افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
2

درخواست جالب سعید جلیلی از وزیر پیشنهادی پزشکی برای وزارت نفت

  • کد خبر : 331186
درخواست جالب سعید جلیلی از وزیر پیشنهادی پزشکی برای وزارت نفت

۱۴۰۳/۰۵/۲۸ ۰۶:۱۵:۴۳ کد خبر: 231967 در این خبر می خوانید؛ درخواست سعید جلیلی از مسعود بیزیکیان وزیر پیشنهادی نفت صفحه اقتصادی – یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا وزیر پیشنهادی نفت که معاون نظارتی هم بود باید بگوید مشکل کنتورهایی که از هدر رفت هنگفت جلوگیری می کند و در برنامه هفتم […]

در این خبر می خوانید؛ درخواست سعید جلیلی از مسعود بیزیکیان وزیر پیشنهادی نفت


صفحه اقتصادی –

یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آیا وزیر پیشنهادی نفت که معاون نظارتی هم بود باید بگوید مشکل کنتورهایی که از هدر رفت هنگفت جلوگیری می کند و در برنامه هفتم نیز گنجانده شده است، چگونه حل می شود؟

جلسه بررسی برنامه های وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم به شورای اسلامی با حضور سعید جلیلی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، در این جلسه که با حضور نمایندگان مجلس، اساتید دانشگاه، نمایندگان دولت سیزدهم و فعالان بخش خصوصی برگزار شد، سعید جلیلی پس از استماع نظرات کارشناسان درباره برنامه پیشنهادی وزارتخانه گفت: رئیس جمهور گفت: صبر کنید و از عملکرد کابینه انتقاد کنید.» انجام دهید، بگذارید کار کند، سپس انتقاد کنید، اما هر کمک قبلی و هر کمکی از سوی دانشگاهیان برای بررسی برنامه ها، عملکرد آینده دولت بهتر خواهد شد.

وی ادامه داد: برنامه گام اول است. عدم حضور قبلی در ثبت نام بعدی تاثیر خواهد داشت. امروز بحث همه است، دولت دولت همه است و پیشرفتش پیشرفت همه است. پس همه باید کمک کنند.

یکی از اعضای هیات ارزیابی تناسب خاطرنشان کرد: مدزیکیان در مناظره ها روی روش زمان بندی حساس بود. آیا برنامه ای که وزرا ارائه کردند از نظر روش شناسی همان مختصاتی را که مد نظر داشتند دنبال می کند؟ خوب است دانشگاهیان قبل از پرداختن به جزئیات به این سوال از دیدگاه روش شناسی برنامه نویسی بپردازند.

جلیلی تصریح کرد: هنر برنامه نویسی روشن کردن راه رسیدن از نقطه موجود به نقطه مطلوب است. نوشتن تنها بخشی از برنامه های فوق کافی نیست. وزارتخانه ها جزایر منزوی نیستند، باید با یکدیگر هماهنگ و منسجم باشند و هماهنگی درونی داشته باشند.

وی همچنین گفت: هرچند دولت باید برنامه خود را بر اساس آیین نامه مجلس در کنار ارائه وزرا ارائه کند، اما آقای رئیس جمهور گفت برنامه دولت همان برنامه هفتم است. سوال این است: هر وزارتخانه چگونه برای انجام آن برنامه ریزی کرده است؟ همانطور که رئیس جمهور محترم بارها به نقش محوری برنامه هفتم و سیاست های کلی مقام معظم رهبری در سیاست های دولت چهاردهم اشاره کرده اند، گستردگی این سخنان باید به ویژه در کارنامه و برنامه وزرای پیشنهادی و کابینه دولت چهاردهم منصوب شد.

جلیلی همچنین گفت: رشد اقتصادی هشت درصدی در پنج سال آینده بیش از تعیین اهداف کلی مستلزم تعریف وظایف هر سازمان و تبدیل آنها به برنامه های عملیاتی و وظایف مشخص و مجزا است. آیا لازمه رشد هشت درصدی، کسب ارز است؟ سهم دانشگاه ها در ارز چیست؟ افزایش بهره وری یکی دیگر از تمرکزهای مهم است. سرمایه برای این امر لازم است، اما نقش مدیریت، نقش فناوری و نیروی انسانی در آن چیست و دولت در این زمینه چه برنامه ای دارد؟

وی با بیان اینکه هر وزارتخانه باید بگوید چگونه نیروهای وزارتخانه خود را برای ارتقای بهره وری می آورد و مردم را چگونه سر کار می آورد، تصریح کرد: این را در برنامه دیدم. تامین مالی در طرح وزارت اقتصاد آمده است اما با چه روش هایی؟ به جز تکرار برنامه هفتم باید بگویند چگونه می خواهند آن را اجرا کنند. آیا وزیر پیشنهادی نفت که معاون نظارتی هم بوده باید بگوید مشکل کنتور را که از هدر رفت هنگفت جلوگیری می کند و در برنامه هفتم نیز گنجانده شده است، چگونه حل می کند؟




آیا این خبر برای شما مفید بود؟

بر اساس نتیجه رای دادن به و رای مخالف

ارسال برای دیگران:

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=331186

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.