افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
3

دروغ گفتن چه تاثیری در بزرگ شدن بینی دارد؟

  • کد خبر : 168416
دروغ گفتن چه تاثیری در بزرگ شدن بینی دارد؟

گاهی اوقات وقتی شما را در حال دروغ گفتن گرفتار می کنند، ممکن است تعجب کنید اگر چیزی روی صورت شما وجود داشته باشد که دروغ شما را از بین ببرد. آیا در حالت دراز کشیدن بیش از حد معمول عرق می کنید؟ آیا گوش های شما قرمز می شود؟ اگر در اطراف کودکان بوده‌اید […]

گاهی اوقات وقتی شما را در حال دروغ گفتن گرفتار می کنند، ممکن است تعجب کنید اگر چیزی روی صورت شما وجود داشته باشد که دروغ شما را از بین ببرد. آیا در حالت دراز کشیدن بیش از حد معمول عرق می کنید؟ آیا گوش های شما قرمز می شود؟

اگر در اطراف کودکان بوده‌اید یا کارتون تماشا کرده‌اید، احتمالاً از خود پرسیده‌اید که آیا ممکن است وقتی دروغ می‌گوییم، بینی‌های ما مانند پینوکیو بالا برود؟ به گفته برخی از دانشمندان، این ممکن است اتفاق بیفتد. هر چند نه آنطور که شما فکر می کنید.

بر اساس نتایج تحقیقات منتشر شده در سال 2012 توسط محققان دانشگاه گرانادا در اسپانیا، دراز کشیدن باعث افزایش دمای اطراف بینی و گوشه های داخلی چشم (عضله مداری) می شود. دانشمندان با استفاده از ترموگرافی (دوری که تفاوت های دمایی حرارتی را تشخیص می دهد)، توانستند این افزایش دما را در حین تقلب افراد مشاهده کنند. محققان همچنین دریافتند که دمای صورت افراد زمانی که روی چیزی تمرکز می‌کنند کاهش می‌یابد و زمانی که مضطرب هستند دوباره افزایش می‌یابد.

دانشمندان آلن هیرش و چارلز ولف دروغگویی را بررسی کردند و به گفته دکتر هیرش، متخصص مغز و اعصاب و روانپزشک، نشانه دروغ گفتن، به عنوان مثال در مورد انکار بیل کلینتون از رابطه با رئیس جمهور سابق ایالات متحده، مونیکا لوینسکی، است. تعداد دفعاتی که بینی خود را باد می کنید؛ او دقیقاً 26 بار در 60 ثانیه بینی خود را لمس کرد.

می گوید: متوجه شدم وقتی دروغ می گفت مدام دست به بینی اش می زد. در بخشی که حقیقت را گفت هرگز به بینی خود دست نزد، اما وقتی دروغ می گفت، 26 بار در دقیقه آن را لمس می کرد. ما به این اثر پینوکیو می گوییم.

وقتی دروغ می‌گوییم، قلب سریع‌تر پمپاژ می‌کند و بافت‌های بینی متورم می‌شوند و باعث خارش بینی می‌شوند. در حالی که یافتن شواهد علمی بیشتر برای این واقعیت که بینی شما هنگام دروغ می‌گوید، خارش می‌کند سخت است، کارشناسان زبان بدن مانند تونیا ریمن نظرات مشابهی را به اشتراک گذاشته‌اند. دروغ گفتن علاوه بر دمای بینی و خارش، سلامت شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

به گفته آنیتا کلی، استاد روانشناسی در دانشگاه نوتردام در ایندیانا، ممکن است شنیده باشید که چرا نباید در مورد رژیم غذایی خود به پزشک خود دروغ بگویید و بدانید که دروغگویی مکرر نیز می تواند برای سلامتی شما مضر باشد.

کلی در مطالعه “علم صداقت” شرکت کرد و یافته های خود را در صد و بیستمین نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا به اشتراک گذاشت. این مطالعه 10 هفته ای شامل 110 داوطلب، ترکیبی از بزرگسالان و دانش آموزان، 18 تا 71 ساله بود. به یک گروه گفته شد که به مدت 10 هفته از دروغ گفتن خودداری کنند، در حالی که به گروه دیگر گفته شد.

سلامت آنها در طول مطالعه به صورت هفتگی بررسی شد. این استاد روانشناسی توضیح داد: ما متوجه شدیم که شرکت کنندگان توانستند به طور قابل توجهی دروغگویی روزانه خود را کاهش دهند که به نوبه خود با بهبود قابل توجهی در سلامت همراه بود.

نتایج برخی تحقیقات به ارتباط بین دروغگویی و اضطراب، روابط ضعیف، اعتیاد و افسردگی اشاره دارد. همچنین مشخص می شود که نه تنها باید نگران بینی خود باشیم، بلکه هنگام دروغ گفتن سلامتی ما نیز در خطر است، پس تا می توانید صادق باشید و سلامت جسمی و روحی شما از شما سپاسگزار خواهد بود.

233236

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=168416

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.