افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

دارایی های زنجانی با مدیریت بیت المال مصرف می شود/ حج عمره منتفی نیست

  • کد خبر : 208867
دارایی های زنجانی با مدیریت بیت المال مصرف می شود/ حج عمره منتفی نیست

به گزارش سایت خبریحامیان ولایت» «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز (سه شنبه، ۱۰ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران که در نمایشگاه رسانه ایران برگزار شد، گفت: ابتدا روز جوان را به شما تبریک می گویم. شورای عالی جوانان اخیرا بر اساس برنامه رئیس جمهور به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر یافت و […]

به گزارش سایت خبریحامیان ولایت»

«علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت امروز (سه شنبه، ۱۰ اسفند) در نشست خبری با خبرنگاران که در نمایشگاه رسانه ایران برگزار شد، گفت: ابتدا روز جوان را به شما تبریک می گویم. شورای عالی جوانان اخیرا بر اساس برنامه رئیس جمهور به شورای عالی جوانان و نوجوانان تغییر یافت و در هفته جاری به ریاست رئیس جمهور تشکیل جلسه می دهد و بسته های حمایتی برای ازدواج و اشتغال جوانان و حضور آنان در شورای عالی جوانان ارائه می کند. تصمیم گیری – مراکز تولیدی در نظر گرفته خواهد شد.


حضور جوانان در دولت سیزدهم

سخنگوی دولت درباره برنامه های حمایتی دولت از جوانان گفت: در کابینه با کاهش 10 ساله میانگین سنی وزرا نسبت به دولت قبل، شاهد حضور تعداد زیادی از جوانان پس از انقلاب در دولت هستیم. شماره 13. از جمله دولت و برخی معاونان رئیس جمهور هستند.

وی افزود: رئیس جمهور در هفته جاری برای هشتمین بار با هدف تحقق توسعه عدالت محور برای استان هایی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند به خوزستان می رود. بیمارستان ماهشهر و پروژه های نفت و گاز نیز در این سفر افتتاح می شود. نشست توسعه سیستان و بلوچستان امروز به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار می شود.


دارایی های ارزی بابک زنجانی در اختیار بانک مرکزی است

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت دارایی های ارزی بابک زنجانی به کشور گفت: از تلاش های سازمان اطلاعات سپاه و قوه قضائیه در این زمینه قدردانی می کنیم. دارایی های ارزی متعلق به بابک زنجانی به بانک مرکزی واگذار شده است تا مانند سایر دارایی ها وارد خزانه کشور شود و توسط خزانه اداره شود.

وی در ادامه گفت: هنوز حج عمره لغو نشده است و دولت با جدیت در تلاش است تا مشکلات حوزه هوانوردی را برطرف کند.

بهادری جهرمی بیان کرد: دولت برای بهبود سبد غذایی شهروندان و ایجاد سپر تورمی در مقابل سفره و معیشت مردم، طرح یارانه فجران ای کالابرگ را راه اندازی کرده است.

وی ادامه داد: تاکنون 30 میلیون نفر یعنی 10 میلیون خانوار و 60 درصد افراد یارانه ای استقبال کرده اند که این کالاها 11 قلم کالا هستند. در خصوص واگذاری زمان پرداخت یارانه، تصمیم دولت این بود که باید زیرساخت های الکترونیکی فراهم شود تا وقفه در سپرده ها نداشته باشیم که مورد استقبال کالابرگ قرار گرفت و تاکنون وقفه ای در زیرساخت های الکترونیکی صورت نگرفته است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در حوزه حمایت معیشتی در ماه مبارک رمضان علاوه بر محصولات الکترونیکی برای عرضه میوه در آستانه عید و ماه مبارک رمضان اقلام مصرفی مانند خرما با همکاری باغداران و روستایی تعاونی ها تمامی هزینه های لازم پیش بینی شده و محصولات پروتئینی، شکر و برنج ذخیره شده است، انتظار می رود نرخ های مصوب در اختیار شما قرار گیرد. همچنین با همکاری فعالان صنفی بیش از 240 نمایشگاه عرضه مستقیم اقلام مورد نیاز مردم با محوریت وزارت حراست و حوزه های بانکی و جهادی در اتاق اصناف برگزار می شود.

وی خاطرنشان کرد: در جلسه اخیر شورای دولت آیین نامه ای بر اساس قانون بیمه کارگران ساختمانی تصویب شد تا دهک های یک تا سوم و افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی از پرداخت حق بیمه معاف باشند. آیین نامه یکپارچه سازی خدمات زنان سرپرست خانوار به منظور حمایت از آنان برای ساماندهی تمامی این خدمات و توزیع عادلانه این خدمات به تصویب دولت رسید.


