افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
3

درآمد نجومی 123 وبلاگ نویس و سلبریتی/ کدام کسب و کارها فرار مالیاتی بیشتری دارند؟

  • کد خبر : 25030
درآمد نجومی 123 وبلاگ نویس و سلبریتی/ کدام کسب و کارها فرار مالیاتی بیشتری دارند؟

موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درباره لزوم رعایت انصاف در پرداخت مالیات گفت: در سه چهار ماهه اول سال 1402 در وصول مالیات در حال پیشرفت هستیم. یکی از اتفاقات مثبتی که سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است، جمع آوری مالیات بر مبنای داده است. در گذشته حداکثر مالیات اخذ می شد و […]

موحدی سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور درباره لزوم رعایت انصاف در پرداخت مالیات گفت: در سه چهار ماهه اول سال 1402 در وصول مالیات در حال پیشرفت هستیم. یکی از اتفاقات مثبتی که سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است، جمع آوری مالیات بر مبنای داده است. در گذشته حداکثر مالیات اخذ می شد و در حال تغییر این مسیر هستیم.

وی با بیان اینکه درصدد اخذ مالیات بر اساس داده های معتبر هستیم، خاطرنشان کرد: هر ساله در 31 خرداد از مودیان می خواهیم مالیات سال گذشته و طبق ماده 100 به مشاغل خرد که درآمد آنها کمتر از شش میلیارد است پرداخت کنند. آنها شرکت های کوچکی هستند. و شامل تخفیف و معافیت مالیاتی می شود.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: با هماهنگی وزارت امور اقتصادی، حساب افراد را به گونه ای تنظیم می کنیم که فقط از اقلام مربوط به فعالیت های تجاری مالیات دریافت کنیم.

موحدی ادامه داد: به تشکیل پرونده مالیاتی مردم رفتیم به این صورت که تعدادی از مودیان به سامانه مراجعه کرده و مالیات خود را مشاهده می کنند و در صورت اعتراض می توانند مالیات خود را تشکیل دهند. 20 درصد افزایش یافت و میزان مالیات دریافتی نیز افزایش یافت و ما کسی را مجبور به پرداخت مالیات از این وصول مالیات نکردیم.

پزشکان بیشتر و کارمندان و کارگران فرار مالیاتی کمتری دارند

وی ادامه داد: کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند زیرا درآمد آنها شفاف است. پزشکان هنوز این قانون را رعایت نکرده اند و بزرگترین فرار مالیاتی هستند. پزشکان مجبورند مانند سایر مردم از آشپزخانه برای پرداخت مالیات منصفانه استفاده کنند.

پزشکانی که مالیات نمی پردازند مارک شدند

سخنگوی سازمان امور مالی گفت: برای رفع این مشکل سامانه شکایت را راه اندازی کردیم تا پزشکانی که این قانون را رعایت نمی کنند با ما تمکین کنند. ما این پزشکان را به عنوان افراد علامت گذاری شده شناسایی کردیم و آنها را از استفاده از تبصره ماده 100 منع کردیم و بر اساس بررسی های انجام شده، پزشکانی را کشف کردیم که با حساب خود کار نمی کنند و از حساب های دیگر استفاده می کنند. ما باید روش هایی را برای شناسایی فراریان مالیاتی ایجاد کنیم، همانطور که برای پزشکان ایجاد کرده ایم.

موحدی در برنامه تهران 20 گفت: در سال 1400 میانگین اخذ مالیات از اصناف برای کل سال یک میلیون و 300 هزار تومان و در سال 1401 دو میلیون و 600 هزار تومان بوده است. امسال 5 میلیون و 800 هزار تومان بود.

نرخ مالیات امسال برای نمایشگاه های خودرو، فروشندگان طلا و پزشکان

سخنگوی سازمان امور مالی ادامه داد: میانگین مالیات اصناف برابر با مالیات اصناف است. امسال حدود 50 درصد اصناف مالیات صفر و بقیه باید مالیات زیر 30 میلیون پرداخت کنند. متوسط ​​مالیات امسال برای نمایشگاه های خودرو 11 میلیون، پزشکان 35 میلیون، طلافروشان 11 میلیون است.

وی خاطرنشان کرد: از سلبریتی ها نیز مالیات گرفته ایم و 515 وبلاگ نویس و سلبریتی را شناسایی کرده ایم که تنها 123 وبلاگ نویس در حال انجام تسویه مالیات هستند و این 123 نفر نیز 2.3 هزار میلیارد تومان به حساب خود واریز کرده اند. گفته می شود که این سلبریتی ها بر روی پلتفرم های فاش شده فعالیت می کنند و اگر این افراد درآمد دارند و باید مالیات آن را بپردازند، نباید از آنها مالیات گرفته شود.


دریافت 100 میلیارد سود از سپرده بانکی

وی گفت: حرف یکی از رؤسای بانک ها مبنی بر دریافت سود 100 میلیاردی از سپرده های بانکی صحت ندارد، اگر قرار باشد سازمان مالیاتی این مالیات را دریافت کند، وابستگی به درآمدهای نفتی نداریم. سود حساب اشخاص حقوقی درآمد بانکی نیست، بلکه درآمد شخص است و باید مالیات خود را پرداخت کند.

بانک ها باید بر اساس قانون رونق مسکن به مردم وام مسکن می دادند اما قانون می گوید در صورت عدم رعایت این تعهد به دلیل عدم پرداخت این وام مجبور به پرداخت مالیات می شوند.

سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: در سامانه شکایات، کدپستی و کد ملی پزشک ضروری نیست، فقط با وارد کردن نام پزشک یا شماره نظام پزشکی و تخصص وی، افراد می توانند مالیات را گزارش کنند. . فرار توسط پزشکان

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=25030

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.