افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

درج کد ملی خریدار نهایی طلا در سامانه مالیاتی الزامی نیست.

  • کد خبر : 163080
درج کد ملی خریدار نهایی طلا در سامانه مالیاتی الزامی نیست.

به گزارش بازار، مهدی محدب نظر با اشاره به جلسه امروز سازمان امور مالیاتی با رئیس و اعضای اتحادیه طلافروشان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های این تجارت درج کد ملی خریدار و میزان آن است. از سرمایه فعالان طلا در سامانه جامع تجارت بر اساس الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز […]

به گزارش بازار، مهدی محدب نظر با اشاره به جلسه امروز سازمان امور مالیاتی با رئیس و اعضای اتحادیه طلافروشان اظهار داشت: یکی از مهمترین دغدغه های این تجارت درج کد ملی خریدار و میزان آن است. از سرمایه فعالان طلا در سامانه جامع تجارت بر اساس الزامات قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز بودند، این در حالی است که بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مالیاتی، چنین الزامی برای درج در سامانه الکترونیکی وجود ندارد. صورت حساب

وی افزود: سال هاست که فعالان صنفی طلا خواستار این بودند که مالیات بر ارزش افزوده از اصل طلا کسر نشود و مالیات بر ارزش افزوده فقط بر سود، حقوق و حق الامتیاز طلا اعمال شود. مالیات بر ارزش افزوده شناسایی شده فقط از سود، دستمزد و حق امتیاز طلا دریافت می شود، اما لازمه انجام این کار، ثبت ارزش طلای فروخته شده، دستمزد و سود به طور جداگانه در فاکتور الکترونیکی است.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی گفت: بر اساس قانون پایانه های فروشگاهی، متصدیان صنعت طلا باید از اول دی ماه نسبت به صدور و ثبت صورت حساب الکترونیکی در سامانه مالیاتی اقدام کنند و در حال حاضر مهلت یکساله در نظر گرفته شده است. برای ارسال صورتحساب های الکترونیکی به سامانه مالیاتی، اما پس از جلسه امروز با فعالان صنف طلا و با توجه به فاصله زمانی اندک از ابلاغ قانون تا آغاز اجرای آن، با تصویب کمیته راهبری این قانون تصمیم گرفته شد. سامانه مالیاتی که مهلت ارسال صورتحساب الکترونیکی به سامانه مالیاتی از 30 روز به 90 روز فقط برای فصل زمستان امسال تمدید شود تا اعضای صنف طلا به طور کامل این تکلیف قانونی را رعایت کرده و صورتحساب الکترونیکی را ثبت کنند. .

وی افزود: بنابراین اصناف طلا موظفند از اول دی ماه سال جاری نسبت به صدور فاکتور الکترونیکی نوع 1 یا 2 حسب مورد با هر مبلغ فروش اقدام کنند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: همچنین مقرر شد کارگروهی برای تقویت آموزش و اطلاع رسانی به اعضای اتحادیه طلا و جواهر تا پایان فصل زمستان تشکیل شود تا شبهات و سوالات برطرف شود. کلیه اعضای صنف طلافروشان جهت انجام هر چه بهتر وظایف قانونی خود و صدور صورتحساب الکترونیکی.

وی افزود: در خصوص فاکتور فروش طلا دو نوع فاکتور وجود دارد که نوع اول برای فعالان صنف طلا است، اطلاعات خریدار و فروشنده باید در سامانه مالیاتی ثبت شود اما فاکتور نوع دوم برای فروش است. طلا به خریدار مصرف کننده نهایی که بر اساس فاکتور نوع 2 خود اظهاری صادر می شود و نیازی به درج هویت و ملیت خریدار نهایی طلا و جواهر در نظام مالیاتی نیست.

سخنگوی سازمان امور مالی درباره شایعه اخیر در خصوص اخذ مالیات بر عایدی طلا گفت: طبق اصل 51 قانون اساسی هیچ گونه مالیات یا معافیتی جز به موجب قانون اعمال نمی شود و تاکنون قانونی در این زمینه قابل اجرا نیست. .

وی گفت: در صورتی که خریدار نهایی طلا مثلاً 10 گرم را در طلافروشی خریداری کند، درج ملیت خریدار در فاکتور یا نظام مالیاتی الزامی نیست و فقط فروشنده طلا نیاز به ارسال دارد. سند الکترونیکی نوع 2. فاکتور.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163080

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.