افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
0

درخواست سودان از جنبش غیرمتعهدها برای نیروهای واکنش سریع

  • کد خبر : 373918
درخواست سودان از جنبش غیرمتعهدها برای نیروهای واکنش سریع

به گزارش روزپلاس، جنبش غیرمتعهدها یک سازمان بین المللی است که 120 کشور و سازمان در آن عضویت دارند. این جنبش در دوران جنگ سرد (بین آمریکا و شوروی سابق) با هدف تشکیل یک اتحاد بی طرف و بدون جانبداری از سیاست های قدرت های بزرگ ایجاد شد. در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع […]

به گزارش روزپلاس، جنبش غیرمتعهدها یک سازمان بین المللی است که 120 کشور و سازمان در آن عضویت دارند. این جنبش در دوران جنگ سرد (بین آمریکا و شوروی سابق) با هدف تشکیل یک اتحاد بی طرف و بدون جانبداری از سیاست های قدرت های بزرگ ایجاد شد.

در حاشیه هفتاد و نهمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، وزیران امور خارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد روز دوشنبه هفته جاری نشستی را برگزار کردند که در آن «علی عوض» وزیر امور خارجه سودان، از جنبش خواست تا نیروهای واکنش سریع را در رده «مستعار» «سربازان شورشی» قرار دهد.

وی از شرکت کنندگان در این نشست خواست تا در راستای تصمیم سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و کنفرانس بین المللی دریاچه های بزرگ، نیروهای واکنش سریع سودان را به عنوان «شبه نظامیان سرکش» طبقه بندی کنند.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه سودان، «علی عوض» به نبرد ارتش و نیروهای واکنش سریع اشاره کرد و گفت: ارتش بر اساس حق قانونی و اخلاقی از شهروندان در برابر حملات نیروهای واکنش سریع دفاع می کند. وظیفه، و این حملات توسط متحدان نیروی واکنش سریع منطقه ای پشتیبانی می شود.

به گزارش روزنامه سودان تریبون، وزیر امور خارجه سودان گفت: موضع دولت پایان دادن به شورش نیروهای واکنش سریع است و این موضع مورد حمایت همه بخش های مختلف مردم سودان است.

نشست دیروز (دوشنبه) با حضور اکثر وزرای خارجه کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها با عنوان «حمایت از شهروندان در درگیری های مسلحانه، همبستگی با ملت فلسطین» برگزار شد.

وزیر امور خارجه سودان در این نشست با اشاره به حملات نظامیان صهیونیست به نوار غزه گفت: این حملات فاجعه انسانی در این نوار ایجاد کرده و اراده جهانی را زیر پا گذاشته است و اگر جامعه جهانی به ویژه شورای امنیت اقداماتی را برای توقف حملات انجام می دهد. اگر اسرائیل از غیرنظامیان غزه حمایت نکند، باید منتظر وقوع یک فاجعه انسانی بزرگ باشیم.

در جریان حمله وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه، بیش از 136 هزار فلسطینی شهید و مجروح شده اند که بیشتر آنها زن و کودک هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373918

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.