افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

درخواست حل مشکلات آبادان در دیدار با وزیر نیرو

  • کد خبر : 381308
درخواست حل مشکلات آبادان در دیدار با وزیر نیرو

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: روز دوشنبه 18 مهرماه برای پیگیری برخی مطالبات و مشکلات آب شرب شهر آبادان با عباسعلی آبادی وزیر نیرو دیدار کردم. وی با اشاره به طرح فاضلاب اروندکنار تصریح کرد: نبود سیستم دفع بهداشتی فاضلاب در اروندکنار مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده است […]

سید محمد مولوی در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: روز دوشنبه 18 مهرماه برای پیگیری برخی مطالبات و مشکلات آب شرب شهر آبادان با عباسعلی آبادی وزیر نیرو دیدار کردم.

وی با اشاره به طرح فاضلاب اروندکنار تصریح کرد: نبود سیستم دفع بهداشتی فاضلاب در اروندکنار مشکلات زیست محیطی زیادی ایجاد کرده است و از وزیر نیرو خواستم در خصوص تصویب نهایی و پیش بینی اعتبار اقدامات لازم را انجام دهد.

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی با اشاره به لزوم آبرسانی به پایگاه های مرزی، ادامه داد: پایگاه های دریایی مرزی (گوبان و گوارین) در منطقه مرزی آبی – زمینی قطعه مرکزی در 12 کیلومتری این منطقه است. دور از منطقه چوئبده شبکه آبرسانی ندارند.

مولوی تصریح کرد: با توجه به اهمیت ایمن سازی مرزهای کشور و لزوم همکاری دستگاه های اجرایی و همچنین تداوم حضور بیش از 500 صیاد در آن منطقه، متاسفانه تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

و افزود: از وزیر نیرو درخواست کردم با توجه به ظرفیت اعتباری در قانون بودجه سال 1403 به عنوان (اولویت آبرسانی روستایی) شبکه آبرسانی در این منطقه ایجاد شود.

نصب و راه اندازی افزایش فشار آب Meniohi

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی با اشاره به پروژه تاسیسات تقویت فشار آب منیوحی گفت: این پروژه بیش از 12 سال است که نیمه تمام مانده است.

مولوی تصریح کرد: با توجه به اینکه تکمیل و بهره برداری از این پروژه نقش اساسی در پایداری آب شرب جمعیت بیش از 12 هزار نفری منطقه دارد، مقرر شد برای تکمیل این پروژه 500 میلیارد ریال اعتبار اختصاص یابد.

سدهای خاکی اروندرود

ادامه: روستاهای نسار و نوآباد در جنوب غربی ترین مرز و نقطه ساحلی شهرستان آبادان به دلیل شکسته شدن سد خاکی اصلی اروندرود در فاصله 20 کیلومتری و سدهای حفاظتی ثانویه رودخانه انهار که از رودخانه منشعب می شود. . در طول 30 کیلومتر و به دلیل جاری شدن سیلاب های مکرر، کل سالل با پدیده سیل، تخریب منازل، مزارع، محصولات کشاورزی و زیرساخت های کشاورزی و حمل و نقل مواجه است که باعث نارضایتی جدی ساکنان و افزایش مهاجرت معکوس می شود.

مولوی گفت: بر اساس تعهدات قانونی مندرج در ماده 38 فصل هشتم «قانون برنامه هفتم توسعه کشور» در خصوص لزوم استقرار حکمرانی خوب منابع آبی با اولویت کنترل رودخانه های مرزی آبی و تصریح تبصره 3 بند ج ماده 38 این فصل در خصوص حفاظت و مدیریت رودخانه های کشور از وزیر نیرو خواستم تا 300 میلیارد ریال اعتبار از سازمان رودخانه های مرزی کشور برای احیا و تقویت رودخانه ها اختصاص دهد. سدهای خاکی اصلی و فرعی روی رودخانه.

نماینده مردم آبادان با اشاره به پالایشگاه آبادان گفت: با توجه به راه اندازی پالایشگاه آبادان در مرکز شهر و نیاز آبی این شرکت، سازمان آب و برق بر خلاف دستورالعمل قانونی اقدام به فروش انشعاب و دریافت آن کرد. آب به قیمت مصرف کننده از محل صدور مجوز برداشت آب از رودخانه های اروندرود و بهمنشیر که نشان می دهد در این سال ها حقوق شرکت آب و فاضلاب رعایت نشده است.

مولوی افزود: با توجه به وظایف مندرج در مواد 37 و 38 قانون برنامه هفتم توسعه و الزام مدیریت یکپارچه آب و هزینه های بالای شرکت آب و فاضلاب آبادان و همچنین عدم تعادل مالی در تامین آب جاری. و هزینه های سرمایه ای برای ارائه خدمات به شهروندان و مقرر شد طبق بخشنامه، 70 درصد قیمت آب دریافتی ماهانه به آبفای آبادان اختصاص یابد.

سد مرد و بهمنشیر

وی با اشاره به وضعیت آب در پایین شهر خوزستان گفت: مطابق با تکالیف مندرج در قانون برنامه هفتم پیشرفت در فصل 8 نظام یکپارچه مدیریت منابع و مواد آب، 37 و 38 قانون و همچنین با تاکید بر مشکلات موجود در اهداف کمی اقدامات عملکردی و با توجه به شرایط خاص آب به ویژه در شهرستان آبادان به عنوان پست ترین شهر خوزستان، درخواست های متعددی از وزیر نیرو داشتم.

نماینده مردم آبادان در شورای اسلامی تصریح کرد: مقرر شد مشکل سد مرد و سد زیر چوئبده بررسی و برای تکمیل یا اصلاح مشکلات لازم تصمیمات لازم اتخاذ شود.

مولوی تاکید کرد: این برنامه ریزی قطعا از توسعه آب شور و حفظ آب شیرین رودخانه جلوگیری می کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381308

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.