افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
0

درخواست ایران برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت

  • کد خبر : 411206
درخواست ایران برای تشکیل جلسه فوری شورای امنیت

اخبار خاورمیانه: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی درباره واکنش های بین المللی به تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: از روز گذشته به طور مرتب پیام ها و بیانیه هایی از کشورهای مختلف دریافت می شود. تعداد محکومیت های کشورهای مختلف چه در منطقه و چه در سطح بین […]

اخبار خاورمیانه: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه ایران در گفت وگویی درباره واکنش های بین المللی به تهاجم رژیم صهیونیستی به خاک ایران گفت: از روز گذشته به طور مرتب پیام ها و بیانیه هایی از کشورهای مختلف دریافت می شود. تعداد محکومیت های کشورهای مختلف چه در منطقه و چه در سطح بین المللی قابل توجه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیمعراقچی افزود: ما از ژاپن، مالزی و اندونزی محکومیت هایی به منطقه خودمان داشتیم. همه کشورهای منطقه آن را محکوم کردند. میزان محکومیت جهانی این عملیات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی بسیار چشمگیر بود.

وی در خصوص اقدامات وزارت امور خارجه ایران در قبال این تجاوز آشکار گفت: شب گذشته نامه ای به دبیرکل سازمان ملل متحد نوشتم و این تجاوز و تجاوز به خاک ایران را محکوم می کنیم و همچنین تقاضای برگزاری این تجاوز را داریم. نشست فوری شورای امنیت سازمان ملل متحد

با وجود آمریکا، امیدی به شورای امنیت نیست

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اگرچه امیدی نیست با وجود حضور آمریکا و برخی کشورها، محصولی از شورای امنیت در راستای کاهش تنش و جلوگیری از این جنایت توسط بخشی از رژیم صهیونیستی، اما ما کار خود را انجام دادیم. . امیدواریم این دیدار به زودی برگزار شود.

عراقچی تصریح کرد: فرصت خوبی است که ما و سایر کشورهایی که دغدغه امنیت منطقه را دارند گفتگو و ابراز نگرانی کنیم.

و افزود: تماس های دیگری با برخی سازمان های بین المللی داریم. ما سهم خود را برای مستندسازی این تهاجم و پیگیری آن در سطح بین المللی انجام خواهیم داد.

آمریکا به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می کند

وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات آمریکایی ها مبنی بر اینکه آنها نقشی در این حمله نداشته اند، گفت: این یک واقعیت ثابت شده است که بدون آمریکا، اسرائیل قدرتی در منطقه ندارد. ایالات متحده در تمام جنایات مرتکب شده در غزه و لبنان شریک است. همه اینها با تسلیحات و حمایت سیاسی آمریکا انجام شده است.

عراقچی تصریح کرد: آمریکا به طور کامل از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و در تمامی جنایات آن شریک است. دخالت آمریکایی ها در عملیات دیشب کاملا برای ما روشن است. حداقل یک کریدور فضایی در اختیار رژیم صهیونیستی قرار دادند. همینطور تجهیزاتی که از قبل تحویل داده اند برای شرکت در این عملیات است.

وی ادامه داد: از نظر ما مشارکت آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی و ایجاد تنش توسط این رژیم در منطقه کاملا مشهود است و این کشور در مسئولیتی که در این زمینه وجود دارد شریک است.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل متحد و اعضای شورای امنیت تصریح کرد: در حالی که سامانه پدافند هوایی ایران بیشتر موشک‌ها را رهگیری کرد، چهار افسر ارتش ایران با شجاعت جان خود را برای دفاع و حفاظت از این موشک‌ها فدا کردند. امنیت ملی کشورشان فداکاری کردند، شهید شدند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران با شدیدترین لحن این تجاوزات عمدی رژیم صهیونیستی را محکوم می کند. حملات غیرقانونی رژیم اسرائیل ناقض اصول اساسی حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل به ویژه بند 4 ماده 2 است.

وزیر امور خارجه ایران تصریح کرد: اقدامات رژیم اسرائیل تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی است و موجب بی ثباتی بیشتر در منطقه می شود.

عراقچی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصول مندرج در منشور ملل متحد و بر اساس حقوق بین الملل، حق ذاتی خود را برای پاسخگویی قانونی و مشروع به این حملات جنایتکارانه در زمان مناسب محفوظ می دارد.

با توجه به پیامدهای تجاوزات مستمر و سیستماتیک رژیم اسراییل، جمهوری اسلامی ایران از دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت می خواهد که موضع قاطعی اتخاذ و رژیم اسرائیل را به ارتکاب قاطعیت و صریح محکوم کنند. این اعمال تجاوزکارانه

وزیر امور خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران از رئیس شورای امنیت درخواست می کند که برای رسیدگی به این تخلف جدی و اقدامات غیرقانونی و پاسخگویی این رژیم جنایتکار، یک جلسه فوری برگزار کند.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=411206

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.