افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 4 October , 2024
0

درخواست از رئیس قوه قضائیه برای عدم اجرای حکم یک فعال محیط زیست/ «در زندان جایی برای یوسف فرهادی نیست»

  • کد خبر : 385707
درخواست از رئیس قوه قضائیه برای عدم اجرای حکم یک فعال محیط زیست/ «در زندان جایی برای یوسف فرهادی نیست»

به گزارش خبرآنلاین، در اعتراض به حکم یوسف فرهادی بابادی فعال محیط زیست که در قالب کمپین صورت می گیرد. خطاب به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور، رئیس مجلس نوشته و منتشر شد: «در 19 اردیبهشت 1403 مهلت قانونی اجرای حکم یک سال زندان یوسف فرهادی بابادی اعلام شد. یک فعال محیط زیستی است […]

به گزارش خبرآنلاین، در اعتراض به حکم یوسف فرهادی بابادی فعال محیط زیست که در قالب کمپین صورت می گیرد. خطاب به رئیس قوه قضائیه و رئیس جمهور، رئیس مجلس نوشته و منتشر شد: «در 19 اردیبهشت 1403 مهلت قانونی اجرای حکم یک سال زندان یوسف فرهادی بابادی اعلام شد. یک فعال محیط زیستی است که سعی دارد روح قانون را در فرآیندهای اجرایی و ساختمانی کشور لحاظ کند استفاده از اعتبارات مردمی در 411 پروژه بدون مجوز قانونی و زیست محیطی، تلاشی که دارای مبنای قانونی و ظرفیت در شورای اسلامی کشور است.

وی در چارچوب اجرای اصل 50 قانون اساسی به عنوان یک شهروند مسئول کمپین هایی را برای اجرای سیاست های کلان کشور انجام داده که در نتیجه جوایزی از جمله جایزه مهرگان، تقی ابتکار، و غیره . از جمله می‌توان طرح‌هایی مانند «پیشنهاد مجلس آب به‌عنوان ساختاری برای حل اختلافات آبی»، پیگیری فرآیندهای قانونی و آیین‌نامه‌های انتقال آب و پروژه‌های سدسازی مانند بهشت ​​آباد، کوهرنگ سه، گلاب، خرسان، ماندگان را انجام داد. ، به سد باباحیدر و احداث جاده در مناطق حفاظت شده اشاره کرد. فعالیت هایی که همگی در چارچوب سیاست های کلان محیط زیستی کشور است.

این فعال محیط زیست با سیاستی کاملا قانونی و با استفاده از توانمندی های قانونی کشور بر اساس اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر تشویق و پرهیز از اقدامات نادرست به دنبال جلوگیری از آسیب به منابع آبی، خاکی و مالی کشور بوده است. با تاکید بر اجرای اصل 50 قانون اساسی (حفاظت از محیط زیست در اولویت کشور)، رویکردی فعال و مسئولانه در پیش گرفته و جز تلاش در جهت حفظ منافع عمومی، اکوسیستم ها و تالاب ها و توجه مسئولان کاری انجام نداده است. به خواسته های حفاظت از محیط زیست

جایی برای یوسف فرهادی در زندان نیست

در همین رابطه حسین آخانی، استاد دانشگاه تهران نیز در یادداشتی نوشت: «یوسف را سالهاست که می شناسم، در ساختار سالم باید به خوزه پاداش داد، او به حق، فعالی صادق و شجاع است. او که متعهد به ثبات ایران است، در خدمت منافع و مواضع شخصی نیست یوسف نمی تواند مسیر آنها را طی کند و سال هاست که برای حفظ یکپارچگی هیدرولوژیکی زاگرس تلاش کرده است. با تعلیق حکم زندان یوسف.

محمد فضلی، جامعه شناس نیز از راه اندازی کمپین اینترنتی خبر داد و نوشت: از ریاست محترم قوه قضائیه تقاضا داریم حکم یوسف فرهادی بابادی را بررسی کنند. فرستادن فعالان محیط زیست به زندان مشکلی را حل نمی کند.

۴۷۴۷

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=385707

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.