افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 27 September , 2024
0

درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری سران سازمان همکاری اسلامی

  • کد خبر : 377864
درخواست ایران برای برگزاری نشست فوری سران سازمان همکاری اسلامی

ایران خواستار نشست فوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد. وی با اشاره به چالش های پیش روی جهان اسلام، گفت: جهان اسلام در برهه حساسی قرار دارد و با چالش های مهمی مواجه است، به ویژه مسئله فلسطین که همچنان اولویت اصلی ماست. […]

ایران خواستار نشست فوری سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای رسیدگی به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و فلسطین شد.

وی با اشاره به چالش های پیش روی جهان اسلام، گفت: جهان اسلام در برهه حساسی قرار دارد و با چالش های مهمی مواجه است، به ویژه مسئله فلسطین که همچنان اولویت اصلی ماست.

غریب آبادی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای موسس سازمان همکاری اسلامی همواره از تلاش‌های امت اسلامی برای مقابله با چالش‌های بزرگ و توجه ویژه به موضوع فلسطین حمایت کرده است. وی گفت: ایران بار دیگر حمایت بی‌قید و شرط خود را از آرمان فلسطین و احقاق حقوق مسلم ملت فلسطین از طریق تشکیل کشور مستقل فلسطین در تمامی سرزمین‌های اشغالی با پایتختی قدس شریف و عضویت کامل آن اعلام می‌کند. در سازمان ملل متحد.”

معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه بار دیگر بر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اینکه همه مردم فلسطین اعم از ساکنان وطن خود و دور از آن از طریق رفراندوم درباره آینده خود تصمیم‌گیری کنند، تاکید کرد. . دکتر غریب آبادی ابراز امیدواری کرد که از طریق این سازوکار صلح پایداری حاصل شود که در آن مسلمانان، مسیحیان و یهودیان در صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند.

غریب آبادی با اشاره به اینکه وجود غیرقانونی و نامشروع رژیم صهیونیستی مبتنی بر ایجاد رعب و وحشت و قتل عام مردم بیگناه است، گفت: اقدامات تروریستی این رژیم محدود به فلسطین و لبنان نیست. این رژیم اخیراً اقدام به حمله تروریستی علیه تأسیسات دیپلماتیک ایران کرد و رهبر حماس در ایران را نیز در اقدامی تروریستی به شهادت رساند. این رژیم تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است و باید جلوی وحشیگری و جنایات آن گرفته شود.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان در پایان با توجه به اهمیت و ضرورت مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان و همچنین شرایط خاص مردم غزه، از طرف جمهوری اسلامی پیشنهاد کرد: ایران که نشست فوق العاده سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در اسرع وقت برگزار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=377864

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.