افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
2

درآمد میلیاردی زعفران تقلبی! / نحوه خرید زعفران اصل! + فیلم

  • کد خبر : 248877
درآمد میلیاردی زعفران تقلبی!  / نحوه خرید زعفران اصل!  + فیلم

به گزارش رکنا، در بازرسی از این کارگاه زیرزمینی 11 کیلوگرم زعفران تقلبی و 40 کیلوگرم مواد اولیه تولید زعفران کشف شد در حالی که در گوشه ای از کارگاه حدود یک کیلوگرم و 500 گرم زعفران اصل وجود داشت. همزمان ماموران کلانتری با نظارت سرهنگ سبحانی فر (رئیس کلانتری هفت تیر مشهد) تعداد زیادی […]

به گزارش رکنا، در بازرسی از این کارگاه زیرزمینی 11 کیلوگرم زعفران تقلبی و 40 کیلوگرم مواد اولیه تولید زعفران کشف شد در حالی که در گوشه ای از کارگاه حدود یک کیلوگرم و 500 گرم زعفران اصل وجود داشت.

همزمان ماموران کلانتری با نظارت سرهنگ سبحانی فر (رئیس کلانتری هفت تیر مشهد) تعداد زیادی قوطی و مجموعه ای از ظروف زعفران با مارک ها و برچسب های تقلبی را جمع آوری کردند.

علاوه بر این، بررسی های بعدی نشان داد که دلالان و کسانی که از امنیت غذایی مردم مطمئن نیستند از تجهیزات حرفه ای مانند خشک کن و غیره استفاده می کنند. در این کارگاه کثیف و کاملاً غیربهداشتی و با فروش زعفران تقلبی میلیاردها دلار درآمد کسب کرده اند.

تحقیقات برای آشکار شدن زوایای پنهان این حادثه ناگوار با دستور ویژه سردار سرتیپ دوم احمد گردن (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) ادامه دارد.

چگونه زعفران اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟

می خواهیم این نگرانی را یک بار برای همیشه حل کنیم: “چگونه زعفران اصل را بشناسیم؟”

احتمالاً قصد خرید زعفران را دارید و می خواهید با آشنایی بیشتر با زعفران اصل معامله را ببندید. یا مقداری زعفران در دست داری و با استرس به آن نگاه می کنی! شما نمی دانید زعفران شما تقلبی است یا اصل! نگران نباشید مهچین متخصص زعفران است.

روش های زیادی برای تقلب وجود دارد و هر روز روش های جدیدی ابداع می شود! مثلا پودر زعفران تقلبی که امروزه در مترو بیشتر به فروش می رسد. چه بخواهید زعفران را وزنی، کیلویی و عمده بخرید، باید از اصالت آن اطمینان حاصل کنید.

اصالت زعفران را از طریق آزمایش برای خریداران عمده شناسایی کنید

در خرید عمده زعفران کیلویی بدون شک این سوال بسیار مهم است. مطمئن ترین روش برای تجار و خریداران عمده زعفران، دریافت برگه آزمایش زعفران است. آزمایش

زعفران به دو صورت میکروبی و شیمیایی تهیه می شود.

در روش میکروبی آلودگی میکروبی و باکتری های بیماری زا زعفران شناسایی می شود و در روش شیمیایی درصد عناصر اصلی زعفران مانند کروسین و سافرانال اندازه گیری می شود و با این آزمایش عیار زعفران مشخص می شود.

زمانی که آزمایش های میکروبی و شیمیایی با هم انجام شود، اصالت زعفران مشخص می شود. علاوه بر امتحان زعفران، روش دیگر تهیه آن، خرید مستقیم آن از کشاورز است.

در ماهچین علاوه بر خرید مستقیم از مزارع زعفران، می توانید برگه تست زعفران را نیز تهیه کنید.

زعفران تقلبی را در خانه تشخیص دهید

زمانی که زعفران به مقدار کم خریداری می شود و می خواهیم از آن برای مصارف شخصی استفاده کنیم، اولین راه برای آزمایش زعفران بررسی رنگ و عطر زعفران است. تصور اینکه زعفران اصل به سرعت به آب رنگ می دهد و غلیظ می شود اشتباه است. رنگ زعفران اصل بالاست ولی به آرامی تخمیر می شود و رنگ آن زرد است. بله به تصویر

زیر رو نگاه کن متوجه میشی

دقت کنید اگر زعفران را له کرده اید رنگ آمیزی بالاتر و سریع تری دارد. در آزمایش قبلی، کلاله زعفران مورد آزمایش قرار گرفته است.

زعفران تقلبی چگونه درست می شود؟

ویدئوی زیر را یکی از مشتریان مهچین برای ما ارسال کرده است که با خرید زعفران تقلبی از برندی ناشناس متوجه وجود ناخالصی براده های آهن در زعفران شده است. شاید بدترین روش برای فریب زعفران را در این ویدیو ببینید.

علاوه بر این روش، کلاهبرداران با استفاده از گل زعفران یا گوشت خشک و یا پاشیدن آب و شکر روی زعفران، وزن زعفران را افزایش می دهند.

8 راه برای تشخیص زعفران اصل

1- زعفران را بچشید

یکی از راه های تشخیص زعفران اصل، چشیدن آن است، زعفران اصل طعم تلخی دارد و نباید طعمی جز شیرین داشته باشد.

