افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
2

درخواست صلح ارمنستان با آذربایجان/روسیه آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرد

  • کد خبر : 152168
درخواست صلح ارمنستان با آذربایجان/روسیه آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرد

به گزارش رکنا، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک با مارگوس تساهکنا همتای استونیایی خود اظهار داشت: دولت ارمنستان امیدوار است آذربایجان برای پایان دادن به مناقشات و عادی سازی روابط به میز مذاکره بازگردد. . وی با اعلام آمادگی کشورش برای برقراری صلح با آذربایجان، خاطرنشان کرد: همه کارها انجام […]

به گزارش رکنا، آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در نشست خبری مشترک با مارگوس تساهکنا همتای استونیایی خود اظهار داشت: دولت ارمنستان امیدوار است آذربایجان برای پایان دادن به مناقشات و عادی سازی روابط به میز مذاکره بازگردد. .

وی با اعلام آمادگی کشورش برای برقراری صلح با آذربایجان، خاطرنشان کرد: همه کارها انجام شده و تنها حلقه ای که برای تکمیل زنجیره اجرای صلح باقی مانده، اراده سیاسی آذربایجان است.

پیش از این باکو پیشنهاد ملاقات با نمایندگان ارمنستان در کشورهای غربی را رد کرده بود. الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان نیز پیشنهاد مذاکره با نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان در شهر گرانادا، اسپانیا را رد کرد.

ایروان اصرار دارد مذاکرات صلح تعیین حدود مرزها باید از نظر سیاسی بر اساس اعلامیه آلما آتا در سال 1991 باشد. مقامات ارمنستان ادعا می کنند که نقشه های 1970-1974 ستاد کل نیروهای مسلح اتحاد جماهیر شوروی باید برای این منظور استفاده شود. موضوع بحث برانگیز دیگر، گشایش کریدورهای حمل و نقل منطقه ای است.

پیش از این پاشینیان و علی اف با میانجیگری روسیه و اتحادیه اروپا چندین دیدار حضوری داشتند.

میخائیل گالوزین، معاون وزیر امور خارجه روسیه نیز گفته است که کشورش آماده میزبانی مذاکرات بین ارمنستان و آذربایجان است و امیدوار است باکو و ایروان زمان مناسبی را برای محل پیشنهادی مسکو در نظر بگیرند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=152168

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.