افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
1

درآمد حاصل از تولید دارایی های دولتی در سال جاری به 4400 میلیارد تومان رسید

  • کد خبر : 148090
درآمد حاصل از تولید دارایی های دولتی در سال جاری به 4400 میلیارد تومان رسید

به گزارش بازار، حمید امانی همدانی در پاسخ به این سوال که امسال چه میزان از عرصه تولید دارایی به تکمیل پروژه های عمرانی اختصاص می یابد؟ وی بیان کرد: اعتبارات بودجه عمرانی سال 1402 بالغ بر 375 میلیارد تومان است که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 116 میلیارد تومان اعتبار به پروژه […]

به گزارش بازار، حمید امانی همدانی در پاسخ به این سوال که امسال چه میزان از عرصه تولید دارایی به تکمیل پروژه های عمرانی اختصاص می یابد؟ وی بیان کرد: اعتبارات بودجه عمرانی سال 1402 بالغ بر 375 میلیارد تومان است که از ابتدای سال تا پایان آبان ماه 116 میلیارد تومان اعتبار به پروژه های عمرانی تخصیص داده شده است همچنین بر اساس ضوابط تولید دولت. دارایی ها و قانون بودجه سال جاری 100 درصد درآمد تولید دارایی های دولت صرف پروژه های عمرانی می شود.

وی گفت: در قانون بودجه امسال 99.5 میلیارد تن منابع از محل واگذاری اموال منقول و غیرمنقول به موضوع تولید اختصاص یافته است که به دلیل تهیه دستورالعمل از ابتدای سال مربوطه می باشد. . و فرآیندهای مختلفی انجام شده است، این قاعده است و گاهی عوارض قانونی نیز به این امر مربوط می شود، تحقق این منابع در سطح رقم مصوب قابل انجام نیست و با شکل گیری جریان تولید در آینده سال، یک روند رو به رشد مورد نیاز خواهد بود. آنچه مهم است عزم و اهتمام دولت بر بهره وری است که با جدیت پیگیری خواهد شد.

معاون هماهنگی و نظارت بر برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه همچنین در مورد اهرم سازی بودجه دولت با منابع خصوصی (مشارکت دولتی و خصوصی در اجرای پروژه ها) همانطور که در پاسخ به سوال اول اشاره شد، اظهار داشت: اهرمی که در بودجه دولت وجود دارد. ادامه روند وابستگی مطلق به منابع بودجه عمومی برای پروژه‌های عمرانی و حتی شرکت‌های دولتی، چیزی جز محدودیت‌های شدید برای توسعه فعالیت‌های عمرانی ندارد، هرچند پروژه‌هایی در سال‌های اخیر قانون و قوانین مستقل برای تسهیل تشویق شهروندان و مشارکت خصوصی و حتی در قوانین بودجه سنواتی گنجانده شده است.

امانی حمدانی مولفه های کلیدی تحقق بهره وری را در چهار محور برشمرد و گفت: ثبات نسبی متغیرهای کلان اقتصادی، ایجاد چارچوب قانونی ایمن، منعطف و متقابل بین دولت و بخش خصوصی (مطابق با ضوابط طولانی مدت) ماهیت مدت مشارکت عمومی و خصوصی) و مصون ماندن این قرارداد با توجه به تغییر در سیاست ها و دولت ها، روش های موثری را برای حل و فصل اختلافات در دوره بلندمدت اجرا و بهره برداری پروژه پیش بینی می کند که به طور همزمان تامین منافع عمومی و خصوصی را تضمین می کند. . سرمایه گذاران.

وی ادامه داد: در واقع نگرش اصلی برای تغییر رویکرد مشارکت عمومی و خصوصی، عدم وجود یکجانبه گرایی و نگاه از بالا به پایین از سوی دولت و از سوی دیگر مشارکت بخش خصوصی با ترکیبی از سود – انگیزه ها و مسئولیت در توسعه عمرانی کشور به عنوان شریک راهبردی دولت که با قراردادهای کوتاه مدت خرید کالا یا خدمات متمایز خواهد شد، این موضوع به طور ویژه در برنامه هفتم توسعه مطرح شده است و این رویکرد یکی از عناصر تولید کالاهای عمومی است.

معاون سازمان برنامه و بودجه همچنین بیان کرد: با توجه به نقش پیشروی سازمان برنامه و بودجه در توسعه مشارکت های دولتی-خصوصی، موضوع تدوین تفاهم نامه همکاری با وزارت نیرو، راه و شهرسازی، در دستور کار قرار گرفت. موسسات نفت، ارتباطات و بهداشت و درمان و مالی از جمله صندوق توسعه ملی، بانک مرکزی و بورس اوراق بهادار برای تسهیل تامین مالی بخش خصوصی در قراردادهای مشارکت در سال جاری در دستور کار قرار دارند.

امانی همدانی درباره میزان درآمد حاصل از تولید دارایی های دولت در سال جاری گفت: در 8 ماهه امسال دارایی های دولت در مجموع 4 هزار و 400 میلیارد تومب ایجاد کرده است. همانطور که در پاسخ به سوالات قبلی اشاره شد، تولید دارایی های دولتی فرآیند شناسایی، شناسایی دارایی های مازاد، تهیه و ارزش افزوده، ارزیابی، روش تولید و گردش وجوه است.

معاون سازمان برنامه و بودجه در پاسخ به این سوال که پرداخت تسهیلات از محل منابع تبصره 18 بودجه سال جاری و حساب پیشرفت و عدالت را آغاز کرده است. وی گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور با وجود محدودیت منابع مالی حدود 29.5 میلیارد تومبه از محل منابع تبصره (18) قانون بودجه سال 1402 کل کشور را در 3 مرحله و 90 درصد آن را اعلام کرده است. توزیع شده در ماه گذشته (26.5 میلیارد تومان) به وزارت اقتصاد و دارایی واگذار شده است، بر اساس دستورالعمل تبصره 18 قانون بودجه سال 1402، تکمیل طرح های سرمایه گذاری بخش خصوصی و تعاونی را نشان می دهد. در حال بررسی برنامه سالانه حمایت از تولید و اشتغال دستگاه های اجرایی برای سال 1402 است که هم اکنون در حال انجام است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=148090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.