افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

درگیری در جلسه کابینه نتانیاهو / وزرا بر سر یکدیگر فریاد زدند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 184572
درگیری در جلسه کابینه نتانیاهو / وزرا بر سر یکدیگر فریاد زدند – خبرگزاری مهر |  اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی از درگیری در جلسه کابینه نتانیاهو در نشست امنیتی خبر دادند. گفته می شود وزرای نتانیاهو نیز در این دیدار بر سر یکدیگر فریاد زده اند. پیش از این گزارش شده بود که نتانیاهو نخست وزیر و گالانت وزیر جنگ به طور ناگهانی جلسه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه های اسرائیلی از درگیری در جلسه کابینه نتانیاهو در نشست امنیتی خبر دادند.

گفته می شود وزرای نتانیاهو نیز در این دیدار بر سر یکدیگر فریاد زده اند.

پیش از این گزارش شده بود که نتانیاهو نخست وزیر و گالانت وزیر جنگ به طور ناگهانی جلسه کابینه را ترک کردند.

از سوی دیگر منابع عبری گزارش داده اند که در ارتش اسرائیل این باور وجود دارد که امکان بازگرداندن اسرای اسرائیلی زنده در عملیات نظامی بسیار اندک است.

علاوه بر این، چند شب متوالی صدها خانواده اسرای اسرائیلی در مقابل اقامتگاه نتانیاهو تظاهرات کردند.

معترضان خواستار امضای توافقنامه فوری مبادله زندانیان با حماس هستند.

این سومین شب متوالی اعتراضات در تل آویو است.

شب گذشته هزاران صهیونیست به همراه خانواده‌های اسیران غزه در اعتراض به بی‌توجهی نتانیاهو به سرنوشت اسیران در دست حماس، خیمه‌ای را در مقابل محل اقامت خود در شهر بندری قیصریه برپا کردند و خواستار محاکمه وی و توافق فوری برای آزادی اسیرانش در غزه.

به گزارش کانال 12 عبری، معترضان در پیامی به کابینه جنگ اسرائیل تاکید کردند که علیرغم دستور «بن غفیر» وزیر امنیت داخلی به پلیس مبنی بر بدرفتاری و شلیک به معترضان، به تحصن خود ادامه خواهند داد و خواستار محاکمه نتانیاهو هستند. زیرا او اختلال روانی دارد و بدترین جنایتکار است و باید محاکمه و روانه زندان شود.

همچنین برخی منابع عبری به نقل از معترضان اسرائیلی گزارش دادند که معترضان مصمم به ادامه محاصره خانه نتانیاهو در قیصریه تا زمان بازگشت اسرا از غزه هستند.

نشست خانواده های اسرای صهیونیست در شهر ساحلی قیصریه از روز جمعه نهم دی ماه آغاز شد و در روزهای شنبه و یکشنبه با شعارهایی علیه کابینه مبنی بر از دست دادن اعتماد به نتانیاهو برای توافق بازگشت ادامه یافت. از زندانیان

سخنگوی خانواده اسرای صهیونیستی حماس به رسانه های عبری گفته است که علیرغم مهلت 100 روزه ای که به بنیامین نتانیاهو داده شده، مهلت وی به پایان رسیده است و او و کابینه اش هنوز برای دستیابی به توافق با گروه های فلسطینی برای آزادی اسرا تلاش نکرده اند.

بسیاری از تحلیلگران در فلسطین اشغالی بر این باورند که نتانیاهو تنها کسی است که می خواهد جنگ غزه را برای اهداف شخصی خود طولانی کند، تا جایی که یایر لاپید، رهبر اپوزیسیون اسرائیل گفت که نتانیاهو به اسرائیل اهمیت نمی دهد، بلکه به فکر اسرائیل است. اسرائیل فقط به فکر منافع سیاسی خودش است.

از سوی دیگر با توجه به ادامه جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی در نوار غزه، پایتخت های مهم کشورهای اروپایی روز یکشنبه صحنه تظاهرات حمایت از ملت مظلوم فلسطین بود.

تظاهرات حمایت از غزه به سمت بروکسل در شهر پاریس در فرانسه آغاز شده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات که ابتدای آبان ماه وارد بروکسل می شود، خواستار تحریم رژیم صهیونیستی به دلیل جنایاتش در غزه شدند.

در شهر ویچنزا ایتالیا، پلیس با معترضان به حضور یک گروه اسرائیلی در نمایشگاه بین المللی جواهرات درگیر شد.

علاوه بر این، هزاران نفر در مادرید و برخی دیگر از شهرهای اسپانیا به خیابان ها آمدند و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند و خواهان پایان دادن به نسل کشی در غزه شدند.

معترضان شعارهایی علیه رژیم صهیونیستی و قتل عام آن در غزه سر دادند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=184572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.