افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

درخواست غربی ها در خصوص «قول صادقانه» این بود که اگر می خواهید ضربه بزنید، سخت نزنید/ هر بار که گروسی تحت تاثیر فشارهای خارجی قرار گرفته، حاشیه هایی ایجاد شده است/ گفت و گوی خوبی با وزیر امور خارجه داشتیم. امور خارجه مصر

  • کد خبر : 258374
درخواست غربی ها در خصوص «قول صادقانه» این بود که اگر می خواهید ضربه بزنید، سخت نزنید/ هر بار که گروسی تحت تاثیر فشارهای خارجی قرار گرفته، حاشیه هایی ایجاد شده است/ گفت و گوی خوبی با وزیر امور خارجه داشتیم. امور خارجه مصر

به گزارش 9 صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست هیات دولت درباره آتش بس غزه اظهار داشت: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی واقع بینانه به ابتکار پیشنهادی مصر و قطر ارائه کرده است. و ما تصور می کنیم که اگر آمریکایی ها و غربی ها به عهد خود عمل کنند و […]

به گزارش 9 صبح، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در حاشیه نشست هیات دولت درباره آتش بس غزه اظهار داشت: حماس در چارچوب اصول خود پاسخی واقع بینانه به ابتکار پیشنهادی مصر و قطر ارائه کرده است. و ما تصور می کنیم که اگر آمریکایی ها و غربی ها به عهد خود عمل کنند و در این مقطع به معنای واقعی به آتش بس پایبند باشند، همه چیز برای آتش بس پایدار و حل مشکل مهیا خواهد بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وی تصریح کرد: طبیعتاً نتانیاهو و اندک تندروهای طرف مقابل این معادله تمام تلاش خود را برای ادامه جنگ به کار خواهند گرفت، زیرا آتش بس و پایان جنگ می تواند به معنای بحران جدیدی در داخل باشد. کشور. سرزمین های اشغالی

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در پی حمله وقیحانه به موازین و کنوانسیون های بین المللی که علیه سفارت کشورمان در دمشق صورت گرفت، هشدار می دهیم که اگر در هر مرحله از اقدام ما، آمریکا اقداماتی را علیه منافع جمهوری اسلامی انجام دهد. پاسخ ما در مورد پایگاه های آمریکایی در منطقه خواهد بود. فوری و قطعی خواهد بود.

امیر عبداللهیان با اشاره به اینکه قبل از عملیات صادق (ع) به دوستان خود در کشورهای منطقه که پایگاه های نظامی آمریکا در آن مستقر هستند قول دادیم که روابط ما با شما بر اساس دوستی و برادری است، ادامه داد: دفاع مشروع ما در چارچوب تقویت همکاری های منطقه ای است. و امنیت اما اگر آمریکا اشتباه کند ما به پایگاه های آنها حمله خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در گفتگوها و پیام های بعدی سعی کردیم این پیام را به دوستان و کشورهای همسایه برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: قبل از شروع عملیات عمدتاً کشورهای همسایه از طریق دیپلماسی به ما اعلام کردند که اجازه هیچ تعرضی به ایران را از سوی کشورمان نخواهیم داد.

امیر عبداللهیان یادآور شد: انتظار می رود پاسخ ایران به استکبار رژیم صهیونیستی به فروکش هر چه سریعتر بحران منطقه و تضمین حقوق فلسطینیان در این چارچوب کمک کند و قطعا در مسیر دوستی حداکثری قرار داریم. و همکاری با همسایگان و همه کشورهای منطقه. ما دنیا را به حرکت در می آوریم.

وی با ارزیابی مثبت از سفر رافائل گروسی به ایران گفت: هر زمان که گروسی قانونی عمل کرده، کارها خوب پیش رفته است، اما هر زمان که تحت تاثیر فشارهای خارجی قرار گرفته، حواشی ایجاد شده است.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: در این سفر موضوعات مهمی برای همکاری نزدیک آژانس بین المللی انرژی اتمی و ایران مطرح شد و تلاش می کنیم با همکاری فنی و نه فشار سیاسی، مسائل باقی مانده را حل کنیم.

امیرعبداللهیان درباره آتش بس در غزه گفت: زمانی که تصمیم به اجرای عملیات «وعده صادق» گرفته شد، غربی ها و به ویژه همپیمانان آمریکا در اروپا تماس های بسیار شدیدی با ما داشتند و اولین درخواست آنها این بود که خویشتن داری کنیم و جلوی این اقدام جنایتکارانه را بگیریم. رژیم صهیونیستی به حمله به کنسولگری ایران در سوریه پاسخ ندهید، همانطور که گفتیم به اسرائیل پاسخ خواهیم داد.

وی افزود: دو روز مانده به شروع عملیات صادق، درخواست غربی ها این بود که اگر می خواهند حمله کنند، با زور این کار را نکنند و سعی کنند از شدت عملیات بکاهند، در حالی که جمهوری اسلامی ایران خود تصمیم گرفت که چگونه این کار را انجام دهد. چگونه حمله کنیم و از کجا عملیات را انجام دهیم. و ما نگذاشتیم که رانت تحت تاثیر فشار افراد دیگر تعیین شود، بلکه به طرف آمریکایی گفتیم که ریشه در حل بحران غزه است و آنها باید روی این موضوع تمرکز کنند. امر.

وزیر امور خارجه تصریح کرد: طبق توافق نانوشته ای با طرف های غربی، تمرکزمان بر آتش غزه بود و غربی ها به ما گفتند که در این مسیر حرکت می کنیم و امروز نتایج مثبتی در این زمینه ظاهر شده است.

امیر عبداللهیان درباره میدان مشترک گازی آرش گفت: این موضوع فنی است و از رسیدن آن به رسانه ها جلوگیری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: گفتگوی خوبی با سامح شکری وزیر امور خارجه مصر داشتیم و در مسیر تدوین نقشه راه روابط دو کشور هستیم.

منبع: انتخاب


لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=258374

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.