افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
3

درآمد روسیه از صادرات نفت کاهش یافت

  • کد خبر : 129404
درآمد روسیه از صادرات نفت کاهش یافت

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که روسیه در ماه گذشته 18.34 میلیارد دلار از صادرات نفت و فرآورده های نفتی دریافت کرده است که 25 میلیون دلار کمتر از ماه سپتامبر است. این کاهش درآمد ناشی از افت قیمت نفت بین‌المللی است که تخفیف […]

به گزارش بازار، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در تازه ترین گزارش ماهانه خود اعلام کرد که روسیه در ماه گذشته 18.34 میلیارد دلار از صادرات نفت و فرآورده های نفتی دریافت کرده است که 25 میلیون دلار کمتر از ماه سپتامبر است. این کاهش درآمد ناشی از افت قیمت نفت بین‌المللی است که تخفیف کمتر در قیمت فروش کیفیت نفت روسیه را کاملاً جبران کرده است.

این آژانس خاطرنشان کرد که اولین تحریم های خزانه داری ایالات متحده که تحت مکانیسم حداکثر قیمت G7 اعمال شد و افزایش هزینه های حمل و نقل بر کاهش جزئی قیمت نفت روسیه در نیمه دوم اکتبر تأثیر گذاشت. با این حال، درآمد ماهانه روسیه از صادرات نفت نزدیک به بالاترین سطح از اکتبر 2022 است.

دلارهای نفتی منبع درآمدی کلیدی برای بودجه روسیه است که به دلیل هزینه های جنگ در اوکراین و نیاز به حفظ هزینه ها قبل از انتخابات ریاست جمهوری در ماه مارس آسیب دیده است. درآمدهای نفت و گاز روسیه در ماه‌های اخیر به دلیل قیمت‌های بالاتر برای صادرات این کشور افزایش یافته است و کسری بودجه آن را کاهش داده و انعطاف‌پذیری مالی بیشتری برای تلاش‌های جنگی فراهم می‌کند.

گروه هفت کشور صنعتی حداکثر قیمتی را برای فروش نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه از طریق دریا تعیین کرده اند تا درآمدهای بودجه روسیه را محدود کنند بدون اینکه مختل کردن عرضه در بازار جهانی نفت ایجاد شود. محموله هایی که با قیمت بالاتر از حد اعلام شده فروخته می شوند، نمی توانند خدماتی مانند حمل و نقل و بیمه را از شرکت های غربی دریافت کنند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده همچنین تحریم هایی را علیه دو نفتکش و صاحبان آنها که در ترکیه و امارات متحده عربی ثبت شده بودند در 12 اکتبر اعمال کرد، زیرا هر دو کشتی به ارائه دهندگان خدمات ایالات متحده برای حمل نفت روسیه بالاتر از حداکثر قیمت مورد استفاده فروخته شدند.

آژانس بین‌المللی انرژی با استناد به برآوردهای آرگوس مدیا اعلام کرد که تا پایان ماه اکتبر هزینه حمل و نقل نفت روسیه از دریای بالتیک به سواحل غربی هند بیش از 35 درصد افزایش یافته و از 10 دلار در هر بشکه فراتر رفته است که این امر بر قیمت نفت تأثیر گذاشته است. قیمت حراج. نفت روسیه

بر اساس گزارش آژانس بین المللی انرژی، به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت، میانگین قیمت نفت روسیه در ماه اکتبر به 80 دلار و 66 سنت در هر بشکه کاهش یافت. با این حال، داده ها نشان می دهد که هنوز بسیار بالاتر از حداکثر قیمت 60 دلار در هر بشکه است که توسط گروه هفت تعیین شده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کل صادرات نفت و فرآورده های نفتی روسیه در ماه اکتبر به 7.5 میلیون بشکه در روز کاهش یافت. روسیه در اواخر سپتامبر صادرات گازوئیل و بنزین را به طور موقت ممنوع کرد و در 6 اکتبر محدودیت‌های صادرات گازوئیل از طریق دریا را لغو کرد. ممنوعیت صادرات بنزین برای ثبات بازار سوخت داخلی همچنان به قوت خود باقی است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.