افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
1

دامنه نوسان بورس فردا شنبه 6 مردادماه چقدر خواهد بود؟

  • کد خبر : 329434
دامنه نوسان بورس فردا شنبه 6 مردادماه چقدر خواهد بود؟

به گزارش خبرآنلاین، صبح روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه بود که اسماعیل هنیه به همراه محافظش که در مراسم تحلیف رئیس علوم پزشکی در تهران شرکت کرده بود به شهادت رسیدند. اقتصاد آنلاین در خبری نوشت: از ابتدا ردپای رژیم اشغالگر قدس در این قتل دیده می شد و به همین دلیل همه منتظر پاسخ ایران […]

به گزارش خبرآنلاین، صبح روز چهارشنبه ۱۹ مردادماه بود که اسماعیل هنیه به همراه محافظش که در مراسم تحلیف رئیس علوم پزشکی در تهران شرکت کرده بود به شهادت رسیدند.

اقتصاد آنلاین در خبری نوشت: از ابتدا ردپای رژیم اشغالگر قدس در این قتل دیده می شد و به همین دلیل همه منتظر پاسخ ایران به قتل مهمانش در تهران بودند. شرایط مبهم و البته جنگ باعث سقوط بورس ایران در روز چهارشنبه ۱۹ مرداد شد. پاییز که روز شنبه 22 مرداد ادامه یافت.

با بحرانی شدن وضعیت بورس، روز شنبه 22 مردادماه، سازمان بورس برای تصمیم گیری درباره وضعیت بورس جلسه تشکیل داد. نتیجه این جلسه مثل همیشه یک راه حل بود: محدود کردن دامنه نوسان.

مجید عشقی رئیس سازمان بورس پس از این جلسه گفت: پس از بررسی ها و دریافت نظرات فعالان بازار و همچنین پیشنهاد بورس تهران و بورس اوراق بهادار، محدوده نوسان معاملات سهام از فردا (یکشنبه) ، 23 مرداد) تا پایان هفته مثبت و منفی یک درصد خواهد بود و معاملات صندوق های سرمایه گذاری سهام به مثبت و منفی دو درصد تغییر می کند.

وی همچنین اعلام کرد: تصمیمات لازم برای تغییر دامنه نوسانات هفته آینده بر اساس شرایط اتخاذ می شود.

مجدداً محدودیت دامنه نوسان یک درصد اعمال شد.

با نامشخص بودن پاسخ ایران به ترور هنیه از سوی اسرائیل، فضای اقتصادی کشور و به ویژه بازار سهام ایران همچنان نامشخص بود و به همین دلیل مجدداً تصمیم گرفته شد تا یک هفته دیگر محدوده نوسان یک درصدی اعمال شود.

محدودیتی که با اعتراض مخالفان به محدودیت دامنه نوسان همراه بود. نظرسنجی پالس بورس از کارشناسان بازار سرمایه نشان داد که اکثریت کارشناسان تا حدودی مخالف حفظ محدودیت دامنه نوسان هستند. مخالفتی که تقریبا در فضای عمومی بازار سرمایه دیده می شد. (این نظرسنجی را اینجا و اینجا ببینید)

جلسه فوق العاده شورای عالی بورس

روز سه شنبه هفته گذشته مجمع فوق العاده بورس با حضور کلیه شرکا برگزار شد. جلسه ای که نتایجی را برای بهبود وضعیت بازار سرمایه ارائه کرد. یکی از این خروج ها زمزمه هایی در مورد کاهش محدوده نوسان بود.

از بسیاری از تصمیمات شورای بورس شنیده شد که محدودیت دامنه نوسانات بازار مسدود شده است و اکثریت اعضا توصیه کردند که از روز شنبه هیئت مدیره سازمان بورس این محدودیت ها را حذف کند و بازار 6 درصد شود. . . این در حالی است که گزینه تمرکز بر دامنه نوسان 3 درصدی در تمامی بازارهای بورس و فرابورس با هیات مدیره سازمان تنظیم مقررات بازار سرمایه است. (بورس 24) (گزارش جلسه فوق العاده شورای عالی بورس را اینجا بخوانید)

شایعه ای که صحت نداشت

دیروز 4 مرداد ماه شایعه ای در رسانه ها مبنی بر پابرجا بودن محدوده نوسان یک درصدی تا هفته آینده منتشر شد. این شایعه از یک به روز رسانی خبری مربوط به هفته گذشته به وجود آمد و بلافاصله رصد نبض خبرنگار بورس نشان داد که این خبر صحت ندارد و تصمیم گیری در شب جمعه یا صبح شنبه انجام می شود. و قبل از شروع بازار در مورد میزان نوسانات هفته آینده.

محدوده نوسان هفته آینده چقدر خواهد بود؟

اگرچه در زمان نگارش این خبر هنوز جلسه ای برای تعیین محدوده نوسانات در هفته آینده تشکیل نشده است، اما نتایج جلسه هفته گذشته شورای عالی بورس نشان می دهد که محدوده نوسانات در حال بررسی است.

احتمال بازگشت دامنه نوسان به 6 درصد قبلی فعلا ضعیف به نظر می رسد و قوی ترین گزینه افزایش دامنه نوسان به 3 درصد است.

آیا باید منتظر نشست سازمان در این باره باشیم و ببینیم نتیجه این جلسه چیست؟

217

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=329434

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.