افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

درختی در ایران 2800 سال زنده مانده اما اکنون در خطر مرگ است!

  • کد خبر : 410519
درختی در ایران 2800 سال زنده مانده اما اکنون در خطر مرگ است!

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رحیم خاکی شنبه ۱۴ آبان گفت: جلسه همفکری حفاظت از درخت کهنسال ارس شهرستان با حضور نمایندگان اداره منابع طبیعی بخشداری کرج به تازگی برگزار شد. دهیار شهرستان، کارشناسان اداره کل و وزارت میراث فرهنگی و دکتر مصطفی خشنویس پژوهشگر و هیات علمی پژوهشکده ملی جنگلداری و مرتع […]

به گزارش رکنا به نقل از ایسنا، رحیم خاکی شنبه ۱۴ آبان گفت: جلسه همفکری حفاظت از درخت کهنسال ارس شهرستان با حضور نمایندگان اداره منابع طبیعی بخشداری کرج به تازگی برگزار شد. دهیار شهرستان، کارشناسان اداره کل و وزارت میراث فرهنگی و دکتر مصطفی خشنویس پژوهشگر و هیات علمی پژوهشکده ملی جنگلداری و مرتع بودند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان البرز تصریح کرد: درخت شهرستانک ارس با قدمتی حدود 2800 سال به عنوان کهنسال ترین درخت ایران شناخته می شود و در 20 سال گذشته بقای آن را با خطر مواجه کرده است.

به گفته خاکی، بخشی از این تهدیدات مربوط به حفاری سوداگران گنج در پناهگاه این درخت است که به ریشه‌های آن آسیب می‌زند و بخشی نیز مربوط به گردشگران و همچنین تهدیدات دامدارانی است که دام‌هایش را در زیر سایه این درخت می‌چرند. درخت ، که باعث خرابی و آسیب به درخت می شود. شاخه های این درخت منجر می شود.

خاکی احداث حصار در شعاع 30 متری درخت ارس شهرستانک را از موارد ذکر شده در پرونده ثبتی درخت برای حفاظت از آن عنوان کرد و گفت: این اقدام مستلزم هماهنگی دستگاه های ذیربط از جمله موافقت اداره کل استان است. محیط زیست با توجه به اینکه محل این درخت در منطقه حفاظت شده محیط زیست می باشد و علیرغم پیگیری های صورت گرفته پاسخ روشنی از این دستگاه دریافت نشده است.

درخت کهنسال ارس شهرستانک با قدمتی بین 2700 تا 2800 سال در اسفند 87 به شماره 87 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410519

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.