افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

درآمدزایی 69 میلیون دلاری محصولات نانویی ایران از سایت صادرات – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

  • کد خبر : 380446
درآمدزایی 69 میلیون دلاری محصولات نانویی ایران از سایت صادرات – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین آمارهای رسمی، صادرات محصولات نانویی از سال 1397 تا 1390 با وجود ثابت ماندن سهم صادراتی کل بازار، در این بازه زمانی بیش از سه برابر افزایش داشته است. بر اساس آخرین اطلاعات، ستاد نانو اعلام کرد که حجم صادرات محصولات فناوری نانو ایران در سال 1401 به […]

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس آخرین آمارهای رسمی، صادرات محصولات نانویی از سال 1397 تا 1390 با وجود ثابت ماندن سهم صادراتی کل بازار، در این بازه زمانی بیش از سه برابر افزایش داشته است. بر اساس آخرین اطلاعات، ستاد نانو اعلام کرد که حجم صادرات محصولات فناوری نانو ایران در سال 1401 به یک میلیون و 690 هزار دلار رسیده است.

در حال حاضر 50 کشور جهان مقصد صادرات محصولات نانویی ایران هستند و کشورهای عراق با 47 درصد، افغانستان با 17 درصد و روسیه با 5.9 درصد از نظر ارزش صادرات رتبه اول و سوم را در بین این مقاصد دارند.

میزان صادرات به عراق حدود 32 میلیون دلار، به افغانستان حدود 12 میلیون دلار، به روسیه 6 میلیون دلار و به ترکیه 3 میلیون دلار است. کشورهای تاجیکستان، ازبکستان، ترکمنستان، آذربایجان و گرجستان مقاصد بعدی صادرات نانومقیاس ایران هستند و میزان صادرات به این کشور کمی بیش از یک میلیون دلار است.

از سال 2018 تا 2019، صادرات محصولات نانو بیش از سه برابر شده است، اما سهم صادرات کل بازار بین 6 تا 7 درصد در نوسان بوده است، به این معنی که کسب و کارهای نانو همچنان در صادرات محصولات خود با موانعی مواجه هستند. متناسب با رشد بازار داخلی است.

حجم و سهم صادرات محصولات نانوفناوری ایران در سال های اخیر در نمودار زیر نشان داده شده است. این نمودار نشان می دهد که میزان (بر اساس میلیون ها دلار) صادرات نانو ایران در 8 سال گذشته به بالاترین حد خود در سال 1401 رسیده است.

درآمدزایی 69 میلیون دلاری محصولات نانویی ایران از صادرات

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.