افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
10

درمان بهینه برای سرطان ریه غیر قابل جراحی

  • کد خبر : 1700
درمان بهینه برای سرطان ریه غیر قابل جراحی

توسط کارل گی، MD، PhD، همانطور که به هالی لوین گفته شده است هنگامی که بیماران اصطلاح “سرطان ریه غیرقابل عمل” را می شنوند، اغلب فکر می کنند که این بدان معناست که سرطان آنها غیر قابل درمان است. اما به لطف پیشرفت های درمانی در چندین سال گذشته، این تشخیص به معنای حکم اعدام […]


توسط کارل گی، MD، PhD، همانطور که به هالی لوین گفته شده است

هنگامی که بیماران اصطلاح “سرطان ریه غیرقابل عمل” را می شنوند، اغلب فکر می کنند که این بدان معناست که سرطان آنها غیر قابل درمان است. اما به لطف پیشرفت های درمانی در چندین سال گذشته، این تشخیص به معنای حکم اعدام نیست. درمان های زیادی برای کاهش سرعت گسترش آن وجود دارد و حتی گاهی اوقات شما را به طور کامل بهبود می بخشد.

چند دلیل وجود دارد که چرا یک بیمار ممکن است سرطان ریه غیر قابل جراحی داشته باشد:

  • سرطان شما گسترش یافته است. اگر سرطان ریه مرحله III یا IV دارید، ممکن است از ریه های شما به دیواره قفسه سینه، قلب و حتی سایر اندام های دورتر گسترش یافته باشد (متاستاز).
  • سرطان ریه سلول کوچک (SCLC) دارید. این نوع نادرتر سرطان ریه است و حدود 14 درصد از تمام موارد را تشکیل می دهد. معمولاً تا زمانی که پزشکان آن را پیدا کنند، SCLC گسترش یافته است.
  • برداشتن سرطان سخت است. اگر تومور نزدیک یک رگ خونی یا نزدیک به اندام دیگری باشد، ممکن است پزشک شما نخواهد آن را به خطر بیندازد.
  • شما یک وضعیت سلامتی پرخطر دیگر دارید. اگر قبلاً به یک بیماری ریوی مانند بیماری انسداد مزمن ریه (COPD) مبتلا هستید یا از نظر سلامتی بسیار ضعیف هستید، پزشک ممکن است نگران این باشد که شما به اندازه کافی قوی نیستید که در مقابل جراحی مقاومت کنید.

صرف نظر از دلیلی که سرطان ریه شما غیر قابل عمل است، درمان های ایمن و موثری برای آن وجود دارد. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه بهترین استفاده را از درمان خود می کنید، آمده است.

از درمان های تغییر دهنده بازی آگاه باشید

از لحاظ تاریخی، ما همیشه بیماران مبتلا به سرطان ریه غیرقابل جراحی را با شیمی درمانی و پرتودرمانی به طور همزمان درمان کرده ایم. این معمولاً سرطان را کوچک می‌کند، اگرچه ممکن است برای اجازه دادن به بیمار برای بهبودی کامل کافی نباشد. اما در دهه گذشته، ما چندین ابزار جدید انقلابی را برای استفاده در زرادخانه خود توسعه داده ایم. یکی از موارد اصلی استفاده از ایمونوتراپی است، داروهایی که به سیستم ایمنی بدن فرد کمک می کند تا سلول های سرطانی را به طور موثرتری شناسایی و از بین ببرد. برخی از نمونه ها عبارتند از:

دوروالوماب (ایمفینزی). این دارویی است که به پروتئین خاصی، PD-L1 متصل می شود و به سیستم ایمنی بدن شما کمک می کند تا سلول های سرطانی را بکشد. این دارو یا به تنهایی یا همراه با سایر داروها برای درمان بزرگسالان مبتلا به سرطان ریه سلول کوچک و غیر سلول کوچک غیرقابل جراحی استفاده می شود. مطالعه‌ای در سال 2022 نشان داد که میزان بقای 5 ساله برای بیماران مبتلا به سرطان ریه سلول‌های کوچک که دوروالوماب و شیمی‌درمانی دریافت کرده‌اند، 42.9 درصد است، در مقایسه با تنها 33.4 درصد از افرادی که به تنهایی شیمی‌درمانی می‌شوند.



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=1700

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.