افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

درگیری ایران و اسرائیل دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جدی است!

  • کد خبر : 384319
درگیری ایران و اسرائیل دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جدی است!

بازار؛ گروه بین الملل: پس از حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی، بازارهای جهانی دچار نوسان شد. حمله موشکی ایران از ابتدا به نفع برخی بازارها از جمله نفت، ارز و طلا بود و از سوی دیگر آسیب جدی به دارایی های ریسکی مانند بورس های بزرگ جهانی و ارزهای دیجیتال وارد کرد. تنها […]

بازار؛ گروه بین الملل: پس از حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی، بازارهای جهانی دچار نوسان شد. حمله موشکی ایران از ابتدا به نفع برخی بازارها از جمله نفت، ارز و طلا بود و از سوی دیگر آسیب جدی به دارایی های ریسکی مانند بورس های بزرگ جهانی و ارزهای دیجیتال وارد کرد.

تنها چند دقیقه پس از شروع حمله بعد از ظهر سه شنبه، ارزهای دیجیتال به سرعت به این حملات واکنش نشان دادند و با افت قیمت قابل توجهی مواجه شدند که دلیل اصلی آن افزایش شدید فشار فروش در بازار بود.

بروز هرگونه جنگ، بی‌ثباتی، شیوع بیماری‌های همه‌گیر مانند کرونا، ریزش شدید بازار سهام جهانی و تصمیمات بانک‌های مرکزی بزرگ جهان برای تقویت پول ملی از جمله عواملی است که معمولاً باعث کاهش قابل توجه ارزش می‌شود. تقاضا برای ارزهای دیجیتال می شود.

این کاهش ها در نهایت باعث شد که قیمت بیت کوین به زیر حمایت اصلی و مهم آن یعنی 61000 دلار و کاهش 500 میلیون دلاری حجم بازار این ارز دیجیتال کاهش یابد. البته این فشار فروش فقط مربوط به معاملات صرافی لحظه ای نیست و ETF های بیت کوین ایالات متحده نیز در ماه گذشته شاهد برداشت بی سابقه 242 میلیون دلاری از بیت کوین بودند. این موضوع به تنهایی ممکن است نشان دهنده خروج سرمایه های کلان سرمایه گذاران نهادی از بازار ارزهای دیجیتال باشد.

شکل گیری و افزایش تنش بین ایران و اسرائیل ممکن است به نفع صنعت بانکداری آمریکا باشد!

همانطور که بارها در مقالات مختلف خبرگزاری تحلیل بازار هشدار داده ایم، بروز هرگونه جنگ، بی ثباتی، شیوع بیماری های همه گیر مانند کرونا، ریزش شدید بورس های جهانی و تصمیمات بانک های بزرگ بانک های مرکزی جهان به تقویت ارزهای ملی خود، از جمله عواملی هستند که به طور کلی منجر به کاهش قابل توجه تقاضا برای ارزهای دیجیتال می شوند. دلیل این پدیده روشن است: سرمایه گذاران سعی می کنند دارایی های خود را به سمت دارایی های قدرتمندتر مانند دلار و طلا منتقل کنند تا به بازارهای پرریسک مانند ارزهای دیجیتال و بازار سهام. بنابراین حداقل از این منظر می توان گفت که شکل گیری و افزایش تنش بین ایران و اسرائیل می تواند به نفع صنعت بانکداری آمریکا باشد.

اگرچه تنش بین تل‌آویو و گروه‌های مقاومت وابسته به ایران، به‌ویژه حزب‌الله لبنان، در چند روز گذشته به شدت ادامه داشته و در نهایت به شهادت سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله منجر شده است، اما شایان ذکر است که طبیعت تنش بین تهران و تل آویو تنش بین تل آویو و حزب الله کاملاً متفاوت است و تأثیر منفی گسترده تری بر بازارهای جهانی خواهد داشت.

