افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
0

دانشگاه امام صادق (ع) موفق ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است

  • کد خبر : 403505
دانشگاه امام صادق (ع) موفق ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است

یکی از اعضای شورای سنجش شایستگی گفت: دانشگاه امام صادق(ع) موفق ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است. با وجود تأسیس بسیاری از دانشگاه‌ها، سطح سواد در بسیاری از آنها به اندازه دانشگاه امام صادق (ع) ارتقا پیدا نکرد. به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در مراسم بزرگداشت […]

یکی از اعضای شورای سنجش شایستگی گفت: دانشگاه امام صادق(ع) موفق ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است. با وجود تأسیس بسیاری از دانشگاه‌ها، سطح سواد در بسیاری از آنها به اندازه دانشگاه امام صادق (ع) ارتقا پیدا نکرد.

به گزارش ایسنا، غلامعلی حداد عادل، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، امروز در مراسم بزرگداشت آیت الله مهدوی کنی که در دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد، اظهار کرد: فرصت دیدم. از ابتدای انقلاب تا پایان عمرش. و یا در ارتباط نزدیک با ایشان و همکاری در تأسیس دانشگاه امام صادق (ع) و فرهنگ اسلامی.

وی افزود: شخصیت آیت الله مهدوی کنی فردی متدین، مؤمن و بسیار زاهد بود که از طمع مال و مقام به دور بود. در آغاز تحصیل محضر آیت الله بروجردی را درک کرد و با روحیه انقلابی خود به عنوان عالمی آگاه در فقه و فلسفه شناخته شد.

حداد عادل گفت: بسیار مهربان، ملایم و آرام بود. در شخصیت ایشان هیچ گونه اغراق و افراطی وجود نداشت و حضور ایشان همواره با درایت انقلابی مورد توجه قرار می گرفت. از سخنان تند پرهیز می کرد و همیشه در جهت تعادل حرکت می کرد.

وی ادامه داد: زمانی که یک اصل مثل ولایت فقیه وجود داشت تسلیم نشد و مشکلات را با درایت دنبال کرد. بعید بود که کسی هنگام ملاقات با او شوخی های ظریفی از او نشنود. حتی رفتار صمیمانه او به نگرش مثبت و خوش بینانه او نسبت به زندگی کمک کرد. او همواره با مبانی انقلاب اسلامی به شدت مخالف بود و به طور شفاف از انقلاب حمایت می کرد، هرچند صراحت گویی او گاهی مورد انتقاد دیگران قرار می گرفت.

حداد عادل افزود: اخلاص او در انجام کارهای معلق مشهود بود. ریاست کمیته انقلاب اسلامی در شرایطی که کشور به دلیل فضای انقلاب دچار از هم پاشیدگی عناصر نظامی و امنیتی شده بود نقطه عطف کار او بود. شخصیت او توانست نظم و امنیت را در کشور بازگرداند.

وی گفت: آیت الله مهدوی کنی به درستی تشخیص داد که انقلاب بدون نیروی انسانی معتقد و علمی به نتیجه نمی رسد. وی با تدبیر و اخلاص و بهره گیری از شرف و اعتبار خود در بین مردم به یکی از توانمندی های مهم انقلاب تبدیل شد.

حداد عادل تاکید کرد: دانشگاه امام صادق(ع) موفق ترین تجربه آموزش عالی پس از انقلاب است. با وجود ایجاد دانشگاه های فراوان، سطح سواد بسیاری از آنها به اندازه دانشگاه امام صادق (ع) ارتقا پیدا نکرد. از ابتدا مشخص بود که فعالیت این دانشگاه بسیار جدی است. آموزش زبان های انگلیسی و فرانسه نیز بسیار حائز اهمیت بود زیرا در بسیاری از دانشگاه ها و حتی در مقطع دکترا دانشجویان در گروه زبان دچار مشکل می شوند.

