افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
6

داروی آنتی بادی بقا را برای نوع سرطان پیشرفته سینه افزایش می دهد

  • کد خبر : 4628
داروی آنتی بادی بقا را برای نوع سرطان پیشرفته سینه افزایش می دهد

منو سرطان پستان خانه سرطان سینه اخبار ارجاع نمایش اسلاید وبلاگ ها جامعه سرطان سینه داروها یک انکولوژیست پیدا کنید راهنمای سرطان سینه بررسی اجمالی و حقایق خطرات و پیشگیری علائم و نشانه ها تشخیص و آزمایشات انواع سرطان سینه تیم مراقبت از سرطان سینه شما درمان سرطان سینه زندگی و مدیریت بهبودی و عود […]


منو

داروی آنتی بادی بقا را برای نوع سرطان پیشرفته سینه افزایش می دهد

نوشته دنیس تامپسون

خبرنگار HealthDay

پنجشنبه، 8 دسامبر 2022 (هیلث دی نیوز) – بر اساس یک جفت کارآزمایی بالینی، یک داروی نسبتاً جدید نرخ بقای زنان مبتلا به نوع خاصی از سرطان پیشرفته سینه را که به درمان‌های دیگر پاسخ نداده‌اند، افزایش می‌دهد.

داروی آنتی بادی هدفمند – تراستوزوماب دروکستکان (T-DXd، که با نام تجاری Enhertu فروخته می شود) – به طور چشمگیری در یک آزمایش از یک داروی آنتی بادی قدیمی بهتر عمل کرد و تعداد ماه هایی که زنان بدون پیشرفت سرطان زنده ماندند، چهار برابر شد.

T-DXd همچنین در یک کارآزمایی بالینی دیگر از شیمی درمانی استاندارد بهتر عمل کرد و تعداد ماه های بقای بدون پیشرفت را بیش از دو برابر کرد و خطر مرگ را تا 34 درصد کاهش داد.

هدف T-DXd کمک به بیماران مبتلا به سرطان سینه HER2 مثبت است.

HER2 پروتئینی است که باعث رشد سلول های سرطان سینه می شود. حدود 20 درصد از بیماران تومورهایی با سطوح بالاتر HER2 دارند.

نتایج هر دو کارآزمایی بالینی روز چهارشنبه در سمپوزیوم سرطان پستان سن آنتونیو گزارش شد.

دکتر کارلوس آرتیگا، رئیس انکولوژی جامع مرکز جامع سرطان سیمونز در مرکز پزشکی UT Southwestern، گفت: “ما دارویی داریم که بسیار موثر است و به نظر می رسد حداقل تا حد زیادی با مکانیسم هدف گیری علیه HER2 کار می کند.” ، در دالاس

Arteaga، یکی از مدیران سمپوزیوم، یک کنفرانس خبری را رهبری کرد که نتایج دو آزمایش را اعلام کرد.

T-DXd با ترکیب یک آنتی بادی به نام trastuzumab با یک داروی شیمی درمانی به نام deruxtecan یک یا دو پانچ به سلول های سرطان سینه وارد می کند.

بخشی از آنتی بادی T-DXd با گیرنده های HER2 روی تومور سرطان سینه متصل می شود و توانایی پروتئین برای ترویج رشد سرطان را مسدود می کند. این اتصال همچنین برای هدایت دراکستکان کشنده سرطان به طور مستقیم به سلول های تومور عمل می کند.

سازمان غذا و داروی ایالات متحده، T-DXd را در سال 2019 به عنوان درمان بعدی برای بیمارانی که سرطان سینه آنها علیرغم درمان های قبلی با سایر داروهای سرطان به گسترش خود ادامه داده بود، تأیید کرد.

آزمایش‌های بالینی در حال انجام با هدف مشخص کردن تأثیر T-DXd در مقایسه با سایر داروها و زمان استفاده از آن در درمان سرطان‌های پیشرفته پستان HER2 مثبت انجام شده است.

یک کارآزمایی بالینی T-DXd را به عنوان یک درمان بعدی در برابر تراستوزوماب امتانسین (T-DM1) مقایسه کرد، یک داروی آنتی بادی قبلی که تراستوزوماب را با یک داروی شیمی درمانی متفاوت ترکیب می کرد.

524 بیمار در آن کارآزمایی به طور تصادفی با یکی از دو دارو تحت درمان قرار گرفتند، پس از اینکه آنها به درمان های اولیه پاسخ ندادند.

محققان گزارش کردند که از هر پنج بیمار یک نفر (21٪) پس از درمان با T-DXd بدون سرطان زخمی شده است، در حالی که تقریباً 10٪ از بیماران T-DM1 دریافت می کنند.

