افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 12 October , 2024
1

داده های PPI ایالات متحده نگرانی بیت کوین را افزایش می دهد

  • کد خبر : 393694
داده های PPI ایالات متحده نگرانی بیت کوین را افزایش می دهد

داده های پیش بینی شده شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) نشان داد که تورم سپتامبر در مقایسه با انتظارات بازار 1.6 درصد، بهتر از حد انتظار 1.8 درصد بوده است. این افزایش نرخ تورم، به ویژه پس از داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در ماه سپتامبر، نگرانی هایی را […]

داده های پیش بینی شده شاخص قیمت تولید کننده ایالات متحده (PPI) نشان داد که تورم سپتامبر در مقایسه با انتظارات بازار 1.6 درصد، بهتر از حد انتظار 1.8 درصد بوده است. این افزایش نرخ تورم، به ویژه پس از داده های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) ایالات متحده در ماه سپتامبر، نگرانی هایی را در بازار ایجاد کرد.

به گزارش اسمارتک نیوز، بر اساس این داده ها، احتمال اتخاذ سیاست های پولی سخت گیرانه تری توسط فدرال رزرو در نشست آتی وجود دارد و بازار به دقت اظهارات مسئولان این بانک را دنبال خواهد کرد.

رشد شاخص قیمت تولید کننده (PPI) بالاتر از حد انتظار در ایالات متحده

داده های اخیر وزارت کار ایالات متحده نشان داد که تورم PPI در این کشور به 1.8٪ افزایش یافته است، در حالی که این رقم در ماه اوت ۱.۷٪ بر اساس مقایسه ماه به ماه، تورم ثابت و برابر است 0.0٪ است، در حالی که ماه گذشته 0.2٪ افزایش داشته است

تورم مرکزی PPI، که به استثنای قیمت مواد غذایی و انرژی است، در ماه گذشته به شدت افزایش یافت ۲.۸٪ افزایش یافت؛ در حالی که انتظارات بازار 2.6٪ و عدد مرداد ۲.۴٪ بر اساس مقایسه ماه به ماه، رقم مرکزی تورم PPI است 0.2٪ در مقایسه با ماه گذشته ثبت شد 0.3٪ اکنون کاهش یافته بود.

این داده‌های تورمی بالاتر از حد انتظار، بحث‌های گسترده‌ای را در بخش مالی، به‌ویژه بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است. داده های اخیر CPI ایالات متحده نیز فراتر از انتظارات بازار بود که نشان دهنده موضع جنگ طلبانه فدرال رزرو در نشست ماه آینده است.

احتمال کاهش قیمت بیت کوین؟

داده های PPI ایالات متحده بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشت و نشان داد که تورم در این کشور دوباره افزایش یافته است. این موضوع نگرانی هایی را در مورد احتمال کاهش قیمت بیت کوین در آینده ایجاد کرده و بحث هایی را در مورد شکست فدرال رزرو در کاهش نرخ بهره در نشست آتی بانک مرکزی به راه انداخته است.

با این حال، قیمت بیت کوین در زمان نوشتن این خبر، پس از اصلاح به زیر 60000 دلاردوباره صعود کرد و اکنون در بالای سطح قرار دارد 62500 دلار معامله می شود.

در بیانیه رسمی اداره آمار کار (اداره آمار کار – BLS) بیان کرد:

شاخص نهایی تقاضا بدون احتساب مواد غذایی، انرژی و خدمات تجاری در سپتامبر 0.1 درصد افزایش یافت، در حالی که در ماه اوت 0.2 درصد بود.

برای 12 ماه منتهی به سپتامبر، قیمت تقاضای نهایی بدون احتساب غذا، انرژی و خدمات تجاری 3.2 درصد افزایش یافت.

منبع: اداره آمار کار
منبع: اداره آمار کار

بنابراین، PPI (شاخص قیمت تولیدکننده) به CPI (شاخص قیمت مصرف کننده) پیوست و نشانه هایی از افزایش فشارهای تورمی را نشان داد که به ویژه برای فدرال رزرو به یک “کابوسی” تبدیل شده است.

در پاسخ به این، منبع تجاری Kobeissi Letter (نامه Kobeissi) از نتایج فوق استفاده کرد و استدلال کرد که کاهش نرخ بهره فدرال رزرو 0.5٪ در ماه گذشته غیر ضروری بوده است

هم PPI و هم CPI اصلی رسماً در حال افزایش هستند.

فدرال رزرو نیازی به کاهش 50 درصدی نداشت.

به دنبال اقدام فدرال رزرو، این هفته رابطه بین بازارهای ارزهای دیجیتال و دارایی های ریسکی شکست و قیمت ها در بازار سهام افزایش یافت، در حالی که بیت کوین و آلت کوین ها فشار فروش را تجربه کردند.

بازدهی 10 ساله خزانه داری ایالات متحده پس از انتشار داده های تورم با 0.34 درصد افزایش به 4.109 درصد رسید، در حالی که شاخص دلار آمریکا 0.03 درصد کاهش یافت و به 102.737 دلار رسید. همچنین، با توجه به FedWatch Tools بورس کالای شیکاگو (CME)، احتمال کاهش 0.25 درصدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو در جلسه بانک مرکزی آتی، 88 درصد و احتمال عدم کاهش نرخ 12 درصد دیگر وجود دارد. پیش از این، بازار انتظار کاهش 0.5 درصدی بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را داشت. این امکان دیگر مطرح نیست.

منبع: FedWatch Tools از بورس کالای شیکاگومنبع: FedWatch Tools از بورس کالای شیکاگو
منبع: FedWatch Tools از بورس کالای شیکاگو

آمارهای شغلی و نرخ تورم در ایالات متحده نگرانی‌ها را در مورد احتمال اتخاذ موضع سخت‌تر فدرال رزرو در نشست آتی آن‌ها افزایش داده است. بازار اکنون اظهارات مقامات فدرال رزرو را برای نشانه های احتمالی تصمیمات سیاستی آینده بانک مرکزی به دقت دنبال خواهد کرد.

رومی (رومیمعامله گر محبوب، در حالی که امیدوار بود به آن بازگردد، واگرایی قابل توجهی را مشاهده کرد 65000 دلار رسیدن

انبسا (آنبسا) همچنین دو سطح کلیدی قیمت فعلی بالا و پایین را برای نظارت در کوتاه مدت شناسایی کرد. وی بیان کرد:

بازگشت به 63900 دلار و تغییر روند مقاومت و حمایت (s/r) می تواند منجر به شکست پایدار در کوتاه مدت شود.

اگر قیمت به زیر 60200 دلار برسد، ممکن است شاهد کاهش دیگری باشیم (به نظر من، این یکی). نوسان نهایی خواهد بود).

منبع: انبسامنبع: انبسا
منبع: انبسا

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2024-10-12 11:00:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=393694

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.