افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
0

داغ پای رانندگان محصولات ایران خودرو! / پاسخ عجیب!

  • کد خبر : 412819
داغ پای رانندگان محصولات ایران خودرو! / پاسخ عجیب!

به گزارش رکنا، ایران خودرو در پاسخ به گزارش های منتشر شده مبنی بر سوختگی پای رانندگان به دلیل نشت آب از رادیاتور بخاری برخی محصولات، محصولات قدیمی و با کارایی بالا، عدم سرویس و نگهداری مناسب ست بخاری، انجام تعمیرات خارج از شبکه ایرانیان توزیع کنندگان خودرو، عدم استفاده از ضدیخ و فرسودگی و […]

به گزارش رکنا، ایران خودرو در پاسخ به گزارش های منتشر شده مبنی بر سوختگی پای رانندگان به دلیل نشت آب از رادیاتور بخاری برخی محصولات، محصولات قدیمی و با کارایی بالا، عدم سرویس و نگهداری مناسب ست بخاری، انجام تعمیرات خارج از شبکه ایرانیان توزیع کنندگان خودرو، عدم استفاده از ضدیخ و فرسودگی و پوسیدگی بخاری خودرو از عوامل اصلی تصادفات بوده است.

ایران خودرو اعلام کرد که در طراحی سیستم گرمایش خودرو، قسمت رادیاتور گرمایشی در کنسول مرکزی خودرو بخشی از سیستم تهویه مطبوع داخلی خودرو در نظر گرفته شده است و طراحی سیستم تهویه مطبوع داخلی خودرو و اتصالات آن و محافظ ها توسط شرکت پژو فرانسه ساخته شده و تاکنون در این مجموعه بوده و روند مونتاژ آن از زمان شروع تولید خودروهای پژو 206 و 207 تغییری نکرده است و همانند طرح پژو و با پوشش محافظ روی محصول 207. در طرح استفاده شده قسمت رادیاتور بخاری به همراه فن ها، لوله ها، اتصالات و سایر متعلقات آن در یک مجموعه مونتاژ شده است.

بر اساس این گزارش، یکی از الزامات مهم در نگهداری خودرو، استفاده از محلول آب و ضد یخ به نسبت تعریف شده در سیستم خنک کننده است که مشتریان باید در زمان استفاده طبق دفترچه راهنمای خودرو رعایت کنند. ماشین

رعایت این الزامات از تشکیل رسوب در این سیستم جلوگیری می کند و عدم رعایت این الزامات نیز می تواند منجر به تخریب قطعات داخلی مانند اورینگ و گرفتگی و خوردگی کانال های رادیاتور شده و نیاز به تعمیرات در این منطقه

لزوم رعایت این نکات در دفترچه راهنمای خودرو که در زمان تحویل خودرو در اختیار مالک قرار می گیرد به وضوح مشخص شده است.

ایران خودرو در خصوص انطباق کیفیت قطعات با استاندارد نیز اعلام کرد که با توجه به نتایج آزمایشات دوره ای انجام شده بر روی نمونه های رادیاتورهای گرمایشی گروه 206 و 207، طراحی رادیاتور گرمایشی این گروه از ایران محصولات خودرو همیشه از استاندارد تعریف شده فراتر بوده است. انطباق کیفیت قطعه با استاندارد و طرح تست خودش را تایید کرد و هیچ گونه تناقضی در کیفیت قطعه وجود نداشت.

تمامی این تست ها در آزمایشگاه های معتبر دارای گواهی ISO/IEC17025 انجام شده است.

علاوه بر این، در مکانیزم های کنترلی خودرو، برای اطمینان از کارکرد موتور در شرایط افزایش دمای آب، زمانی که قطعات موتور به درستی کار نمی کنند، هشدارهای لازم از طریق سیگنال های روی نمایشگر خودرو ظاهر می شود و بنابراین، لازم است در صورت اخطار خودرو، راننده با توجه به علائم هشدار، خودرو را متوقف و از شبکه خدمات ایران خودرو کمک بخواهد.

بررسی خودروهایی که راننده آنها به دلیل شکستگی لوله اتصال گرمایش دچار تصادف و جراحت شده است نشان می دهد که این خودروها دارای ویژگی های مشترکی مانند تولید ایران خودرو در دهه 90 و عملکرد بالا و بعضاً قدیمی تر از سن تعیین شده در خودروهای مورد استفاده هستند. قانون خودرو و تعمیرات و تعویض قطعات سیستم گرمایش و سرمایش موتور شما در خارج از شبکه نمایندگی ایران خودرو و توسط تعمیرکاران مختلف در ماه های قبل از حادثه تعمیر شده است.

عدم نصب صحیح عایق حرارتی محافظ در مجموعه گرمایشی پس از تعمیرات انجام شده در کارگاه های مختلف در برخی موارد و عدم ارجاع خودروهای مذکور به شبکه خدمات پس از فروش جهت تعمیر و نگهداری دوره ای طبق دفترچه راهنما و همچنین نگهداری ناکافی از خودرو و عدم استفاده از محلول ضد یخ و در نتیجه فرسودگی ناشی از کارایی بالای خودرو نیز در تصادفات موثر بوده است.

بنابراین لازم است مالکان کلیه خودروها با رعایت اصول ایمنی و نگهداری خودرو نسبت به نگهداری و تعمیر بخاری در شبکه خدمات خودروسازان اقدام کنند تا از حوادث ناشی از نگهداری نادرست و تعمیر نادرست این بخاری جلوگیری شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=412819

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.