علاوه بر این، بیش از 78٪ پاسخ بالینی به T-DXd داشتند، در حالی که 35٪ به T-DM1 پاسخ می دادند.

بیماران تحت درمان با T-DXd به طور متوسط ​​تقریباً 29 ماه بقای بدون پیشرفت داشتند، تقریباً چهار برابر 7 ماه که در بیماران دریافت کننده T-DM1 مشاهده می شود که با نام تجاری Kadcyla به فروش می رسد.

دکتر سارا هورویتز، محقق کارآزمایی بالینی، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، دانشکده پزشکی گفن و جانسون، گفت: بیمارانی که T-DXd دریافت کردند نیز 36 درصد کمتر از بیماران تحت درمان با T-DM1 خطر مرگ داشتند. مرکز جامع سرطان

هورویتز در یک نشست خبری گفت: «این نتایج به‌روز شده مزایای قابل‌توجهی (بقای کلی) و (بقای بدون پیشرفت) را نشان می‌دهد و T-DXd را به‌عنوان استاندارد مراقبت قرار می‌دهد.

کارآزمایی بالینی دیگر T-DXd را با شیمی درمانی استاندارد به عنوان درمان بعدی مقایسه کرد.

این کارآزمایی شامل بیش از 600 بیمار بود که سرطان سینه آنها پس از درمان T-DM1 به رشد خود ادامه داده بود. حدود دو سوم T-DXd و بقیه شیمی درمانی دریافت کردند.

محققان دریافتند بیماران مبتلا به سرطان سینه در مقایسه با شیمی درمانی، 64 درصد کمتر احتمال مرگ یا گسترش سرطان آنها پس از درمان با T-DXd را داشتند.

میانگین بقای بدون پیشرفت تقریباً 18 ماه با T-DXd بود، که بیش از دو برابر 7 ماه حاصل از شیمی درمانی بود.

بقای کلی نیز به طور قابل توجهی طولانی تر بود، به طور متوسط ​​39 ماه برای بیماران T-DXd در مقایسه با 26 ماه با شیمی درمانی.

در این کارآزمایی، حدود 14 درصد از بیماران به دنبال درمان T-DXd بدون سرطان زخمی شدند، در مقایسه با 5 درصد برای شیمی درمانی.

دکتر ایان کراپ، محقق کارآزمایی بالینی، مدیر تحقیقات بالینی مرکز سرطان ییل در نیوهون، کانن، گفت: این کارآزمایی «نسبت سود/خطر مطلوب T-DXd را در بیماران مبتلا به سرطان سینه HER2 مثبت پیشرفته تأیید می‌کند».

در هر دو کارآزمایی، نگران‌کننده‌ترین عارضه جانبی T-DXd، آسیب به ریه، از طریق التهاب یا اسکار بافت ریه بود.

حدود 6% از التهاب ریه و 3% زخم ریه در کارآزمایی Krop رنج بردند، در حالی که حدود 15% از التهاب ریه یا اسکار در کارآزمایی Hurvitz رنج بردند.

هورویتز گفت که هنوز مشخص نیست که چرا این دارو باعث ایجاد این عوارض جانبی در ریه ها می شود و به نظر نمی رسد که به دلیل گسترش سرطان به ریه ها باشد.

هورویتز می‌گوید: «ما به‌عنوان پزشک باید به دنبال سی‌تی اسکن ریه‌ها از نزدیک در بیمارانی که با T-DXd درمان می‌شوند، ادامه دهیم، زیرا این رویدادی است که می‌تواند حتی تا یک سال یا بیشتر از زمانی که بیمار تحت درمان است رخ دهد». گفت.

یافته های ارائه شده در جلسات پزشکی باید مقدماتی در نظر گرفته شود تا زمانی که در یک مجله معتبر منتشر شود.

اطلاعات بیشتر

انجمن سرطان آمریکا اطلاعات بیشتری در مورد سرطان سینه HER2 مثبت دارد.

منابع: کارلوس آرتیگا، MD، رئیس، انکولوژی جامع، مرکز جامع سرطان هارولد سی. سیمونز، مرکز پزشکی UT Southwestern، دالاس. سارا هرویتز، MD، استاد دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس، دانشکده پزشکی دیوید گفن و مرکز جامع سرطان جانسون؛ ایان کراپ، MD، دکترا، افسر ارشد تحقیقات بالینی، مرکز سرطان ییل، نیوهیون، کانن. ارائه، سمپوزیوم سرطان سینه سن آنتونیو، 6 تا 10 دسامبر 2022



منبع

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=4628

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.