افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
0

داخلی سازی 100 درصدی تجهیزات خطوط لوله گاز.

  • کد خبر : 407476
داخلی سازی 100 درصدی تجهیزات خطوط لوله گاز.

به گزارش بازار، رضا نوشادی در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به مزایای اقتصادی افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار گفت: برای ساخت آن 440 میلیون هزینه شده است. دلار از این پروژه بود، اما بازگشت سرمایه تنها در یک سال با جایگزینی سوخت […]

به گزارش بازار، رضا نوشادی در پنجمین همایش بین المللی فناوری های نوین در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به مزایای اقتصادی افتتاح خط لوله گاز ایرانشهر – چابهار گفت: برای ساخت آن 440 میلیون هزینه شده است. دلار از این پروژه بود، اما بازگشت سرمایه تنها در یک سال با جایگزینی سوخت پاک با گازوئیل در نیروگاه چابهار محقق شد.

وی با اشاره به انتقال موفقیت آمیز فناوری ساخت توربین و توربوشارژر از اروپای شرقی و غربی به شرکت های داخلی، گفت: کمپرسورهای پیشرفته ساخت داخل که به استعداد فراوان متخصصان ایرانی بستگی دارد، اکنون به سطحی از پیشرفت رسیده است که کارایی بیشتری دارد. نسبت به برندهای غربی

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران از بومی سازی 100 درصدی تجهیزات مورد استفاده در خطوط لوله گاز خبر داد و افزود: حجم استفاده از محصولات ایرانی در ایستگاه های تقویت گاز به 92 درصد و در پالایشگاه گاز ایلام در حال ساخت به آن رسید. به 76 درصد رسید. ٪. است

نوشادی با اشاره به برنامه شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران برای مدیریت تقاضای فزاینده گاز در ایام پیک مصرف در فصول سرد سال، گفت: 6 طرح ذخیره سازی بزرگ برای مدیریت پیک مصرف در حال اجراست و در حال حاضر پیشرفت در حال انجام است. مخزن شوریجه به 49 رسیده و در فاز دوم سراجه رکورد 70 درصد را پشت سر گذاشته ایم.

وی با اشاره به فناوران داخلی که در حال عبور از گلوگاه فناوری در تولید توربوشارژرهای فشار قوی هستند، اعلام کرد: در آینده نزدیک یک توربوشارژر با فشار 350 بار برای تزریق گاز به لایه های زیرزمینی آزمایش عملیاتی می شود که موفقیت آن ممکن است. نقطه عطفی در ورود به سرزمین های جدید برای شکل دادن به صنایع کشور باشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران با اشاره به اینکه این شرکت در حال توسعه فناوری ANG برای مدیریت ساعات پیک مصرف است، گفت: این طرح در منطقه گرگان در حال اجراست و در ساعات پیک مصرف نیاز مصرف کنندگان را از طریق تامین می کند. آن را گاز ذخیره شده در مخازن کربن را فراهم می کند.

نوشادی با اشاره به وجود 92 جایگاه تقویت گاز در کشور از اجرای طرح تبدیل گاز احتراق از این جایگاه ها به برق خبر داد و گفت: با بهینه سازی جایگاه های تقویت گاز، هر جایگاه می تواند 17.5 مگاوات برق تولید کند از نظر قیمت و ثبات بسیار قابل اعتماد و سودمند است.

وی همچنین با اشاره به اقدام این شرکت در ذخیره سازی گاز در میادین غیرهیدروکربنی از جمله گنبد نمکی، تصریح کرد: گنبد نمکی نصرآباد کاشان ظرفیت ذخیره 500 میلیون متر مکعب گاز را دارد که به زودی به بهره برداری می رسد. مرحله مناقصه. برای شناسایی مشاور و پیمانکار.

مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه گاز ایران در تشریح ابتکارات انجام شده برای عبور خط لوله گاز از مناطق صعب العبور تصریح کرد: فناوری های نوین مانند جرثقیل کابلی برای شیب های بیش از 70 درجه مناسب است و در عین حال باعث حفظ و نگهداری خط لوله گاز می شود. محیط زیست منطقه، فرسایش خاک را کاهش داده و طول مسیر را کوتاه کرده و منجر به کاهش هزینه ها می شود.

نوشادی با تاکید بر لزوم یکپارچه سازی زنجیره تولید و مصرف گاز، تصریح کرد: موفقیت اخیر در حفاری سریع 16 حلقه چاه گازی نشان می دهد که ادغام تولید، توسعه، پالایش، انتقال و توزیع گاز می تواند برکات و آثار فرخنده ای را برای صنعت گاز به همراه داشته باشد. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=407476

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.