افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

درویش: برای پست دفاع چپ به دنبال بازیکن خارجی نیستیم/باید محدودیت بودجه را رعایت کنیم/ درخواست زیاد وایلا مانع جذب عزت اللهی شد.

  • کد خبر : 34779

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص جذب بازیکن برای دفاع چپ گفت: باشگاه پرسپولیس در دفاع چپ به دنبال جذب بازیکن خارجی نبوده و نیست. رضا درویش در گفتگو با شفقنا ورشی درباره جذب مهاجم و محدودیت های جدید اظهار داشت: تا سال گذشته می توانستیم 21 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر 25 سال داشته باشیم. […]

مدیرعامل پرسپولیس در خصوص جذب بازیکن برای دفاع چپ گفت: باشگاه پرسپولیس در دفاع چپ به دنبال جذب بازیکن خارجی نبوده و نیست.

رضا درویش در گفتگو با شفقنا ورشی درباره جذب مهاجم و محدودیت های جدید اظهار داشت: تا سال گذشته می توانستیم 21 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر 25 سال داشته باشیم. در واقع ما از امکان 24 بازیکن بالای 23 سال بهره مندیم. اکنون این تعداد به 19 نفر کاهش یافته است. پس اگر سال گذشته داشتن سه مهاجم تخصصی قابل قبول بود، حالا باید این را مثلاً به دو نفر برسانید. در واقع، بازیکنان چند موقعیت اکنون ارزش بیشتری کسب کرده اند.

مدیرعامل پرسپولیس درباره مذاکره با باشگاه عزت اللهی دانمارکی برای کسب رضایتنامه توضیح داد: در مورد سعید عزت اللهی کار باشگاه از ابتدا بر این اساس بود که با توجه به قراردادی بودن این بازیکن تخلفی صورت نگیرد. با توجه به محدودیت بودجه تعیین شده برای باشگاه ها از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ و همچنین عدم تمایل و امکان دور زدن این قانون توسط باشگاه پرسپولیس، مذاکراتی صورت گرفت. برخلاف اینکه گفته می شد باشگاه پولی برای رضایت نامه نمی دهد و عزت اللهی باید خودش رضایت نامه را بگیرد، مذاکرات ادامه پیدا کرد تا اینکه مبلغ رضایت نامه اعلام شد و در واقع مبلغی تعیین شد تا این انتقال صورت نگیرد.

درویش درباره جذب دفاع چپ برای پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس به دنبال جذب بازیکن خارجی در دفاع چپ نبوده و نیستند. نباید فراموش کنیم که جدای از مسائل اقتصادی، الان از نظر تعداد بازیکنان محدود هستیم. این موضوع در چند کلمه ما را رها کرده است. حتی برخلاف میل باشگاه و سرمربی به همین دلیل مجبور شدیم از برخی بازیکنان خداحافظی کنیم. اگر در این پست بازیکن می گرفتیم، نعمتی را از دست نمی دادیم.

مدیرعامل پرسپولیس درباره پست مهاجم این باشگاه افزود: فراتر از بحث مهاجمان و افرادی که در این پست داریم، نکته ای که در بسیاری از سوالات و مطالب شبکه های اجتماعی منعکس می شود این است که کمتر به قوانین و محدودیت های جدید توجه می شود. تا سال گذشته می توانستیم 21 بازیکن بزرگسال و 3 بازیکن زیر 25 سال داشته باشیم. در واقع ما از امکان 24 بازیکن بالای 23 سال بهره مندیم. اکنون این تعداد به 19 نفر کاهش یافته است. پس اگر سال گذشته داشتن سه مهاجم تخصصی قابل قبول بود، حالا باید این را مثلاً به دو نفر برسانید. در واقع، بازیکنان چند موقعیت اکنون ارزش بیشتری کسب کرده اند. مهدی عبدی و شهاب زاهدی را در خط مقدم داریم. این روزها نام مهاجمان زیادی از این کشورهای همسایه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر می شود، اما اگر حمایت و انرژی لازم را از عبدی و زاهدی به عمل آوریم چند نفر از آنها بهتر از عبدی یا زاهدی هستند؟ نقش بسیار مهم او در این عرصه گاه از سوی هواداران نادیده گرفته می شود که در تخت جمشید برای هوادارانش زنده است. گاهی اوقات آنچه را که داریم نمی بینیم و بدون اینکه بدانیم گامی در جهت تضعیف روحیه آنها برمی داریم.

