بازار، منابع آگاه در استان حدیده در غرب یمن می گویند: طی دو روز گذشته درگیری های دریایی بین نیروی دریایی ارتش یمن و یگان دریایی آمریکا در خطوط دریایی بین المللی در دریای سرخ رخ داده است. صبح روز شنبه صدای انفجارهای شدیدی در نزدیکی سواحل الخوخا شنیده شد که ناشی از […]

به گزارش بازار، منابع آگاه در استان حدیده در غرب یمن می گویند: طی دو روز گذشته درگیری های دریایی بین نیروی دریایی ارتش یمن و یگان دریایی آمریکا در خطوط دریایی بین المللی در دریای سرخ رخ داده است. صبح روز شنبه صدای انفجارهای شدیدی در نزدیکی سواحل الخوخا شنیده شد که ناشی از حمله یمن به کشتی حامل محموله نفت بود. مقصد این کشتی زمین های اشغالی بود. چند ساعت پس از حادثه اول، یک عملیات تهاجمی این کشتی را در جنوب حدیده هدف قرار داد.

به گفته این منابع، عملیات مشابهی بامداد یکشنبه در نزدیکی جزیره حنیش یمن واقع در مقابل گذرگاه دریایی بین المللی صورت گرفت. مرکز عملیات تجارت دریایی بریتانیا اعلام کرد روز شنبه یک کشتی با پرچم پاناما مورد حمله یمن قرار گرفت. این کشتی با یک شی مشکوک برخورد کرد اما خدمه آن آسیبی ندیدند. این مرکز همچنین از حمله به یک کشتی دیگر خبر داد، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

فرماندهی مرکزی آمریکا همچنین اعلام کرد که نیروهای صنعا به نفتکش ام تی ویند با پرچم پاناما متعلق به یک شرکت یونانی با موشک بالستیک در دریای سرخ حمله کردند. فرماندهی مرکزی آمریکا تاکید کرد که این موشک به نفتکش آسیب رسانده است. از سوی دیگر، نیروهای مستقر در صنعا در استان مارب در شرق یمن بامداد یکشنبه با حمله «تیپ های آمالقا» مورد حمایت امارات متحده عربی مواجه شدند.

منابع عشایری در گفت و گو با الاخبار تاکید کردند: گروه های مسلح در چند جبهه در منطقه حریب بین استان های شبوه و مأرب در صدد پیشروی به سمت پایگاه های وابسته به ارتش یمن بودند که ارتش یمن توانست تلاش های آنها را شکست دهد. این گروه ها پس از دریافت تجهیزات نظامی از ابوظبی در روزهای اخیر سعی در پیشروی داشتند. به گفته منابع یمنی، این گروه ها بیش از 6 نفر از نیروهای خود را در این درگیری ها از دست دادند.

این تحولات در حالی رخ می دهد که یگان های بسیج عمومی وابسته به نیروی زمینی صنعا در حال انجام تمرینات نظامی در سواحل استان حدیده بودند. این رزمایش که در منطقه ساحلی الدریهمی برگزار شد، با هدف افزایش آمادگی شرکت کنندگان در دوره های نظامی نامحدود در چارچوب آمادگی برای کمک به نیروهای مسلح یمن در حمایت از ملت فلسطین انجام شد.

این رزمایش شامل استفاده از سلاح های سبک و نیمه سنگین و انجام عملیات علیه اهداف فرضی و آموزش مهارت های رزمی در میدان نبرد به شرکت کنندگان بود. این دومین رزمایش ارتش یمن در روزهای اخیر است. مقامات محلی و بسیج مردمی حدیده جمعه گذشته رزمایشی را تحت عنوان «ولی الطوفان» به منظور افزایش آمادگی برای مرحله چهارم عملیات علیه متجاوزان برگزار کردند.

این رزمایش شامل عملیات نظامی فرضی از قبیل مقابله و درگیری با نیروهای دشمن و استفاده از مهارت های رزمی در میدان نبرد و نحوه غافلگیری نیروهای دشمن و وادار کردن آنها به فرار و عقب نشینی پس از وارد آمدن خسارت جدی به آنها بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=269739

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.