افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 17 October , 2024
0

درخواست عجیب آلمان از حماس پس از ادعای شهادت السنوار

  • کد خبر : 400414
درخواست عجیب آلمان از حماس پس از ادعای شهادت السنوار

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بعدازظهر پنجشنبه در بیانیه ای خصمانه در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر شهید شدن یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: یحیی السنوار تروریست بود. که فقط می خواست نابود شود.» اسرائیل و ساکنانش او به عنوان مغز متفکر حمله تروریستی 7 اکتبر باعث […]

به گزارش خبرآنلاین ایسنا، آنالنا بربوک وزیر امور خارجه آلمان بعدازظهر پنجشنبه در بیانیه ای خصمانه در پی ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر شهید شدن یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس نوشت: یحیی السنوار تروریست بود. که فقط می خواست نابود شود.» اسرائیل و ساکنانش او به عنوان مغز متفکر حمله تروریستی 7 اکتبر باعث هزاران کشته و رنج در سراسر منطقه شد.»

بربوک در این بیانیه از حماس خواسته است که «فوراً همه زندانیان را آزاد کند و سلاح های خود را زمین بگذارد».

درخواست عجیب باربروک مبنی بر تسلیم شدن حماس در حالی مطرح می شود که پس از یک سال جنگ، رژیم صهیونیستی نتوانسته است به هدف فرضی خود یعنی «نابودی» این جنبش دست یابد.

وزیر خارجه آلمان نوشت: زمان پایان دادن به رنج ساکنان غزه فرا رسیده است.

دولت آلمان در روزهای اخیر با ابراز حمایت دوجانبه از رژیم صهیونیستی و حق فرضی این رژیم اشغالگر برای دفاع از خود، انتقادهای زیادی را به خود جلب کرده است.

دولت آلمان با وجود شهادت بیش از 42 هزار فلسطینی در غزه و تخریب 80 درصد زیرساخت ها و امکانات اولیه در این نوار، بدون توجه به جنایات رژیم صهیونیستی دست به «مشروعیت بخشیدن» و «سفید شستن» جنایات رژیم صهیونیستی زده است. قربانیان غیرنظامی و جنایات جنگی آشکار رژیم صهیونیستی.

وزیر امور خارجه آلمان اخیرا در بیانیه ای در پارلمان این کشور از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین در نوار غزه و همچنین حمایت کشورش از رژیم اشغالگر قدس دفاع کرد و گفت: دفاع از خود نه تنها این کار را انجام نمی دهد. به معنای حمله به “تروریست ها” است، اما شامل نابودی آنها می شود.”

وی در ادامه مدعی شد که حماس از مناطق غیرنظامی غزه برای مخفی شدن استفاده می کند و افزود: به همین دلیل است که من به صراحت اعلام کرده ام که متوقف نخواهیم شد. سوء استفاده از آنها می سازد.”

اما حمایت برلین از رژیم صهیونیستی و تلاش این دولت برای مشروعیت بخشیدن به حملات عمدی رژیم صهیونیستی به بیمارستان ها و غیرنظامیان غزه تنها به بربوک محدود نمی شود و صدراعظم آلمان نیز اخیرا بر حمایت خود از رژیم صهیونیستی و ارسال سلاح به این رژیم تاکید کرده است. رژیم اشغالگر

تلاش برلین برای غیرانسانی کردن فلسطینیان و حمایت از حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان که آشکارا جنایت جنگی و ناقض قوانین بین المللی است، اعتراضات بسیاری را در پی داشته است.

از این حیث پس از بیانیه بربوک، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان واکنش نشان داد و نوشت: به عنوان یک کارشناس مستقل سازمان ملل عمیقا هستم. نگرانی در مورد موضع آلمان در قبال اسرائیل/فلسطین و پیامدهای خطرناک آن “از وزیر بربوک باید برای ارائه شواهد برای ادعاهای خود دعوت شود و سپس توضیح دهد که چگونه سایت های غیرنظامی که وضعیت حفاظت شده خود را از دست می دهند، کشتار اسرائیل در غزه و سایر مکان ها را توجیه می کند.”

وی ادامه داد: آیا آلمان تصمیم گرفته است از کسانی که مرتکب جنایات بین المللی می شوند حمایت کند، این یک انتخاب سیاسی است، اما پیامدهای حقوقی نیز دارد، در جایی که سیاست به طرز وحشتناکی شکست خورده باشد، عدالت حاکم شود.

بیانیه امشب وزارت خارجه آلمان واکنش های فوری بسیاری را برانگیخته است.

کاربران در پاسخ به این ادعا نوشتند: «وزارت خارجه آلمان؟ به نظر می رسد وزارت خارجه اسرائیل است».

از سوی دیگر واکنش برلین به ادعای رژیم صهیونیستی درباره ترور رهبر حماس این است که هیچ یک از منابع وابسته به حماس صحت این خبر را تایید نکرده اند.

310310

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=400414

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.