البته کادرفنی فکر می کند و ما وظیفه داریم نیازهای اعلام شده را رعایت کنیم. از این نظر دنبال بازیکنی در خط حمله می گردیم، اما گزینه ای که بتواند کمک کند، نه اینکه با ایجاد نیاز کاذب و استفاده از موج فضای مجازی و فشار هواداران، مجبور به خرید بازیکن ناکارآمد یا پرداخت های عجیب و غریب شویم. این روزها بعضی ها فراموش کرده اند که طبق قوانین جدید، اگر بازیکن خارجی بگیرید و در 60 درصد مسابقات از او استفاده نکنید، سهمیه خارجی را از دست خواهید داد. همه این موارد را باید در کنار سقف بودجه در نظر بگیریم. باید همه موارد را با هم ببینیم. همچنین بازیکنانی در پست های مختلف داریم که در صورت لزوم می توانند در حمله حضور داشته باشند.

درویش با اشاره به جذب استعدادهای جوان پرسپولیس افزود: در ابتدا باید بگویم این درست نیست که پرسپولیس برای پدیده های جوان ارزشی قائل نیست. حداقل عملکرد باشگاه و یحیی گل محمدی چیز دیگری می گوید. در جای بعدی باید گفت؛ انتخاب بازیکن برای پرسپولیس خیلی سخت است. این را باید از چند بازیکن مطرح لیگ بپرسید که با رسیدن به پرسپولیس ناموفق بودند. از سوی دیگر، کم نیستند بازیکنانی که در هیچ جای دیگری غیر از پرسپولیس به آن درجه از عظمت، تکامل و اوج توانایی های خود نرسیده اند. بازی در پرسپولیس برای همه نیست. به همین دلیل هرکسی جرات و مهارت بازی با پرسپولیس را ندارد. بنابراین باید تعادل را رعایت کرد و خیلی از ظرفیت تیم را نمی توان به این امر اختصاص داد.
در مورد ارزیابی آکادمی جوانان باید بگوییم که معتقدیم در هیچ سالی شرایط برای حضور بازیکنان و محک زدن بازیکنان بومی و بازیکنان تیم امید در ترکیب اصلی مانند فصل قبل فراهم شده است. گل محمدی و کارکنانش در این بخش بسیار موفق و کوشا بودند. سال گذشته محمد عمری را معرفی کردیم. او روند دشواری را پشت سر گذاشت و برای موفقیت تلاش کرد. مطمئن باشید بسیاری از پدیده هایی که در این فصل وارد لیگ می شوند، آدم های جنگنده ای نیستند. برای فصل جدید محمدمهدی احمدی، علیرضا خدادادی و سرخی را داریم که باید سخت کوش، مقاوم، صبور و متمرکز باشند. ابوالفضل سلیمانی را به صورت قرضی فرستادیم. این بخشی از روند کار در پرسپولیس است. او تحت نظر کادرفنی است و امیدواریم با تلاش و درخشش بابا در این فصل جایگاه مطمئنی برای او در آینده در پرسپولیس تضمین کند. ضمناً فراموش نکنیم که سهمیه زیر 23 سال برای فصل جدید کاهش یافته است. چند بازیکن به طور دائم یا قرضی رفته اند، اما فهرست 23 ساله ما هنوز پر است.

مدیرعامل پرسپولیس درباره به خدمت گرفتن دروازه بان تعویضی گفت: در حال انجام اقدامات هستیم. البته دو دروازه بان بسیار خوب داریم اما با توجه به نظر مربی در حال انجام اقداماتی در این زمینه هستیم. نکته آخر شرط بندی روی گزینه های خارجی است، البته قوانین جدید دست و پا گیر شده و شرایط رقابتی را به ضرر نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان و به نفع حریفان به ویژه تیم های منطقه جنوب خلیج فارس تغییر داده است. قطعا فدراسیون و سازمان لیگ چنین درخواستی نداشته و ندارند. اما هر تصمیمی عواقبی دارد و این یکی از پیامدهای برخی محدودیت های جدید است. تیم های عربی منطقه نسبت به نمایندگان ایران برتری خواهند داشت. انتظار داشتیم برای تیم هایی که به آسیا می روند امکاناتی در نظر گرفته شود اما اینطور نشد. ما فقط بازیکنانی را که می خواستیم حفظ کنیم از دست دادیم. با قرض دادن یک دروازه بان معمولی خوب مثل گهری موافقت کردیم تا تیم بزرگسالان را به 19 نفر برساند و حالا برای دروازه بان دوم با چالش روبرو هستیم.