نرخ سود در شورای پول و اعتبار تغییری نکرده است

سخنگوی دولت در خصوص تغییر سود سپرده ها گفت: نرخ سود در شورای پول و اعتبار تغییری نکرده و تنها امکان انتشار اوراق برای پروژه های خاص برای مدت محدود و به صورت موردی وجود داشته است. منتشر شده. مورد اساس پرونده

بهادری جهرمی در خصوص تراز تجارت خارجی کشور گفت: تجارت خارجی در 10 ماهه امسال 126 میلیارد دلار بوده که نسبت به 10 ماهه سال گذشته 2.4 درصد افزایش داشته و تراز آن 17 درصد مثبت است. ما تعادل ارزشی و وزنی داریم. در برخی از گروه‌های محصول خاص، ممکن است قیمت‌ها به نرخ رایج جهانی بازگردد و ارزش تجارت را کاهش دهد، اما آنچه مهم است کل تجارت خارجی، هم از نظر ارزش و هم از نظر وزن است. ، مثبت است.

بهادری جهرمی با اشاره به اینکه در حوزه ثبت مشاغل دانش بنیان نسبت به سال گذشته رشد سه برابری داشته ایم، گفت: معافیت های مالیاتی نیز دریافت کرده اند. وقتی جوانان می بینند که رئیس جمهور در سفرهای خارج از کشور محصولات دانش بنیان را با خود می برد و منشأ فروش و بازاریابی محصولات نخبه می شود، امیدوار می شوند و این به معنای حمایت عینی از جوانان کشور است.

سخنگوی دولت تصریح کرد: همچنین در حوزه ازدواج و اشتغال جوانان، دولت در حد توان خود سعی کرده حمایت های موثری را انجام دهد. در سال گذشته 3 آزمون فراگیر و 8 تست دستگاه ویژه برای جذب نیرو انجام و 4 هزار بورسیه تحصیلی به دانشجویان تازه وارد برای کار در بخش خصوصی اعطا شد.


طرح شفافیت قوای سه گانه تصویب شد

بهادری جهرمی درباره طرح شفافیت گفت: طرح شفافیت طرح مجلس بود که ابتدا رد شد و سپس طرح شفافیت از سوی همه قوا مطرح و تصویب شد. این طرح بین مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت و آمد داشت و معاون حقوقی رئیس جمهور نیز به عنوان نماینده دولت در این جلسات شرکت می کرد و تا جایی که اطلاع دارم شورای عالی نظارت بر مجمع این طرح را تصویب کرده است.

وی ادامه داد: بخش مسکن با تصمیمات اتخاذ شده در حوزه تامین مالی شتاب بیشتری گرفته است و حداکثر سقف ساخت مسکن 550 میلیون تومان و در شهرهای کوچک 350 میلیون تومان است. این خدمات در روستاها با نرخ 4 درصد و در شهرهای کوچک با نرخ 5 درصد ارائه می شود. تصمیم بعدی کاهش اقساط به 5.9 میلیون تومان در دو سال اول بازپرداخت وام بود. علاوه بر این طرح که برای اختصاص زمین برای یک میلیون خانه در شهرهای مختلف پیش رفته است، به زودی با همکاری شهرداری در کلانشهر تهران آغاز می شود. همچنین هفته گذشته طرح ساخت 60 هزار واحد برای دانشگاهیان کلید خورد و پیش بینی می شود با کنترل تورم مسکن، اجاره بها که تابعی از مسکن است، در سال آینده کاهش یابد.

وی در خصوص تامین زمین مسکن روستایی گفت: یکی دو هفته پیش در سازمان ملی زمین و مسکن جلسه داشتیم و نمایندگان بنیاد مسکن و وزارت راه نیز حضور داشتند و همکاری نزدیکی صورت گرفت. ” در سال جاری در نظر گرفتن 500 هزار قطعه زمین مناسب با خدماتی چون آب، برق، گاز، فاضلاب و ظرفیت ساخت و ساز باعث شد تا تعداد زیادی از متقاضیان ساخت و ساز به شهرها و شهرهای کوچک کوچ کنند.


ورود مقامات دولتی به انتخابات غیرقانونی است

بهادری جهرمی در ادامه تاکید کرد: رئیس جمهور بارها در جلسات خصوصی، علنی و دولتی تاکید کرده است که ورود مقامات دولتی به انتخابات غیرقانونی است و باید وقت خود را صرف خدمت به مردم کنند. توصیه شد که دولت تمام تلاش خود را برای تضمین سلامت انتخابات و افزایش مشارکت مردم انجام دهد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=208867

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.