و افزود: هرجا مدیر انقلابی فرهیخته داشته باشیم کار به تاخیر نمی افتد. آیت الله مهدوی کنی از پیروان واقعی مرجعیت بود و با اینکه هشت سال از مقام معظم رهبری بزرگتر بود، مانند امام خمینی (ره) از ایشان اطاعت کرد.

حداد عادل در بخش دوم سخنان خود درباره اوضاع منطقه گفت: شهادت رهبران مقاومت، حزب الله و فرماندهان مقاومت، اعم از غزه و فلسطین را تسلیت می گویم. و کسانی که متعلق به لبنان بودند. و ایران

وی خطاب به دانشجویان گفت: در غرب شناسی از دوران استعمار به عنوان جهانی گرایی غرب یاد می کنیم. از قرن شانزدهم پس از رنسانس، غربی ها تفاوت های صنعتی و اقتصادی پیدا کردند و در زندگی کشورهای دیگر ادغام شدند. اسپانیایی ها و پرتغالی ها ابتدا وارد ایران و سپس چین شدند. بریتانیایی ها بدترین بودند. چین و هند را گرفتند و فرانسوی ها هم همین کار را کردند.

و افزود: تاریخ استعمار برای شما روشن است و می دانید با آفریقا و آسیا حتی در آمریکای لاتین چه کردند. اما غربی ها ادعا می کنند که غرب امروز با غرب قرن 17، 18 و 19 متفاوت است. انگار دیگر استعمار نمی کردند و کشورها مستقل بودند، پرچم داشتند، قانون اساسی و سرود ملی داشتند، در سازمان ملل کرسی داشتند و کشتارها تمام شده بود.

حددادال گفت: اما من به عنوان یک استاد فلسفه همیشه به این فکر می کنم که در دنیای غرب چه اتفاقی افتاده که ما باور کنیم غرب امروز با قرون گذشته متفاوت است.

و افزود: به شما دانشجویان می گویم که اتفاقی نیفتاده است. در این 500 سال هیچ پیامبری دینی به دنیای غرب نیاورده است، بنابراین می توان گفت که تفکر انسان غربی امروزی با انسان قرن 16 و 17 میلادی که زندگی سخت و استعماری داشت تفاوت اساسی و اساسی دارد. صورت

وی گفت: هیچ فیلسوفی به دنیای غرب نیامده که حرفی بزند و غربی ها را به خدا و جهان بعد از این دنیا باور کند تا جلوی این گونه رفتارهای استعماری را بگیرد. یعنی از نظر اصولی و تفکری تغییر اساسی در نگرش و جهان بینی آنها ایجاد نشده است.

وی افزود: آنچه امروز می بینیم پوشش و روکشی از همان روح جهانی گرایی و استعمار قرون گذشته است که با عناوینی چون سازمان ملل، بانک جهانی، دادگستری لاهه و حقوق بشر ظهور کرده است. آنچه در غزه و فلسطین دیده می شود، استعمار داخلی است که آشکار شده و انقلاب اسلامی در چنین جهانی معنا پیدا می کند.

وی ادامه داد: ما از شهادت ژنرال ها و شرارت رژیم صهیونیستی بسیار ناراحت هستیم، اما باید به یاد داشته باشیم که این اسرائیل که بیش از یک سال است می جنگد و هنوز هیچ استقراری در زمین پیدا نکرده است. همان اسرائیل که در اوایل انقلاب دو ساعت وارد بیروت شد. این همان اسرائیل است که در جنگ 1967 شش کشور عربی را شکست داد که یکی از آنها به رهبری عبدالناصر بود، اما امروز تعداد انگشت شماری از مردم بدون حکومتی مانند حماس و حزب الله یک سال مقاومت می کنند. نتیجه انقلاب اسلامی و پیام آن و نیز نتیجه مجاهدت بزرگانی چون آیت الله مهدوی. کنی که پایه های انقلاب را محکم کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=403505

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.