افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

دانش آموزان با نثار خون خود در دفاع مقدس آینده کشور را تضمین کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 85045
دانش آموزان با نثار خون خود در دفاع مقدس آینده کشور را تضمین کرد – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرّم امروز شنبه در آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس که در هنرستان حضرت خدیجه کبری (ع) برگزارشد؛ ضمن تبریک این روز مبارک گفت: ۴۳ سال پیش هم زمان با روزهای آغازین سال تحصیلی در کشور بجای شنیدن نوای زنگ مدارس، صدای غرش توپ‌ها، هواپیماها و شکستن درودیوار مدارس شنیده شده […]

به گزارش خبرنگار مهر، عابدین خرّم امروز شنبه در آئین نمادین زنگ بازگشایی مدارس که در هنرستان حضرت خدیجه کبری (ع) برگزارشد؛ ضمن تبریک این روز مبارک گفت: ۴۳ سال پیش هم زمان با روزهای آغازین سال تحصیلی در کشور بجای شنیدن نوای زنگ مدارس، صدای غرش توپ‌ها، هواپیماها و شکستن درودیوار مدارس شنیده شده و کشور آماج حملات قرار گرفت و جنگ خانمان سوزی را برایمان تحمیل کردند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این که معلمان و دانش‌آموزان با حضور خود در جبهه‌ها باعث نجات ایران شدند افزود: این وقایع در تاریخ ما یک حادثه فراموش‌نشدنی است. چرا که ما می‌خواستیم سال تحصیلی در کشور آغاز شود؛ اما یکباره با این چنین حادثه‌ای مواجه شدیم و تمام دانش‌آموزان، معلمان و کسانی که توان داشتند به‌جای اینکه در مدارس بمانند، به سمت جبهه‌ها رفتند و با دفاع خود از کشور باعث شدند ایران نجات پیدا کرده و به دست وحشی گران نیفتاد که باید به این دانش‌آموزان، جوانان و نوجوانان خود افتخار کرد.

خرّم اظهار داشت: امروز پس از یادآوری ۴۳ سال قبل، در مدرسه خدیجه کبری (س) کنار هم جمع شده‌ایم و در زیر پرچم ایران اسلامی برای تحصیل علم آماده می‌شویم.

استاندار به شاخصه‌های مهم انسان اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین شاخص انسان شعور، آموزش، معرفت و داشتن علم و آموزش است که اگر از انسان سلب شود با سایر موجودات تفاوت چندانی نخواهد داشت و به همین خاطر همه تلاش انسان‌ها و جوامع معطوف بر این است که جامعه روزبه‌روز از لحاظ رشد علمی و رسیدن به مدارج بالای علمی تلاش کند.

خرّم به دانش‌آموزان تأکید کرد: شما امروز با حضور در مدارس، یک فصلی را شروع می‌کنید که از لحاظ علمی، آموزشی و رسیدن اهداف بلند این کشور گام‌های بلندی بردارید.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر این که ایران کشوری تأثیرگذار در جهان است اظهار داشت: علاوه بر اهمیت جغرافیا و تاریخ در این کشور، مشاهیر و مفاخر علمی ایران در دنیا زبانزد عام وخاص هستند. فرهیختگان و کسانی که مرز علوم را در رشته‌های مختلف جابه‌جا کردند و با این کار سعادت را به روی بشر باز کردند.

خرّم با اشاره به اهمیت ارکان مدرسه گفت: معلمین، مربیان و افرادی که استاد آموزش علم هستند ارکان یک مدرسه هستند. دانش‌آموزان نیز رکن دیگر مدرسه و دستگاه تعلیم‌وتربیت هستند و مدرسه بدون دانش‌آموز خالی از محتوی است. سومین رکن نیز کتاب‌های درسی و محتویات علمی است که مربیان و دانش‌آموزان با آنها سروکار دارند.

استاندار اظهار امیدواری کرد: امیدواریم تمام این عوامل دست‌به‌دست هم بدهند تا هر روز شاهد رشد، شکوفایی و پویایی جامعه باشیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=85045

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.