افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
3

درخواست آلمان از ایران در پرتو تشدید تنش بین تل آویو و لبنان

  • کد خبر : 307177
درخواست آلمان از ایران در پرتو تشدید تنش بین تل آویو و لبنان

دولت آلمان روز دوشنبه از همه طرف های درگیر در خاورمیانه از جمله ایران خواست از تشدید تنش در منطقه جلوگیری کنند. به گزارش وب سایت «میدل ایست آنلاین»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که حمله موشکی اخیر به زمین فوتبال در اسرائیل توسط حزب الله لبنان انجام شده است. […]

دولت آلمان روز دوشنبه از همه طرف های درگیر در خاورمیانه از جمله ایران خواست از تشدید تنش در منطقه جلوگیری کنند.

به گزارش وب سایت «میدل ایست آنلاین»، سخنگوی وزارت خارجه آلمان در یک کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد که حمله موشکی اخیر به زمین فوتبال در اسرائیل توسط حزب الله لبنان انجام شده است.

این دیپلمات آلمانی افزود: اقدامات اخیر شبه نظامیان حوثی مستقر در یمن که ایران نیز از آنها حمایت می کند، به بی ثباتی منطقه در هفته های اخیر کمک زیادی کرده است.

بر اساس این گزارش، رسانه های اسرائیلی و کابینه رژیم صهیونیستی در دو روز گذشته علیرغم اظهارات شاهدان عینی مبنی بر اصابت موشک رهگیر گنبد آهنین به منطقه مجدال شمس، بلافاصله انگشت اتهام را متوجه حزب الله لبنان کردند.

حزب الله لبنان با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ادعای برخی رسانه های دشمن در خصوص حمله به مجدال شمس را قاطعانه تکذیب می کنیم.

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان نیز نسبت به هرگونه ماجراجویی رژیم صهیونیستی هشدار داد و گفت: حمله گسترده اسرائیل به لبنان موجب تنش در منطقه و آغاز جنگ منطقه ای می شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که آنالنا باربوک وزیر امور خارجه آلمان با همتای لبنانی خود در تلاش برای کاهش تنش گفت‌وگو کرده است.

این دیپلمات آلمانی افزود: به شهروندان آلمانی در لبنان توصیه می شود که لبنان را ترک کنند.

این مقام آلمانی گفت: ما به شدت نگران وضعیت آلمانی های مقیم لبنان هستیم.

همزمان، رسانه ها از لغو پروازهای چند شرکت هواپیمایی معروف به اسرائیل به دلیل ترس از تنش بین این رژیم و حزب الله لبنان خبر دادند.

روزنامه «اسرائیل هام» در این باره نوشت، شرکت هواپیمایی آلمانی لوفت هانزا به دلیل تشدید تنش ها با حزب الله لبنان، چندین پرواز به اسرائیل و بالعکس را لغو کرد.

بر اساس این گزارش، لغو پروازهای لوفت هانزا ممکن است در روزهای آینده نیز ادامه داشته باشد و این بسته بر وضعیت امنیتی منطقه تاثیرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=307177

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.