همپوشانی بیت کوین و بازارهای سهام جهانی

حداقل در دو سال اخیر، بیت کوین همپوشانی زیادی با حرکات ارزهای اصلی جهان از خود نشان داده است و می توان گفت که در بیشتر موارد، این دو در حرکات قیمت بسیار مشابه عمل می کنند. در پی حمله موشکی ایران به سرزمین های اشغالی، شاخص S&P 500 در ساعات اولیه افت 4 درصدی را تجربه کرد و در مقابل، بازار طلا یک درصد افزایش قیمت را تجربه کرد. همانطور که در نمودار زیر مشاهده می کنید، بیش از 500 میلیون دلار بیت کوین در بازارهای جهانی نقد شده است که ضرر بسیار بزرگی برای بازار ارزهای دیجیتال در یک روز محسوب می شود.

صندوق های ETF نیز شاهد خروج قوی از بیت کوین بودند. برداشت حدود 242 میلیون دلار بیت کوین از این صندوق ها در روز سه شنبه به وقت ایالات متحده بزرگترین خروج دارایی از 3 سپتامبر تلقی می شود. از آنجایی که بیشتر این دارایی ها متعلق به سرمایه گذاران نهادی است، می توان نتیجه گرفت که تقاضا برای بیت کوین، حداقل در بین سرمایه گذاران بزرگ، کاهش شدیدی داشته است که می تواند بسیار خطرناک تلقی شود. نمودار زیر تعداد برداشت بیت کوین از صندوق های ETF را نشان می دهد که یکی از عوامل افت شدید قیمت در روز چهارشنبه به وقت محلی در ایران محسوب می شود.

درگیری ایران و اسرائیل دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جدی است!

موسسه تحقیقاتی بلاک چین “Coin Glass” با انتشار آخرین گزارش خود در مورد وضعیت صندوق های بیت کوین ETF دیدگاه مشابهی دارد. نمودار منتشر شده توسط این موسسه به وضوح نشان می دهد که همزمان با کاهش قیمت بیت کوین (زرد)، تعداد خروج وجوه ETF به شدت افزایش یافته است (قرمز) و بالعکس تعداد ورودی این صندوق ها (رنگ سبز) افزایش یافته است. a به پایین ترین سطح خود از سپتامبر رسیده است.

درگیری ایران و اسرائیل دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جدی است!

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

داده های فنی بازار نیز کاملاً با داده های بنیادی همپوشانی دارد و حکایت از شکل گیری وضعیت جدی در بازار دارد. پس از رسیدن به مقاومت 66000 دلاری و ناکامی در عبور از این مقاومت، قیمت بیت کوین طی سه روز بیش از 7 درصد کاهش یافت. در نهایت، قیمت به زیر حمایت مهم بیت کوین یعنی 61000 دلار سقوط کرد. اگرچه پس از آن قیمت اندکی افزایش یافت و به محدوده 62000 دلار نزدیک شد، اما صبح پنجشنبه به وقت ایران شاهد کاهش مجدد قیمت بودیم و در زمان نگارش این گزارش قیمت بیت کوین زیر 61200 دلار است.

درگیری ایران و اسرائیل دلیل اصلی سقوط قیمت بیت کوین ریسک سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال جدی است!

اگر قیمت زیر محدوده 62000 دلار باقی بماند، امکان اصلاح آن تا محدوده متحرک نمایی 200 روزه یعنی 59895 دلار وجود دارد. اندیکاتور MACD (خط آبی) نیز افت قیمت را تایید کرد و به زیر خط سیگنال (خط زرد) حرکت کرد که نشان دهنده سیگنال نزولی بازار و افزایش فشار فروش است. RSI همچنین به محدوده 47 رسید که نشان دهنده فشار فروش و حرکت به زیر محدوده خنثی است.

همه این شرایط حاکی از وضعیت مناسب بیت کوین و در نتیجه آلت کوین ها است و اگر نتایج تحلیل فاندامنتال و تکنیکال را با هم ترکیب کنیم، احتمال کاهش قیمت در روزهای آینده بیشتر از افزایش آن خواهد بود. با این حال، اگر قیمت روزانه بالاتر از محدوده 62000 دلار حرکت کند، می توان انتظار داشت که بازار به روند صعودی بازگردد، در این صورت، احتمالاً قیمت تا سطح مقاومت بعدی 66000 دلار افزایش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=384319

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.