افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
2

دبیر کل آژانس انرژی اتمی باید از اقدامات سیاسی پرهیز کند

  • کد خبر : 167638
دبیر کل آژانس انرژی اتمی باید از اقدامات سیاسی پرهیز کند

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گفت: اندیشه مقاومت هر روز جان تازه ای به خود می گیرد. شهید سلیمانی سالها برای اندیشه مقاومت تلاش کرد. وی ادامه داد: یاد و خاطره شهید بزرگوار سید رضی موسوی […]

به گزارش بازار، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج قاسم سلیمانی گفت: اندیشه مقاومت هر روز جان تازه ای به خود می گیرد. شهید سلیمانی سالها برای اندیشه مقاومت تلاش کرد.

وی ادامه داد: یاد و خاطره شهید بزرگوار سید رضی موسوی را گرامی می داریم و یک بار دیگر اقدام جنایتکارانه قتل وی را محکوم می کنیم. یقینا رژیم صهیونیستی با توسل به این اقدامات جنایتکارانه به نتایج راهبردی نخواهد رسید و خاندان مقاومت طیبه قدرتمندتر از همیشه است.

کنعانی با تبریک سال نو میلادی به مسیحیان ایران و جهان گفت: ملت های جهان در شرایطی سال نو را جشن می گیرند که زادگاه حضرت عیسی مسیح در فلسطین تحت بی سابقه ترین جنایات جهان رژیم غاصب قرار دارد. بسیاری از پیروان عیسی با ابراز همدردی با مردم غزه جشن نگرفتند و یا آنطور که باید سال نو را با شادی و شادی جشن نگرفتند. متاسفانه رژیم صهیونیستی به جنایات خود ادامه می دهد. جامعه جهانی باید وظایف اخلاقی و انسانی خود را برای حمایت از مردم فلسطین و برآورده کردن انتظارات ملت های جهان برای پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی انجام دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به سالگرد شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: جنایت رژیم آمریکا با ترور شهید سلیمانی را با جدیت دنبال می کنیم و این موضوع هرگز فراموش نمی شود و گذر زمان کم نخواهد شد. این مشکل.

کنعانی درباره ادعای سازمان انرژی اتمی مبنی بر تسریع فعالیت های هسته ای ایران گفت: ایران به تمام تعهدات خود تحت پادمان عمل کرده است. از زمان امضای برجام، ایران در صدر فهرست کشورهایی بوده است که بیش از همه مورد بازرسی کارشناسان آژانس قرار گرفته اند. ادعاهای جدید سازنده نیست زیرا فعالیت های ایران صلح آمیز و تحت نظارت است. از آژانس و دبیرکل آن انتظار می رود که اقدامات حرفه ای خود را دنبال کرده و از اقدامات سیاسی اجتناب کنند.

وی در خصوص حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی به خاک سوریه گفت: این اقدامات نقض حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل و نقض حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه است که محکوم و قابل اجراست. از دیدگاه حقوق بین الملل مورد آزار و اذیت قرار می گیرد. این اقدامات تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است. رژیم صهیونیستی عادت دارد بحران های داخلی خود را فراتر از مرزهای سرزمین های اشغالی گسترش دهد و به گسترش ناامنی در منطقه بپردازد. شورای امنیت سازمان ملل متحد باید به مسئولیت خود در قبال رفتار شوم رژیم صهیونیستی عمل کند.

سخنگوی سازمان دیپلماسی کشور در پاسخ به سوالی درباره روابط تهران و مسکو و برخی مواضع این کشور در قبال رژیم صهیونیستی و جنگ غزه گفت: روابط ایران و روسیه در چارچوب سیاست همسایگی است و ما هستیم. شاهد گسترش روابط دوجانبه در زمینه های مختلف هستیم. این روابط توسعه خواهد یافت. وجود روابط گسترده در زمینه های مختلف به معنای توافق دو کشور در همه مسائل بین المللی نیست. کشورها بر اساس منافع خود دیدگاه ها را دنبال می کنند. طبیعی است که در مورد مسائل دیدگاه های متفاوتی داشته باشیم. تا زمانی که روابط بین کشورها مبتنی بر احترام متقابل باشد، اختلاف نظر پذیرفته می شود.

وی ادامه داد: ما موضع صریح خود را در قبال موضوع جزایر سه گانه ایرانی اعلام کرده ایم. بنابراین توسعه روابط دو کشور مانع از بیان مواضع خود در موارد بحث برانگیز نمی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=167638

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.