افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی در دو سال پنج برابر شد

  • کد خبر : 355210
درآمد شهر فرودگاهی امام خمینی در دو سال پنج برابر شد

به گزارش بازار، سعید چلباری مدیر کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در برنامه ردیف اول گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سه فرودگاه در یک منطقه داریم و آن هم چرا به عنوان شهر فرودگاهی شناخته می شود. در سال 1363 فاز اول این فرودگاه به بهره برداری رسید و در برنامه پنجم […]

به گزارش بازار، سعید چلباری مدیر کل شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در برنامه ردیف اول گفت: در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) سه فرودگاه در یک منطقه داریم و آن هم چرا به عنوان شهر فرودگاهی شناخته می شود. در سال 1363 فاز اول این فرودگاه به بهره برداری رسید و در برنامه پنجم و ششم مقرر شد فرودگاه اولین هاب بار و دومین هاب مسافری باشد اما به دلایل مختلف تردد فرودگاه با مشکل مواجه شد. . کند و فاز دوم تکمیل نشد.

وی افزود: فاز دوم ایجاد فرودگاه جدید با ظرفیت 5 برابر فرودگاه فعلی است. هر چیزی که ما در فاز یک داریم در فاز دو به شکلی گسترده تر وجود دارد. این پروژه نیاز به اعتبارات خاصی داشت و در سال های گذشته با یک شرکت چینی برای مدل جبرانی وارد مذاکره شدیم که با استقبال خوبی از سوی آنها مواجه شد. برای استفاده از توان مهندسین داخلی، یک شرکت داخلی را با یک شرکت چینی گرد هم آوردیم و کنسرسیومی تشکیل شد.

وی ادامه داد: با توجه به کارهای انجام شده در گذشته، در فاز دوم برنامه ریزی کردیم تا پایان سال جاری جلسه و درخواست هواپیما را به نتیجه برسانیم، البته با توجه به شرایطی که برای مدتی در کشور حاکم بود، روند پیشرفت و تخصیص اعتبارات کند بود. رئیس جمهور تاکید ویژه ای بر این پروژه داشته است و امیدواریم با صرف شش ماهه اول سال آینده بتوانیم این پروژه را در فاز اول آن که تکمیل مسیرها و پل های ارتباطی و تمامی تجهیزات روشنایی است، پیش ببریم. .

چللباری در خصوص افتتاح فرودگاه سلام گفت: توانستیم در سال های 1401، 1402 و 1403 عملیات حج را با بیشترین میزان رضایت انجام دهیم. حدود 256 پرواز حج انجام دادیم و 56 هزار و 500 زائر از فرودگاه امام خمینی و ترمینال سلام به مکه منتقل شدند. بیش از 50 درصد زائران 11 استان کشور از پایانه سلام اعزام شدند.

وی افزود: در ترمینال یک ساعت 14 تقریباً 6 میلیون و 600 مسافر را از فرودگاه امام جابه جا کردیم. در سال 1401 تعداد مشابهی ثبت شد و حدود 45 هزار پرواز انجام شد. در سال 1402 این رقم به 7 میلیون و 500 مسافر رسید و 49 هزار پرواز انجام شد. 10 درصد افزایش مسافر را شاهد بودیم. در سال 1403 شاهد افزایش 15 درصدی آمار 5 ماهه اول سال هستیم. انتظار داریم امسال ترددمان به 9 میلیون مسافر برسد.

چلابری در خصوص سودآوری شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: در ابتدای دولت سیزدهم کل درآمد فرودگاه 900 میلیارد تومان بود و در سال 1402 این رقم در 5 ضرب شد و به 4700 میلیارد تومان رسید. . این رقم در سال 1403 به بیش از 8 هزار میلیارد تومان می رسد; بنابراین فرودگاه های ما بنگاه اقتصادی هستند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=355210

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.