درویش با اشاره به تکمیل مراحل شکایت از لوکادیا افزود: در این خصوص اطلاع رسانی های لازم صورت گرفته است. طبق آخرین اطلاعات فیفا، بازخرید بلیت ها به پایان رسیده است. در مورد پیش بینی رای هم باید بگویم که موافقیم و امیدواریم مقام جهانی فوتبال رای به نفع پرسپولیس را اعلام کند. ما قطعا با فکر پیروزی وارد این مبارزه شده ایم. در فصل گذشته بسیاری از مربیان و بازیکنان خارجی نه تنها بدون مشکل به کار خود در فوتبال ایران ادامه دادند، بلکه منتظر ادامه این حضور بودند و فصل آینده نیز در لیگ حضور خواهند داشت. ما آنها را به همراه بسیاری از اسناد دیگر به فیفا ارسال کرده ایم. طبق آیین نامه نمی توان درباره جزئیات پرونده صحبت کرد. در این زمان خارجی های ما با اشتیاق برای تمدید قرارداد اقدام کردند. واقعاً شرایط فورس ماژور نبود که این بازیکن در آن لحظه حساس تیم را ترک کند. بعید میدونم شکی درش باشه اکنون در شرایط جنگ روسیه و اوکراین، فیفا بازیکنان خارجی لیگ های آن کشورها را از تهدیدی که در طول قرارداد دارند رها نکرده و تنها سال به سال مجوز حضور در لیگ های دیگر را تمدید می کند. شهاب زاهدی که ما جذب کردیم یکی از این نمونه هاست.

درویش درباره قوانین سقف قرارداد برای باشگاه و ممنوعیت قراردادهای دلاری و ارزی گفت: در مورد سقف بودجه حقوقی دو بحث کاملا متفاوت وجود دارد. یکی خود قانون و دوم نحوه اجرای آن. در مورد روش اجرا دو مشکل وجود دارد. یکی اراده متولی فوتبال و دیگری اینکه تا چه اندازه ابزارها و امکانات عملی برای نظارت و اجرای صحیح آنها وجود دارد. در حال حاضر اگرچه کمی زود است که قضاوت کنیم، اما در ابتدا معتقدیم قوانین جدید به منظور اصلاح و کمک وضع شده است، اما این تردید وجود دارد که به چنین نتیجه ای منجر شود و موجب تبعیض و نقض رویه برابری نشود. ما هم معتقدیم فدراسیون و سازمان لیگ به دنبال اجرای بدون تبعیض هستند، اما هنوز توضیح یا سیستمی که ما را متقاعد کند امکان و بستری برای بررسی و جلوگیری از برخی تخلفات و سناریوها وجود دارد، پیدا نکرده ایم.

این انتظاری از فدراسیون و سازمان لیگ نیست و برای بسیاری از نهادهای تخصصی در این موارد بسیار سخت است. دغدغه ما مربوط به این قسمت است. هیچ کس نمی تواند بگوید؛ این بدبینی یا سخنان ناعادلانه است. اگر این اما و اگر نبود، با توجه به وضعیت درآمد فوتبال و عدم تحقق درآمدهایی مانند حق پخش تلویزیونی، این محدودیت را برای نجات اقتصاد باشگاه ها ضروری می دانیم چرا که با بدهی ها و زیان های انباشته با هزینه های کمتر مواجه هستیم. البته شکی نیست که این سقف بودجه و به خصوص کاهش سهمیه ها باعث کاهش قدرت رقابتی باشگاه های ایرانی می شود که نمی توانند از قانون در برابر رقبای آسیایی خود فرار کنند. ما نباید یک نکته را فراموش کنیم. با شرایط فعلی در صورت عدم وجود سقف بودجه، سال به سال توان اقتصادی و لجستیکی باشگاه های ایرانی نسبت به سایر باشگاه های آسیایی در غرب و شرق آسیا کاهش می یابد. ما در فوتبال با اقتصاد بسیار ضعیفی روبرو هستیم. باشگاه های فوتبال ایران از برخی درآمدهای آشکار در دنیای فوتبال محروم هستند. باشگاه‌هایی مانند پرسپولیس و استقلال تقریبا تنها گروه‌هایی هستند که بابت خدمات و تولیدات خود از جمله محتوایی که برای سرگرمی و جذب مخاطب تولید می‌کنند درآمدی دریافت نمی‌کنند.
با ادامه این شرایط شکاف رقابتی باشگاه های ایرانی با باشگاه های آسیایی روز به روز بیشتر می شود اما امیدواریم اجرای این قانون در خود لیگ ایران امتیاز بیشتری برای برخی باشگاه های خاص ایجاد نکند و قدرت رقابتی پرسپولیس در برابر آنها را بیش از پیش کاهش دهد.

برای ثبت نظرات بدون نیاز به تایید در کانال تلگرامی پرسپولیس نیوز عضو شوید (کلیک کنید)