افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

درخواست ویژه آیت الله نوری حمدانی از وزیر رئیسی در مورد معیشت معلمان

  • کد خبر : 152818
درخواست ویژه آیت الله نوری حمدانی از وزیر رئیسی در مورد معیشت معلمان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز با رضا مراد صحرایی دیدار کرد. وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه با ابراز تأسف از ایام فاطمیه بر پیگیری مشکلات فرهنگیان تاکید کردند. وی با تاکید بر اهمیت آموزش در سلامت […]

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله نوری همدانی، این مرجع تقلید پیش از ظهر امروز با رضا مراد صحرایی دیدار کرد. وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه با ابراز تأسف از ایام فاطمیه بر پیگیری مشکلات فرهنگیان تاکید کردند.

وی با تاکید بر اهمیت آموزش در سلامت جامعه و پیشرفت کشور گفت: طبق آیات و روایات، آموزش یکی از مهمترین وظایف انسان است. امام «رضوان الله علیه» می فرماید: «معلم کار انبیاء» که برگرفته از آیه 2 سوره مبارکه جمعه «و یؤلمموهم الکتبة و الحکمه» است. بدانید که شغل شما شریف ترین شغل است.

حمایت کردن؛ کلید واژه تکراری در اطلاعیه های مراجع تقلید به دولت رئیس جمهور/«علی الارض» چه شد؟

انتقاد صریح مرجع تقلید شیعیان از عملکرد اقتصادی دولت رئیس جمهور

آیت الله با اشاره به پنجمین نامه ملا امیرالمومنین علی (علیه السلام) در نهج البلاغه با مضمون «و اعمال شما برای طاعت نیست، بلکه برای گردن بند امانت است». نوری حمدانی افزود: کار به خودی خود ایجاد مسئولیت می کند به ویژه کار معلمی که هویت نسل جدید را می آفریند. لازم به ذکر است که دانش آموزان به عنوان یک وظیفه مهم به شما سپرده می شوند. لذا انتظار می رود افراد شایسته ای در این سمت قرار گیرند که این امر نیز مستلزم تربیت افراد متخصص، متعهد و متدین است.

وی با اشاره به تفاوت شخصیت، سلیقه، ادراک، استعداد و… افراد، خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین و اساسی ترین وظایف معلمان باید شناخت استعدادها و ذات دانش آموزان باشد که این امر مستلزم برنامه ریزی در فضای فرهنگی و آموزشی است. . از کشور، آموزش افراد متخصص نیروی انسانی است. ملا امیرالمومنین علی (علیه السلام) در این باره می فرماید: «من روح را به امام اختصاص دادم، پس قبل از تعلیم به دیگران، تعلیم نفس را آغاز کند، و تأدیب بسیار بهتر از تأدیب امام است. روح”. و معلم روح.» و معلمان سزاوار این افتخار هستند که معلم مردم و معلم آنها باشند؛ هر که خود را در مقام رهبری مردم قرار دهد، باید قبل از تربیت دیگران، خود را تربیت کند و قبل از تربیت به زبان خود «او باید با رفتار خود تربیت کند و کسی که معلم و مربی خود است از کسی که تدریس می کند سزاوار احترام است و او معلم دیگران است.»

وی در ادامه بر نظارت و توجه بیشتر به مدارس ابتدایی تاکید کرد و اظهار داشت: مدارس ابتدایی نقش نسبتاً مهمتری نسبت به مدارس راهنمایی و دانشگاه ها در تربیت نسل آینده دارند. توجه به زیرساخت ها به ویژه در مناطق محروم و دورافتاده، ساماندهی فضای مجازی و شناخت آسیب های آن و همچنین وضعیت معیشتی جامعه معلمان از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

لازم به ذکر است در ابتدای این جلسه دکتر رضامراد صحرایی گزارشی از فعالیت ها و اقدامات سازمان آموزش و پرورش در مدت تصدی مسئولیت خود ارائه و برنامه های مورد پیگیری را نیز تشریح کرد.

۲۷۲۱۸

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152818

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.