اگر طعم شیرینی دارد برای افزایش وزن حتما روی آن مواد قندی مانند آب قند پاشیده شده است، پس حتما به این نکته توجه کنید.

۲- انتهای شاخه های زعفران شیپوری شکل باشد

اگر به تارهای گل زعفران دقت کنید متوجه می‌شوید که رشته‌های زعفران اصلی شیپوری شکل هستند که یکی از مهم‌ترین موارد برای شناخت زعفران اصل به‌شمار می‌رود.

3- زعفران را از روی رنگ آن بشناسید

رنگ اصلی زعفران تیره است. بارها دیده ایم که وقتی با رنگ تیره زعفران مواجه می شوند، تصور می کنند که زعفران قدیمی یا بی کیفیت است، اما اصلاً اینطور نیست و باید در نظر داشت که رنگ اصلی زعفران تیره است. و نه نور .

اگر رنگ زعفران غیر از زعفران تیره یا رنگ غیر معمولی نسبت به زعفران اصلی داشته باشد، مشخص است که این گیاه زعفران نیست، اما می توان آن را با گیاه زعفران جایگزین کرد.

4- تقلب زعفران با گیاه گلرنگ

گیاه زعفران یکی از پرمصرف ترین گیاهان برای تقلب زعفران است و برای فردی که در این زمینه اطلاعاتی ندارد و باید تفاوت آن با زعفران را کاملاً درک کند نکته بسیار مهمی است.

دلالان برای افزایش وزن زعفران را رنگ کرده و با زعفران مخلوط می کنند. این گیاه عطر و طعم زعفران اصل را ندارد و همچنین ساختاری متفاوت با زعفران اصل دارد که با کمی دقت قادر خواهید بود آن را به خوبی تشخیص دهید.

5- زعفران اصل و تازه عطری تند دارد

زعفران تازه چیده شده بوی بسیار تندی دارد و به محض باز شدن در، فضای داخلی اتاق مملو از عطر آن می شود.

6- سرعت رنگ زعفران

زعفران اصل و درجه یک از سرعت رنگ دهی بسیار پایینی برخوردار است و این عامل یکی از عوامل مهم تشخیص زعفران اصل می باشد. اگر بعد از خرید زعفران دم کرده و متوجه تغییر رنگ زعفران در عرض چند ثانیه شدید، باید بدانید که زعفران تقلبی است.

زعفران اصل حدود 30 دقیقه زمان نیاز دارد تا رنگ شود و اگر اجازه داده شود مدت زمان کمتری مثلا 5 دقیقه بماند، ممکن است نشانه زعفران تقلبی باشد. ممکن است برای افزایش رنگ زعفران رنگ اضافه کرده باشند تا وزن آن بیشتر شود و رنگ بیشتری داشته باشد.

7- وزن زعفران را افزایش دهید

اگر زعفران را از جای مطمئنی خریداری نکرده اید، باید انتظار داشته باشید که وزن زعفران خریداری شده افزایش یافته باشد.

نخ های زعفران به مواردی که در زیر اشاره می کنم آغشته می شود و وزن زعفران را چند درصد افزایش می دهد.

  • عسل
  • نمک
  • سودا آئروسل

8- زعفران چرب نیست

یکی از راه های تشخیص زعفران میزان چربی نخ های زعفران است. برای این تست فقط نخ های زعفران را بین کاغذ کاهی یا روزنامه قرار دهید. اگر روی کاغذ روغن و روغن دیدید زعفران تقلبی است ولی اگر پودر شده باشد زعفران اصل است.

پودر زعفران تقلبی

متاسفانه به دلیل حالت پودری این محصول، افزودن ناخالصی به آن بسیار آسان است و تنها با آزمایش قابل تشخیص است. پیشنهاد ما این است که زعفران را خودتان آسیاب کنید.

روش اصلی تشخیص زعفران اصل چیست؟

اگر با وجود تمام راه هایی که به شما گفتیم باز هم فکر می کنید که تشخیص زعفران اصل مشکل است راه حل دیگری برای شما داریم که با آن می توانید از اصالت زعفران خریداری شده 100% مطمئن شوید.

راه اصلی تشخیص زعفران خرید مستقیم آن از مزرعه است. زمانی که زعفران را در مزرعه و مستقیماً از کشاورز خریداری می کنید، در واقع به منبع اصلی تولید و فروش زعفران متصل هستید و هیچ واسطه ای بین کسانی که قصد تبادل و زعفران تقلبی را دارند وجود نخواهد داشت. ماهچین در کنار شما خواهد بود و شبکه ای از مزارع را در سراسر کشور برای عرضه مستقیم زعفران از مزرعه ایجاد می کند.

برای خرید زعفران اصل می توانید روی کشاورزان مجموعه مهچین حساب کنید و از زعفران خود و خواص ناب آن لذت ببرید.

اگر این مقاله به شما کمک کرده است، بسیار خوشحال می شویم که آن را با دوستان خود به اشتراک بگذارید و در نهایت اگر سوالی در مورد این مقاله دارید در قسمت نظرات بپرسید تا در اسرع وقت به آنها پاسخ دهیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=248877

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.