افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 24 October , 2024
5

دادن فرصت به مردم برای آزمایش فناوری یکی از مصادیق اصلی محرومیت از حقوق است.

  • کد خبر : 169430
دادن فرصت به مردم برای آزمایش فناوری یکی از مصادیق اصلی محرومیت از حقوق است.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی در دومین نشست سیاسی برنامه ملی آبادیران، هدف از اجرای این برنامه را ایفای نقش فناوری در کاهش شکاف های اجتماعی و طبقاتی و حرکت در مسیر مردمی سازی دانست و افزود: موضوع مستضعفان یکی از موضوعاتی است که هر یک نگاهی به دستگاه ها بیندازیم، ماموریت های […]

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی در دومین نشست سیاسی برنامه ملی آبادیران، هدف از اجرای این برنامه را ایفای نقش فناوری در کاهش شکاف های اجتماعی و طبقاتی و حرکت در مسیر مردمی سازی دانست و افزود: موضوع مستضعفان یکی از موضوعاتی است که هر یک نگاهی به دستگاه ها بیندازیم، ماموریت های محرومیت زدایی را در دل دارند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه پیش از این مستقیماً در موضوع محرومیت زدایی مأموریتی تعریف نکرده بود و رسالت خود را توسعه فناوری می دانست، تلاش می کند با محوریت فناوری در کشور گامی در مسیر توسعه و پیشرفت بردارد. در قالب این برنامه ملی، مناطق کم برخوردار را در نظر بگیریم.

مدیرعامل بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: این برنامه با هدف نقش آفرینی فناوری در زندگی مردم که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی، جلب همکاری، حمایت و مشارکت است، توسط معاونت علمی رئیس جمهور اجرا می شود. از همه نهادها و ادامه داد: در راستای این تأکید، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای باید کاری کنند که افراد جامعه تأثیر فناوری و نوآوری را در زندگی خود احساس کنند.

دهقانی فیروزآبادی تصریح کرد: با این رویکرد تلاش شد تا برنامه ملی آبادیران در اولویت برنامه ای قرار گیرد که موضوع توسعه و پیشرفت را با استفاده از فناوری دنبال می کند، اما با مشارکت نهادها و اداراتی که تجربه دارند و آن ها این کار را انجام خواهیم داد. موثر هستند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اصلی محرومیت مردم، چشیدن طعم فناوری و رواج دستاوردهای فناورانه و نوآورانه شرکت های خلاق، فناور و دانش بنیان است. در دستور کار داریم تا با درخواست مشارکت افراد با تجربه در این زمینه که در قالب شورای سیاستگذاری گرد هم آمده اند، این مهم را به واقعیت تبدیل کنیم.

معاون علمی رئیس جمهور یادآور شد: امیدواریم جریان نخبگان و دانش بنیان ها در کشور در این زمینه موثر باشد و با مشارکت همه دست اندرکاران، فعالان و علاقمندان در مسیر توسعه گام برداریم. . و پیشرفت

همانطور که معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور اعلام کرد، حمیدرضا شکری معاون عمومی سازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور نیز در این جلسه گزارش شش ماهه برنامه ملی آبادیران را ارائه کرد و اهداف، رویکردها و راهبردهای این برنامه ملی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی مهمترین محور برنامه ملی آبادیران را ایجاد اشتغال پایدار و رفع چالش های روستایی و مناطق محروم با رویکرد پیشرفت و توسعه کشور دانست و گفت: این اهداف با استفاده از ظرفیت دانش افراد خلاق و مبتنی بر پیگیری می شود. و شرکت های فناوری

مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران افزود: در برنامه ملی آبادیران همه نهادهای دولتی و غیردولتی فعال در توسعه و پیشرفت ایران از جمله بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، ستاد اجرایی کشور امام (ره)، کمیته امداد امام خمینی (ره) و… توانمندسازی و ارتقای مناطق کم برخوردار با استفاده از دانش، فناوری و نوآوری انجام می شود.

شکری یادآور شد: یکی از اهداف برنامه ملی آبادیران، دستیابی به نفوذ فناوری در مناطق کم برخوردار است. این امر با راهنمایی معلمان و نخبگان برای رفع مشکلات مناطق کمتر برخوردار انجام می شود.

وی به برخی از اقدامات دبیرخانه برنامه ملی آبادیران اشاره کرد و افزود: در قالب این برنامه ملی، پرایمری با موضوع توانمندی های اکوسیستم نوآوری و فناوری برای توسعه مناطق کم برخوردار تهیه شد. در این بروشور محصولات شرکت های دانش، خلاق و فناور حاضر در نمایشگاه و سایر شرکت های متقاضی جمع آوری و برای نهادهای مسئول توسعه و پیشرفت کشور ارسال شد.

مدیر دبیرخانه برنامه ملی آبادیران ادامه داد: تهیه بروشور طرح ها و پیشرفت های فناوری آبادیران، برگزاری نمایشگاه های استانی آبادیران که اولین نمایشگاه آن در یزد برگزار می شود، برگزاری جایزه ملی «آبادیران» در بهمن ماه سال جاری و راه اندازی رسانه آبادان در راستای کاربرد فناوری و رواج اقتصاد دانش بنیان و نهضت فناوری یادگیری از اقدامات این برنامه است.

دومین نشست سیاسی برنامه ملی آبادیران با حضور اعضای شورای سیاسی این برنامه برگزار شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=169430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.