افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

داخلی سازی 80 درصد مواد اولیه تولید کیف و کوله پشتی قاچاق تولیدکنندگان را فلج کرد

  • کد خبر : 371674
داخلی سازی 80 درصد مواد اولیه تولید کیف و کوله پشتی قاچاق تولیدکنندگان را فلج کرد

به گزارش بازار، سید محمود موسوی با اشاره به تلاش فعالان صنفی سراجان برای سرمایه گذاری در این صنعت افزود: بسیاری از تولیدکنندگان این صنف با واردات ماشین آلات صنعتی جدید از چین و ایتالیا و ارتقای کیفی و کمی محصولات خود تلاش می کنند. کارخانه های جدید تاسیس کنید وی در پاسخ به سوالی […]

به گزارش بازار، سید محمود موسوی با اشاره به تلاش فعالان صنفی سراجان برای سرمایه گذاری در این صنعت افزود: بسیاری از تولیدکنندگان این صنف با واردات ماشین آلات صنعتی جدید از چین و ایتالیا و ارتقای کیفی و کمی محصولات خود تلاش می کنند. کارخانه های جدید تاسیس کنید

وی در پاسخ به سوالی درباره ساخت داخلی دستگاه ها و ماشین آلات صنعتی گفت: ظرفیت ساخت قالب های مورد نیاز این صنعت در کشور وجود دارد اما به دلیل هزینه بالای تولید، از چین نیز وارد می شود.

تولید سالانه حدود 3 میلیون کوله پشتی برای دانش آموزان.

موسوی با اشاره به 16 میلیون و 200 هزار دانش آموز در کشور گفت: سالانه حدود 3 میلیون کوله پشتی دانش آموزی توسط تولیدکنندگان مجاز اتحادیه سراجان تولید می شود و تعداد قابل توجهی نیز از طریق قاچاق، تولید غیرمجاز و مخفیانه به ویژه توسط اتباع خارجی تولید می شود.

رئیس اتحادیه سراجان اشتغال بیش از 1500 نفر در بخش تولید داخلی صنعت کیف در تهران را برشمرد و تصریح کرد: این صنعت با ارزآوری بالا و اشتغال زایی برای رشد و توسعه خود نیازمند حمایت دولت است.

وی از ایجاد مجموعه ای با هدف آموزش تئوری و عملی برای فعالان صنعتی و صنفی تولید کننده کیف، کوله پشتی و سایر محصولات مرتبط خبر داد و گفت: مقدمات اولیه برای تشکیل این مجموعه در اتحادیه سراجان تهران انجام شده است و ما ما امید است تا 2 ماه آینده این واحد راه اندازی شود تا محصولاتی با استانداردها و نظارت بیشتر تولید و به دست مصرف کنندگان برسد.

قاچاق؛ مشکل سازندگان کیف

رئیس اتحادیه سراجان تهران با اشاره به ممنوعیت واردات کیسه از سال 1396 تصریح کرد: افزایش قاچاق این کالا برای تولیدکنندگان داخلی معضلی شده و فعالان این صنف را به مرز نابودی کشانده است. بنابراین مصادف با سال تحصیلی جدید زیان بیشتری نسبت به فروش داشته اند.

موسوی به یکی دیگر از مشکلات توزیع محصولات داخلی اشاره کرد و ادامه داد: متاسفانه محصولات ارسالی از بانک های تهران به شهرستان ها به عنوان قاچاق در مسیرهای بین شهری ضبط می شود اما کیسه های کالای قاچاق از بنادر از طریق پست به تهران ارسال می شود.

وی در گفت و گو با صدا و سیما با بیان اینکه ادامه قاچاق باعث اختلال در تولید در این صنعت و فلج شدن تولیدکنندگان می شود.

خرید کیف و کوله پشتی ایرانی نیازمند فرهنگ سازی است

به گفته رئیس اتحادیه سراجان تهران؛ رواج فرهنگ غلط خرید محصولات خارجی یکی از دلایل عدم استقبال از محصولات ایرانی است. مثلاً وقتی کالایی به مشتری ارائه می شود و به او گفته می شود که تمام مواد استفاده شده خارجی است و دوخت داخل آن انجام می شود، این. محصول را نخرید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=371674

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.