افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
2

دبیرخانه شهر ملی مله در خوسف افتتاح شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 129023
دبیرخانه شهر ملی مله در خوسف افتتاح شد – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه طی مراسمی با حضور فرماندار خوسف، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان و هنرمندان، دبیرخانه مله. شهر ملی در خوسف افتتاح شد. جواد اشرفی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر اجرای طرح های ملی و برون استانی برای […]

به گزارش خبرنگار مهر، صبح پنجشنبه طی مراسمی با حضور فرماندار خوسف، معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولان و هنرمندان، دبیرخانه مله. شهر ملی در خوسف افتتاح شد.

جواد اشرفی معاون اقتصادی استانداری خراسان جنوبی بر اجرای طرح های ملی و برون استانی برای معرفی پارچه مله تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مله خوسف می تواند برندی برای میراث فرهنگی خراسان جنوبی باشد، گفت: این دبیرخانه باید زنده و پویا باشد تا هنرمندان مله باف بتوانند به آن مراجعه کنند.

اشرفی ضمن تاکید بر انجام کارهای ابتکاری و تزیینی بر روی پارچه های مله متناسب با بازار، افزود: سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بومی خوسف باید در مله استفاده شود تا ارزش آنها دوچندان شود.

وی خواستار حک شناسنامه و هویت پارچه مله بر روی محصولات شد و گفت: دبیرخانه ملی شهر مله به محلی برای حضور بافندگان و فعالان این هنر مله تبدیل شود.

در ادامه سید علی حسینی فرماندار خوسف در این مراسم گفت: همه مسئولان و هنرمندان در هفته فرهنگی خوسف پای کار آمدند تا سرمایه های غنی این شهرستان را در همه عرصه ها به همگان تقدیم کنند.

وی با اشاره به برگزاری اولین جشنواره مله بافی در هفته فرهنگی این شهرستان گفت: دبیرخانه مله به منظور ترویج جهانی شدن مله خوسف، آموزش تخصصی مله بافی، نظارت بر کیفیت و کمیت تولیدات و هماهنگی افتتاح شد. بین هنرمندان مله بافی با حضور مردم و مسئولان.

لازم به ذکر است در هفته فرهنگی خوسف از لوح ماندگار خانه هنرمند فقید مله بافی صغری طحان با حضور مسئولین رونمایی شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=129023

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.