افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

دانشجویان خارجی به زودی در ایران آموزش فنی و حرفه ای خواهند دید

  • کد خبر : 169681
دانشجویان خارجی به زودی در ایران آموزش فنی و حرفه ای خواهند دید

به گزارش بازار، در راستای دیپلماسی فنی و حرفه ای، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و مهرداد عظیمی معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای وزارت امور خارجه. این کشور امروز برای توسعه همکاری در زمینه دیپلماسی مهارتی تشکیل جلسه داد. به گزارش روابط عمومی […]

به گزارش بازار، در راستای دیپلماسی فنی و حرفه ای، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و مهرداد عظیمی معاون تعاون کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای وزارت امور خارجه. این کشور امروز برای توسعه همکاری در زمینه دیپلماسی مهارتی تشکیل جلسه داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، یکی از مهمترین محورهای این فرآیند، لزوم برنامه ریزی برای امضای تفاهم نامه همکاری برای ارائه خدمات آموزشی و صادراتی به سایر کشورها بر اساس نیازسنجی بود. ملاقات.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار رویکرد دولت برای گسترش همکاری های دوجانبه با کشورهای مختلف از جمله کشورهای همسایه، منطقه اوراسیا و قاره آفریقا را تشریح کرد و گفت: با به رسمیت شناختن حوزه فنی و سازمان آموزش حرفه ای، این سازمان مجرب ترین سازمان در کشور است، ما می دانیم که چگونه آموزش های حرفه ای ارائه دهیم.

وی افزود: با توجه به تجربه صادرات کالاهای دانش بنیان معادل 2 میلیارد دلار، مایلیم از توانمندی های استثنایی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در زمینه تربیت معلم و دانش آموزان سایر کشورها استفاده کنیم. برای گسترش دیپلماسی و ایجاد ثروت.

معاون وزیر امور خارجه با اشاره به اثبات حسن نیت ایران نسبت به سایر کشورها و جلب اعتماد آنها از طریق پیشرفت فناوری و ارائه خدمات مطلوب توسط کشورمان، گفت: آماده امضای تفاهم نامه همکاری با معاونت فنی و حرفه ای هستیم. سازمان آموزش و پرورش: هدف همه ما این است که مجموع نتیجه جلسات و رایزنی ها منجر به استفاده بهینه از منابع کشور برای حفظ منافع ملی شود.

توسعه مهارت های دیپلماتیک استراتژی اصلی سازمان است.

در این جلسه عظیمی معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با تشریح راهبردها و برنامه های راهبردی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: توسعه دیپلماسی مهارتی بر اساس سیاست های دولت سیزدهم و وزارت متبوع می باشد. راهبرد اصلی سازمان و بهره گیری از ظرفیت نظام دیپلماسی کشور، روند تدوین برنامه ها و شاخص های این راهبرد را تسریع می بخشد.

وی گفت: سازمان آموزش فنی حرفه ای تفاهم نامه همکاری با شرکت های بزرگ صنعتی و اقتصادی از جمله گروه خودروسازی سایپا، آسشم دیزل و شایان دیزل و تفاهم نامه همکاری با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای آموزش های مهارتی، ارزیابی صلاحیت های حرفه ای و اجرای فرآیند جذب نیروهای جدید، فارس به زودی به نتیجه می رسد.

عظیمی با اشاره به اهمیت این رویکرد در گسترش مجموعه مهارت در ایران و فراتر از مرزها، افزود: همچنین با سرمایه انسانی توانمند و متخصص و زیرساخت استاندارد جامع، آمادگی کامل برای اجرای راهبرد اصلی توسعه دیپلماسی مهارتی را داریم.

به گفته رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مرکز ملی تربیت معلم کرج ظرفیت پذیرش و پذیرش 1000 نفر در شبانه روز را دارد و دارای کارگاه های مدرن در زمینه های مختلف از جمله خودرو، فناوری های نوین، انرژی خورشیدی، برق، … مسائل ساخت و ساز و غیره این یکی از مراکز و قابلیت های منحصر به فرد این سازمان برای ارائه آموزش به دانش آموزان کشورهای دیگر است.

در این جلسه مقرر شد با توجه به اعلام آمادگی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، به زودی اولین گروه از متقاضیان و هنرجویان کشورهای مختلف در مراکز فنی سازمان آموزش و پرورش آموزش های لازم در زمینه خودرو را فرا گیرند. و حرفه ای از ایران

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169681

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.